Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2,0E vm -91 Mystinen vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2,0E vm -91 Mystinen vika?

    Vaimon auto ja tuo mystinen vika palasi oltuaan 2kk poissa. Käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia hitaasti kaasua painamalla. Jos kaasun painaa nopeasti pohjaan; röpöttää ja miettii. Ajossa sitten lähes toivoton. Tulpat, johdot, virranjakaja ja pyörijä -> ei vikaa. Myös ISV putsattiin. Koeajon jälkeen keski vaimennin pihisi kuin saunan kiuas ja räki vettä sauman välistä. Poistimme pöntön kokonaan->tilalle pelkkä putki. Tämä auttoi jonkin verran;pystyy ajamaan varovaisella kaasulla.

    Voisiko olla, että 182tkm ajettu katalysaattori on tukossa osittain ja tiensä päässä. Tuo keskipönttö ainakin oli sisältä aika huonona. Näyttäisi, että kerää painetta putkistoon.

  • #2
    Mikäli katalysaattori on haljennu ni se vois ehkä jotenki noin reagoida. Ainakin 440 volvoista olen moista vikaa kuullut esiintyvän.

    Comment


    • #3
      Kävin ajamassa lenkin, ei mitään ongelmia. Käy tyhjäkäyntiä nätisti, kiihtyy normaalisti jne.
      Koska auto oli eilen lämpimässä pitkään ja käytettiin paikallaan paljon muiden huototoimenpiteiden takia, niin tuo katti kävi kuumana. Autolla on ajettu vain muutaman kilometrin pyrähdyksiä viimeisen 2kk aikana. Alan vahvasti kallistua tuon katin vaihtoon. Putki menee kuitenkin uusiksi, kun otimme keskivaimentimen pois-> kuulostaa teini Toyotalta:)

      Comment


      • #4
        Haiskahtas kyllä määränsäätimen läpän takertelulta johon vaikuttaa kyllä kelitkin jonkin verran....kosteutta kertyy kartiolle ja läppä ei liiku kunnolla.( huohottimen kautta kertyy myös öljyä)
        Omassa härvelissä vuosien varrella ollut vastaavia oireita ja aina loppuneet kun määränsäätimen putsaa kunnolla.
        Vehkeellä on ajettu jo lähes 500000 ja katti on alkuperäinen,sisuksia katissa ei oo enää puoliakaan jäljellä mutta toimii normaalisti!

        Comment


        • #5
          Täytyy sekin tarkastaa. Mutta kuinka se putsataan? ja mistä löytyy? Vähän olen pihalla vaimon autosta. Maallikkona täytyy kysellä välillä tyhmiä:) Saiskos hieman neuvoja, niin saan homman varmaan tehtyä, ja luottopaja saa vaihtaa uuden vaimentimen.

          Comment


          • #6
            Määränsäädin löytyy konehuoneen oikeasta etunurkasta(kuskin paikalta katsottuna)
            Imusarjaan menevän kumiputken poistamalla pääsee yläpuolelta putsaamaan kartion ja varovasti läppää keskeltä kiinnityspultin kannasta kohottamalla pääsee kartion alaosankin putsaamaan.Bräkleen ja rätti kelpaa hyvin.
            Läpän vivustoon pääsee käsiks vaan nostamalla koko määränsäädin paikaltaan.
            Kannattaa käsitellä varovasti ettei läpän asetukset pääse muuttumaan!

            Comment


            • #7
              80 eemeli käynyt läpi perusteellisen tarkastuksen. Pakoputki vaihdettu katista taaksepäin. Myöskin syy nykimiseen ym. ongelmiin löytyi. Ilmanputsari kovettunut ja lähes tukossa. Muutenhan tuossa oli putsattu ja vaihdettu jo melkein kaikki mahdollinen. Keskivaimentaja oli jostain syystä tiensä päässä, sisuskalut irrallaan ja sisin kuori painunut sisään oudolla tavalla. Kiitän kaikkia vinkkejä antaneita. Taas toimii ja jopa paremmin, kuin aiemmin. Ounasteluista huolimatta ei katista löytynyt moitteen sijaa.

              Comment


              • #8
                Kyllä vähän :). Ilmanputsari tukossa:) Huoltohjelmaanhan sen vaihto kuuluu. Ot minulla on selkä kipeä vaikka vaimo on fysioterapeutti = Pitäkäämme huolta toisistamme/ toisiemme autoista:)

                Comment


                • #9
                  Niin...autohan oli "täys"huollettu ennen luovutusta. Öljyt ja suodatin jne. Putsari oli kirjan mukaan tarkastettu, mutta epäilen. Tässä sitä kuuluisaa huoltopalvelua. Ollaan muka jotain tehty. Nyt on sitten tarkastettu kaikki mahdollinen ja luottopajan toimesta.

                  Comment


                  • #10
                    Elikkä siis määränsäätimen läppä ei toiminut kunnolla kun ilma ei kulkenut määränsäätimen läpi......... :-)

                    Comment


                    • #11
                      Niin...autohan oli "täys"huollettu
                      Lainaan itseäni, kun hieman *****aa. Huolto on ollut valoluonteista myyjän toimesta kesän lopulla 2004. Olen hieman ihmetellyt syksyn aikana, mistä vuotaa ohjaustehostajan nesteet? Eilen sitten perehdyin asiaan tarkemmin. Kappas pumppu näyttää aika uudelta, mutta kiinnittäjä oli jättänyt yhden neljästä nurkasta ilman mutteria...***kele. Pohjapanssari pois ja uusi mutteri tilalle. Hihnapyörän takana tietenkin jemmassa, joten ylhäältä ei moista helposti huomannut. Aihe on hieman ot, mutta toivottavasti hyödyksi, kun vastaavaa ilmenee.

                      Comment


                      • #12
                        Vihje nykimiseen tms.

                        Kaksi edellistä kasikymppistä, toinen 1,8/86 ja toinen 1,6/89, kärsivät samasta "mystisestä" viasta, suurinpiirtein samoilla oireilla. Tuo vanhempi oli mainio esitys, matkalla Oulusta Raaheen käynti tukehtui kilometrin tarkkuudella Revonlahden huoltiskan kohdalla, joka kerta. Meno meni röpöttämiseksi riippumatta kaasujalan asennosta, ei vetoa, pelkää tahmaamista. Ei kierroksia. Tilapäiskorjaukseksi kelpasi Microsoft-buutti (auto parkkiin, virrat pois, ulos, ovet kiinni ja tupakaksi) - sen jälkeen päästiin taas seuraavat 65 kilsaa. Tai no, kahvilla käytiin.

                        Todellinen vika löytyis sitten, kun imupuolella oli jo *kaikki* mahdollinen tutkittu/vaihdettu/kokeiltu. Asian haasteekseen ottanut asentaja (ei Pörhöllä) masentuneena nojasi kyynärpäillään koneen käydessä aika voimakkaasti ilmanputsariin ja katso! Röpötys alkoi heti! Kun kaasarin ns. kumijalka vaihdettiin, kone oli kuin uusi!

                        Hauskaa asiassa on se, että kun se tuoreempi Audi rupesi tekemään samaa, vein ns. piruuttani auton Pörhölle ja sanoin, että "kumijalka taitaa vuotaa". No, hemmot tekivät sitä ja tätä, kun väittivät, että ei vuotaisi. Pienen keskustelun jälkeen maksoin vain kumijalan vaihdosta, koska se oli se tilattu työ ja työ, jolla vika korjaantui...

                        Comment

                        Working...
                        X