Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ECU ja lämpöanturit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ECU ja lämpöanturit

    Hei

    Mitenkäs monta lämpötilatietoa ECU oikein haistelee?

    ABC moottorista löytyi G62 lämpötila-anturi, ilmeisesti moottorin ohjaukselle.

    Lisäksi löytyi monitoimianturi, ilmeisesti lämpömittarille mittaristossa.

    Luultavasti tuolla on vielä öljynlämmölle ja imuilmalle anturit?

    Epäilen että jokunen anturi antaa väärää tietoa kun tuntuu käyvän motti hieman rikkaalla, ei tuo mitään 20l/100km lukemia kuluta mutta litran pari mielestäni liikaa. Onko ehdotuksia mitä kannattaisi tutkailla ja millä noiden toiminta helpoiten selviää.

    ko. autossa on tuo vaikeampi versio VAG-COM diagnostiikasta joten perus kaapelilla ei saa mitään yhteyttä moottorille. Pitäisi olla HEX-COM kaapeli...

    #2
    Lambdahan tuollaista aiheuttaa, onko sitä tullut vaihdettua vai onko paljon maileja jo takana?

    Comment


    • #3
      lämpöanturista

      Lambdat on vaihdettu pari vuotta sitten, pitäisi olla kunnossa...
      (Voishan nuo lambdat kyllä mitata skoopilla)

      Lähinnä kiinnostaisi nuo lämpöanturit ja niiden tyyppiviat jos sattuisi sellaista tietoa olemaan jollakin.

      Imupuolella ei pitäisi olla vuotoja, ilmansuodatin on uusittu vuosittain.

      Epäilisin itse että joku lämpöanturi antaa jonkin verran liian kylmää lukemaa, tai on kokonaan sekaisin ja motti käy jollakin default arvolla.

      Comment


      • #4
        Mulla taitaa olla samaa vikaa.. Odottelen kovasti vag-comin lisenssiä, jolla pääsisi katsomaan mitä lukemaa anturit antaa.

        Comment


          #5
          Eihän se mikään takuu ole, ettei johtuis lambdasta. On niitä mennyt lyhyemmällä aikavälilläkin kuin pari vuotta.

          Eikös tuossa ole nimenomaan nuo 2 lämpöanturia. Multi on se joka ohjaa ecua ja se toinen jossain on mittariston?

          Litra tulee helposti myös esim aavistuksen laahaavista jarruista, ajotavasta, renkaista, jne.

          Paljoko se sitten vie noin about?

          Comment


            #6
            Missä NG:n G62

            Mitä lämpöanturia G62:lla tarkoitetaan NG-moottorissa?
            Wanha jenkki-ilmastointilaite suree vikakoodia 9, jonka selvitin täältä olevan tuo G62:n "avoin-piiri".

            Ilmeisesti tuon takia lopetti kompurakin yllättäen alkusyksystä pyörimisen? Oonkohan voinut roplata jonkun liittimen irti kojelaudan alta? Onhan siellä niitä irtonaisia piuhoja tietty mutta eihän niitä Erakaan uskalla yhdistellä.

            Näpsäkkä hyödyllinen diagnostiikka ei vilkuttele lämpöantureihin viittavia valosarjoja, joten G62 ei liene paksun vesiletkun päällä oleva kaksinapainen tunnustelija?

            MFTS? :)

            ps. kummatkin em. anturit vaihdettu vuoden sisällä. Eli jossain lienee sähkökatkos?

            EDIT: Auttaisi jo paljon, jos joku tietäisi tuleeko tuosta G62:sta liittimiä kuskin vai apusellaisen puolelle!
            Viimeksi muokannut JonasK; 12.2.2008, 22:38. Perustelu: Pieni lisäys vielä

            Comment


            • #7
              G62 on ylävesiletkun lähdössä 2-napainen musta, jos oikein albumia katsoin.
              Multivika on mittarille ja ylilämpöhalyille/katkaisuille.

              Comment


                #8
                Jossain malleissahan tuota G62:ta ei ole ilmastoinnissa, vaikka itse ohjaimen softasta se jo löytyy. Softa on siis antureita kehittyneempi. Silloin herjaa sitä vikakoodi 9:ää ilmastoinnissa.

                Sitä en tiedä missä malleissa on ja missä ei.

                Comment


                  #9
                  Kiitos tähän mennessä.

                  Jos löydän esimerkiksi kuskin jalkatilasta sähköliittimiä ilman paria, niin uskaltaako niille ruveta etsimään kavereita/liittää.
                  Voiko jalkatilassa olla sellaisia liitoksia, joissa esim. greippi/ovaali -värinen piuha tulee munakoiso/turkoosinharmaaseen?

                  Irtonaisia piuhoja siellä nimittäin viime näkemältä oli melkosen paljon mutta ei muistaakseni 'väripareja'.

                  ps. kerran irtosi sisäpuhallinta värkätessä G57 liitin apparinpuolelta, ja laitos herjasi tällöin vikakoodia 3.

                  Comment


                    #10
                    Ilmastoinnin G62 on kennolle menevässä letkussa ja on varustettu sinisellä liittimellä. Kaikissa tuota tosiaan ei ole ja vehkeet toimii ilmankin. Puhalluksen käynnistysviiveeseen tuo eniten vaikuttaa.

                    Comment


                      #11
                      No nyt selvisi.

                      Meno-paluu -letkuissa ei antureita, mutta sininen liitin löytyy ylimääräisenä ja tulee kuskin jaloista rintapellin läpi.

                      Mulla kyseessä on siis jasson mainitsema 'uusi' software ja sitäkin vanhempi kuljetuskalusto.

                      Kiitos esityksestä. :)

                      ps. jatkan kompuran pyörimättömyysongelmaa omaan aiheeseen tai jonkin jatkeeksi.

                      Comment


                      • #12
                        Ai vanhemmissa menee eri tavalla tuo anturien numerointi? Uudemissahan tuon letkussa oleva on G110.

                        Comment


                          #13
                          Jep ainakin 20v.orgin vikakooditaulukko puhuu G62:sta. En ole tarkastanut bentleystä onko se samaa mieltä.

                          Comment


                          • #14
                            Tossa noista antureista kanssa jotain:
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=g62

                            Edit: Eli -92 on urssiin ainakin tullu kahden anturin järjestelmä.

                            Comment

                            Working...
                            X