Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 20v jäähdytin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    200 20v jäähdytin

    Akuutti tarve 200 20v:n jäähdyttimelle. Nyt vuokra-auton hankintaan välittömästi, eli josko nurkissasi lojuu Uusi tai käytetty 200 20v:n jäähdyttäjä niin...

    Myös vinkit ko. osan NOPEAAN hankintaan kelpaa.

    Uuden pyrin hankkimaan mahd. Turun jäähd. keskuksesta josko on huomenna auki..

    050-5548325

  • #2
    Motonet Turku ja molempia varastossa.

    JÄÄHDYTIN AUDI 200
    Tehdasuusi
    200 80--2.88 (ei ilmstoidut/ei AvantTurbo-2230cc). . . . . 30-7525 144.00 ???
    200 84--90 Turbo ja "HeavyDuty" (62cm leveä). . . . . . . . 30-8782 158.00 ???

    Comment


      #3
      Liekö noissa kummassakaan lisäjäähdyttimen lähtöjä, jos siis Jukka ko. turhakkeen haluaa säilyttää.

      Comment


        #4
        Niin joo. Lisäjäähdyttimen poisto ilmeisesti ei vaikuta mihinkään?
        Tuonnehan mahtuisikin joskus hieman isompi IC. Onko tosiaan niin, ettei lisäjäähdyttimen poisto vaikuta negatiivisella tavalla lämpöihin? Esim. kesäkuumalla motarilla / ratapäivillä tms..? Kaupunkiolosuhteissa tuskin vaikuttaa?

        Jos noin on ettei aiheuta ongelmia, ja menee paikoilleen kuten pitääkin, taidan huomenna ajella kohti Turkkusta..

        Comment


          #5
          Ainakaan meillä ei lötkössä ollut mitään ongelmia missään olosuhteissa lämpöjen kanssa vaikka lisäjäähy puuttuikin. Flekti vain käy kaupungissa vähän useammin.

          Comment


            #6
            Jeps. Aamulla vissiin suuntana sitten Motonet Turku. Eivät ilmeisesti vastaile puhelintiedusteluihin Lauantaisin..

            Comment


              #7
              Offtopic,

              For the 1991 200TQ 20V's, it is easier to remove the fender liner, otherwise you need to remove the P/S pump completely.
              Tarkoittaako tämä että kannattaa irroittaa etulokarit (tms. koko etukylki) pois kun vaihtaa jäähdyttimen?

              Comment


              • #8
                Helpompi irroittaa hytikkapumppu jokatapauksessa, että saa tilaa enemmän. Muovilokarin irroittaminen etureunasta antaa myös lisää tilaa. Vaihda uusi termari samalla.

                Jos uudessa HD jäähdyttimessä on lisäjäähdyttimen lähdöt ja et kytke lisäjäähdytintä ja
                laitat isomman coolerin keulaan, niin kytke ne lisälähdöt tukkoon eikä letkulla yhdistäen niitä toisiinsa. Jos valittavissa, niin ota metallipäätyinen jäähdytin. Ne muoviversiot on ihan roskaa, koska muhvit menee jossain vaiheessa OHO poikkes rikki ¤"&¤%¤# kele !

                Comment


                  #9
                  Homma aloitettu. Nissensin jäähdytin, ei lisäjäähy lähtöjä.. eli se lähtenee kuuseen samantien. Termarin vaihto pitää jättää myöhemmäksi kun ei moista saanut enää 13 jälkeen mistään.

                  Sisälokari joo ainakin mäkeen... katsotaan mahtuuko tuo ulos sieltä. On melkolailla iso jäähdytin.

                  Comment


                    #10
                    Projekti kuvia?

                    Comment


                      #11
                      Siirsin aiheen vapaamman keskustelun puolelle.

                      Comment


                        #12
                        Hyvä juttu Jarkko. Sain kuin sainkin vanhan jäähdyttimen pois autosta. Perkele kun on ahdasta.. Taas osaa arvostaa jos / kun vanhuksien Chevyä remppailee tuota tilaa pellin alla..:)
                        Hydr. Pumppu ei irronnut suosiolla.. Ne pari kuusiokolo ruuvia (mitkä pitävät sitä putkea kiinni) jumissa.. Joten luovutin, Muovisn sisälokarin irroituksen jälkeen homma pikkuhiljaa hahmottuu..

                        Nappaan samantien kameran autotalliin, josko muutaman kuvan napsaisi..

                        Jospa vielä ehtoon aikana saisi uuden jäähdyttimen kiinni, ja pääsisi jatkamaan matkaa kohti Tamperetta.

                        Alavesiletkun kuntokin arveluttaa, joskus edelliseen Lötköön ostin tarvikeliikkeestä U muotoisen mutkan.. Nyt myivät jokapaikassa eioota. Ideoita? Orkkis muistaakseni 30 - 50e paikkeilla, suhteellisen hinnakas kun ottaa huomioon ko. letkun yksinkertaisuuden, edes letkun päät eivät ole erikokoiset.

                        Ja Offtopic, Kuskin jarruletkukin voisi olla vaihdon tarpeessa. Muita vaihtoehtoja kuin orkkis.. Ja mahtaako tarvikeputkasta saada? Ilmeisesti samat letkut kuin V8:ssa? Ja normaali 200 :n letkut tuskin käy?

                        Comment


                        • #13
                          Itsekin vaihdoin tuohon ässään syylärin ja voin sanoa, että ahdasta oli sieläkin. Suosiolla purin keulan ja vaihdoin syylärin etukautta.

                          Comment


                          • #14
                            Jarruletkut löytyy ihan tarvikkeena, reilun 5e/kpl.

                            Comment


                              #15
                              Väiski: Mihin autoon? Kasia eikä 200 20v:tä ainakaan paikallinen varaosaputka tunnistanut..enkä jaksanut uskoa että gee60 tms. satulalliset ajokit olisivat samoilla jarruletkuilla..
                              Tilasin orkkikset.

                              Comment


                              • #16
                                mulla oli malli mukana, löytyi silleen koppaamalla hyllystä samanlainen

                                Comment


                                • #17
                                  200 20v vesijäähdyttimiä saa edelleen AKG :ltä. Löytyy lisävesijäähyn lähdöt.

                                  Comment


                                    #18
                                    Viime lauantaina tein paniikkivaihdon 20V:hen, sinne meni Nissensin kenno jonka sai pikarahtina Turusta muutamassa tunnissa.

                                    Behriä metsästettiin jonkin aikaa, lisäjäähypäädyillä ei heti saanut joten ostin lomareissun ajaksi Nissensin kennon kunnes jostain saa hankittua/rakennettua lisäjäähyn päädyillä olevan kuulerin.

                                    Lauantai-su yö meni myös lankomiehen lötkön vuotavan kennon vaihdossa, siinä
                                    vastaan tuli myös Behrin tarroilla olevaa Nissenssiä jota on myyty Behrinä. Ero oli havaittavissa siitä että Behrin kennot ovat perinteisesti olleet leveillä vesikanavilla ja Nissens tehty putkikanavilla. Jotakuta on jäähdytinkaupassa vedetty hanuriin. Yö meni jäähdyttimen päätyjä purkaessa ja Reinz-o-Plastin kanssa kikkaillessa. Sunnuntaina sitten 800 km jalka suorana ajoa ja nyt viikko n x 100 km erilaisia mäenkupeita ylös ja alas. Hyvin on kestänyt vaihtopäätysyyläri.

                                    Eli mikä toi AKG on? Kelvollinen 3B jäähdytin tuon MC-koneen Nissensin tilalle aktiivisesti hakusessa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      AKG:n muovipäätyinen 3B koneeseen ja lisäjäähdytinlähdöillä.

                                      Täällä toisen kerran pikaisesti korjattu nissens jäähdytin vielä keulilla. Korjaushetkellä ei ollut vielä tiedossa että AKG:ltä saisi alkuperäistä kohtuu hyvin kestävää vesijäähyä eikä Hämeenlinnan jäähdytinkorjaamo luvannut vanhalle korjatulle nissensille eläkevirkaa. Joten tilasin varalle AKG :n 200 20v jäähdyttimen Audi erikoismieheltä Hubert Kressl :ltä
                                      http://www.hk-20vturbo.de/

                                      Behriltä piti aikaisemmin tulla lisäjäähylähdöillä oleva 200:n jäähdytin, mutta oikeista tuotenumeroista huolimatta toimituksessa saapui väärää kamaa eli tilaus ryssittiin jossain vaiheessa. (vastaavasti S2:n behr jäähy on hyvä ja lisäjäähylähdöillä).

                                      Nissens tehtaan kennon tuubien rakenne on heikko. Kennon tuubien päätyliitokset pystypäätyyn saavat hiusmurtumia ylimpien tuubien juotoskohtien juureen, josta pientä tihkumista. kiertäkää Nissens jäähdytin / jäähdyttimet kaukaa. Nissens on muuten hyvä metallipäätyinen, mutta ei vaan kestä.

                                      Enempi ennakkoa, parempi mieli ---> kuumempi kone....

                                      Comment


                                        #20
                                        Nissens - syyläri kesti 1800 km ajoa, keskinopeuden ollessa 87 kmh. Moottorin lämmöt nousivat normaalista ~90 graadista satasen pintaan kun 25 asteen helteellä työnsi lötköllä täydessä lastissa itärajaa myötäillen kohti pohjoista. Mukana vielä ensimmäisen etapin jälkeen lasti erilaisia kvartsiitteja ja malmikiviä.

                                        Flektin etuvastus on sökö, tuli mittailtua ajon jälkeen illalla. 2. vastus on pimeänä, jolloin putoavat sekä 1 että 2. pois päältä. Vain 3. nopeus pelaa.

                                        Tässä alkaa olla kohta tilausta kustomipiensarjalle lötkön syyläreitä. Jo se on kumma kun 20V vanha syyläri alkaa vuotamaan ( Behrin leima oli vuodelta 89 ).

                                        Onko tietoa kenellä olisi pääsy soveltuvalle IC-kennomateriaalille? Paksuus voisi olla n. 5 cm luokkaa. Kuparikin käy. Itse asiassa parempi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tänään tulli Osadiileri Tepolta 20V:n lisäsyyläri ( tai tuli jo aikaisemmin mutta pääsin hakemaan vasta tänään ) ja uusi paisuntasäiliö.

                                          Vähän randomilla tilattu, valmistajaa ei etukäteen osannut sanoa, mutta osoittautui AKG:n syyläriksi ja esteettisesti hyvälaatuiseksi. Tuon perusteella uskaltaa hyvinkin tilata myös AKG:n pääsyylärin.

                                          Vanha ei vuotanut pahemmin, mutta vuotaa varmasti jos jää ainoaksi 20 vuotta vanhaksi osaksi jäähdytysjärjestelmässä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Löytyykös tuohon 200 20v koneen vuotavaan/lohjenneeseen syyläriin vielä budjettiratkaisua? Muovisesta Ylävesiputken liitoksesta lohjennut kaulus ja muutenkin tihkuttelee vettä paineenalaisena...

                                            Motonetillä olisi yksi "HD"-malli Turussa. Onko muita ideoita? Tepollekin lähti jo kyselyä. Omassa ei ole lisäjäähdytintä nokalla.

                                            Comment


                                              #23
                                              kyllä tuo heavyduty malli toimi itsellä ihan hyvin, kun viime vuonna semmoisen kävin ostamassa. Ainut taisi olla juurikin se, että ei ollut tuota aavikko syylärin(lisä jäähyn) lähtöjä vai muistanko taas omiani? Ei se käytetty paranna välttämättä tilannetta koska muovit ovat varmasti yhtä haurasta tavaraa kuin vanha.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X