Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A huohotin ja flektin anturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 7A huohotin ja flektin anturi

    Ensimmäinen Audi hankittu kakkos/harrasteautoksi, kaikenlaista pientä laittoa on luonnollisesti. Tuli pari kysymystä konehuonetta tutkaillessa.

    Venttiilikopan perältä lähtee (huohotus?) letku/muoviputki kohti pääsylinteriä, mutta toinen pää ei ole missään kiinni. Missähän tämän pitäisi olla, löytyykö jostain kaaviota huohotusjärjestelmän letkuista?

    Toinen ongelma löytyi samalta suunnalta, siellä meni pari ohutta ruskeaa(?) piuhaa johonkin teippimöttiin. Puristelin sitä ja mielestäni flekti olisi käynnistynyt/sammunut tämän seuraksena. En kerennyt tutkia tarkemmin mitä teippimötin sisällä oli kun tuli jo pimeä, mutta eikös flektin anturin pitäisi olla syylarissa? Johdot lähtivät erkaantumaan johtonipusta jossain akun paikkeilla.

  • #2
    Ei tuon huohotuksen ainakaan suoraan ulkoilmaan pitäisi mennä.
    Flektin lämpöanturi on syylärin alareunassa. Nuo irtonaiset piuhat voisivat olla konehuoneen jälkijäähdytyksen liittyviä.

    Comment


    • #3
      Huohotus olisi tarkoitus laittaa toimimaan alkuperäisellä tavalla, mutta ei ole mitään hajua mihin tuon putken pitäisi mennä?

      Tuo konehuoneen jälkijäähdytys voisi sopia kuvaan, flekti tosiaan lähti käyntiin koneen ollessa sammuksissa. Aikaisemmin flekti on lähtenyt ajon jälkeen päälle, joten ehkä siellä on anturi. Missähän sen kuuluisi olla kiinni?
      Viimeksi muokannut Aikakone; 10.3.2007, 22:28.

      Comment


      • #4
        Ton putken toinenpää yhdistyy suoraan imusarjan haitari putken alle. Jos otat ilmansuodattimelta tulevan letkun pois niin näet kyllä paikan. (samalla voit kätevästi vaihtaa ilmansuodattimen, helpompaa kun on enemmän tilaa.)
        :)

        Comment


        • #5
          Homma edistyi sen verran että purin letkut. Tällaiset sieltä löytyi:

          -metalliputki joka menee toisesta päästä läppärungon haitariputkeen ja toinen liitäntä kuristimella(?) imusarjan taakse. Toisessa päässä pätkä kumiletkua joka laajeni, tämä oli vain tökätty metallivahvisteiseen kurkkuputkeen (tämä ei ainakaan alkuperäistä) joka meni lohkon kylkeen.
          -venttiilikopan perällä kuminen kulmaliitin josta lähtee kovaa muovia oleva putki jonka toisessa päässä jonkinlainen liitäntäpala. Tämä ei kiinni missään.

          Nyt tarvitsisin tietoa mitä tuolta puuttuu (liekkilukko?) ja mihin tuo kova muovinen putki liitetään? Veikkaisin että kurkkuputkessa pitäisi olla haara sitä varten. Tuo kurkkuputki pitää varmaan korvata kumiletkulla että sen saa tiiviisti kiinni, liekkilukko lienee myös hyödyllinen ettei paska kulkeudu imupuolelle asti?

          Olisin kiitollinen jos joku voisi jelpata tässä, niin saisi taas auton liikenteeseen. Varmaan tuosta on tullut myös imuvuotoa joka osaltaan selitäisi hieman korkean tyhjäkäynnin (~1000 rpm).

          Comment


          • #6
            Avittaisko nämä kuvat jotain:
            http://web.maxinetti.fi/maxi.saau/vanha.jpg
            http://web.maxinetti.fi/maxi.saau/uudet.jpg
            http://web.maxinetti.fi/maxi.saau/metalli.jpg

            Toi koko sarja oli helvatun kallis, jos nyt joutus ostaa ostaisin vaan ton metalli putken missä on noi harat ja askartelisin ite loput.

            Ja se ohut kovaputki on korvattu kumiletkulla ja menee sinne läppärunkoon. (ei siis haitariletkuun vaan ite läppärunkoon.)

            Ps. voin laittaa vielä lisää kuvia vaikka sähköpostiin jos tarviit.

            Comment


            • #7
              Kiitos selventävistä kuvista. Täytyy käydä ostamassa tuo metallipätkä. Tuosta muoviputkesta vielä, mulla sen toinen pää on liitetty venttiilikopan perään, eli yläkerran huohotusta varten. Onko sulla kuvaa tuosta sinun asennuksesta, laita vaikka mailiin jos löytyy. Oliko sulla siinä koneen taakaa kulkevan huohotinputken edessä joku muovinen liekkilukko tms?

              Osaatko Sleepy2 kertoa lisää jälkijäähdytyksen anturista, missä sen kuuluisi olla kiinni? Pitänee ostaa sekin, vanha anturi mureni käsiin.

              Comment


              • #8
                Olisko se ollut jossain peltikiinnikeessä venttiilkopan lähimaastossa. Ei kyllä ole tarkkaa muistikuvaa sijainnista.

                Comment


                • #9
                  On näköjään muuttunut rojut tossa vm.90 paikkeilla joten mulla oli vähän erillainen systeemi kun sulla.
                  Tässä muuten yksi hyvä sivu josta oli ainakin mulle paljon apua. (jos lontoo taipuu)
                  http://20v.org/

                  Comment

                  Working...
                  X