Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8 -95 Kehittää painetta tankkiin, missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8 -95 Kehittää painetta tankkiin, missä vika?

    Joo rupes otsikon mukainen auto kehittää painetta tankkiin, kuuluu porina tankista kun sammuttaa ja kun ottaa korkin pois sihahtaa oiken kunnolla. Sen takia tahtoo käydä vähän huonosti. Onko tossa tukossa tankin huohotinletku vai mikä muu?

    #2
    Muistaakseni A4 huohottaa tankin korkin kautta. Tarkista ettei tiiviste peitä ilmareikiä. Saattaa vaikuttaa jossain tilanteissa jopa käyntiin ja kulkuun.

    Comment


    • #3
      Tarvittaessa vaihda uusi korkki.

      Comment


        #4
        On tuo mielestäni hiukan outoa; tankissahan pitäisi olla (pieni) alipaine. Onkohan se sihaus yli-vai alipainetta? Jos se ylipainetta kehittää, ei taida korkin vaihto auttaa; hengittää tietääkseni vain yhteen suuntaan. Alipaine on siksi, ettei bensahuuruja karkaisi ympäristöön.

        Ylipaineeseen en osaa syytä nimetä; jos se tosiaan aiheuttaa häikkää käyntiin, ensiapuna voisi jättää korkin löysälle tai porata ilmareikiä siihen. Mutta kyllä se perimmäisen syyn löytäminen on tarpeen.

        Comment


        • #5
          "kuuluu porina tankista kun sammuttaa ja kun ottaa korkin pois sihahtaa oiken kunnolla. Sen..."

          Porina tankissa on on outoa. Minulla suhahtaa (ilmoista riippuen) korkin aukaisun yhteydessä enempi /vähempi, kutenTerho mainitsi alipaineesta.

          Koska on vaihdettu polttoainesuodatin?

          Comment


            #6
            En oo ihan varma oliks siellä yli vai ali painetta, enkä voi enää kattoo kun kerkesin porata pienen reijän korkkiin. Mut joku on joskus vaihtanu tohon Opelin korkin sekin on toiminu siina reilu pari vuotta mitä auto on mulla ollu. Polttoaine suodatinta eioo minulla ollessa vaihdettu. Pitää käydä maanantaina ostaa korkki ja suodatin ja kattoo mita se sitten sanoo.
            Viimeksi muokannut SK; 10.3.2007, 16:17.

            Comment


            • #7
              Itse olen huomannu, että aina tankkauksen yhteydessä, kun avaa korkin se suhahtaa oikein kunnolla, luultavasti tankissa on alipainetta, mutta onko se ihan normaalia audeille?
              Eikös siinä ole vaarana se, että vahva bensapumppu vetää tankin lyttyyn, jos se ei saa vaihtoilmaa mistään?

              Comment


                #8
                Sehän siinä juuri vaarana on. Ei sinne saisi alipainetta syntyä juuri tuon takia, jostain se korvausilma pitää sinne saada. Voihan se pumppukin joutua kovemmalle jos kunnon alipaineet sinne saa.

                Comment


                • #9
                  Mistäs mahtaa huohottaa Urs6:sen bensatankki? Korkinkautta, vai jostain muualta?

                  Comment


                    #10
                    No niin kävin ostaa tänään uuden originaali tankinkorkin 39.60? ja rupes pelittää ihan täysin, se se on laitaa jotain ooppeliin liittyvää mihin tahansa autoon niin niistäki tulee ooppeleita eli ei toimi. Ihme kun kummiski toimi aikasemmin sillä ooppelin korkilla ainaki sen reilu parivuotta mitä toi Audi on mulla ollu, pitää vielä vaihtaa suodatin huomenna kun ei oo vielä tullu tohon vaihdettua. Kiitos teille vinkeistä!

                    Comment


                      #11
                      ite puhdistin aktiivihiilisuotimen joka sijaitsee vänkärin puolella edessä.. pitää ottaa rengas ja sisälokasuoja pois niin pääsee käsiksi. puhdistuksen jälkeen hävis paineet tankista.. oli muuten ihan tukossa..

                      Comment


                      • #12
                        "ite puhdistin aktiivihiilisuotimen joka sijaitsee.."

                        Ihmeellisiä ovat Audin metkut:)

                        Suodatin ei ole tarkoitettu puhdistettavaksi= pitäisi kestää auton iän ilman remppaa.

                        Syy miksi ko suodatin olisi tukossa/likainen?

                        Comment


                          #13
                          Miten se oli tukossa, mitä siellä oli?

                          Comment


                            #14
                            en tiedä miten/mistä sinne oli päässy paskaa (kuivunutta hiekkaa ja polyä). eikä sitä saakkaan vissiin purettua ihan kokonaan muutakun särkemällä. mutta sen mitä sai purettua puhdistin paineilmalla.. tästä oli joskus juttua aiemminki.. mulla tuon suodattimen puhdistus auttoi..

                            Comment


                            • #15
                              "en tiedä miten/mistä sinne oli päässy paskaa (kuivunutta hiekkaa ja polyä.."

                              Aktiivihiilisuodatinhan liittyy polttoainehöyryjen tjmsellaista talteenottoon= "viherpiipertäjien" juttuja.

                              Voi olla niin, että bensatankissa on ollut epäpuhtauksia jotka tukkeessa oleva polttoainesuodatin on päästänyt jossain vaiheessa läpi?
                              Polttoainesuodattimen pitäisi karsia pois hiekat ja pölyt.

                              Erikoinen tapaus.

                              Comment


                              • #16
                                Vähän on samanlaisia ongelmia...

                                Eli tankista kuluu suhina, korkin ottaa pois ja suhina jatkuu mut kierrokset heittelee.
                                Siin bensaputken alussa oikealla puolella on ilmeisesti jokin ilmanottoaukko, koska sieltä suhina kuuluu. Ja sen eteen kun painaa sormella niin autossa alkaa kierrokset heittelemään.


                                Minkähän systeemin ilmanotto tuossa on ja minkä takia siellä on niin kovasti painetta, joku tukossa vai?
                                Mietin tuota uuden bensakorkin ostoa, mutta eipä se varmaan poista sitä suhinaa sieltä.

                                Tarkennetaan vielä, että tankissa ei ole painetta vaan se suhinaa kuuluu siittä bensantäyttöaukossa olevasta reiästä....ja korkkia kun laittaa paikoilleen ja pois, niin kierrokset heittelee 500-1200 välillä.

                                Comment


                                • #17
                                  No niin. Hommaa sain vähän eteenpäin.
                                  Otin tuon aktiivihiilisuodattimen pois ja puhdistin, mitä pystyi.
                                  Suodattimen pohjaan tuleva liitin oli aivan tukossa, täynnä hiekkaa.
                                  Mutta suhinat eivät vieläkään loppuneet, kokeilin myös ilman tankin korkkia ajaa.
                                  Eli se suhina kuuluu just tuosta suodattimelle lähtevästä letkusta.

                                  Mietinkin nyt että onko tuo suodatin tosiaan niin tukossa että se ei sen takia pelitä, vai onko jossain tankin päällä tuossa letkussa mutka/tukkeama...Pitäis viel ottaa se letku paremmin syyniin. Yksin ei voinut oikein kokeilla että tuleeko toisesta päästä ilma läpi.

                                  Comment


                                    #18
                                    a4

                                    a4:ssa ja passatissa yleensä menee tukkoon hiilipöntön "huohotinletku" joka on alustassa,tulee oikean etupyörän taakse. ja aikansa ku se kummailee niin se hajottaa mittarin anturin>tankki menee läjään.

                                    nopein tapa porata reikä korkkiin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Just tuon huohotin letkun putsasin.
                                      En tiedä pitää puhdistaa vielä paremmin se. Hajottaa niin atomeiksi kun sen saa. Ei vain ollut sopivia klemmareita että ois voinut purkaa ihan kokonaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Imeekö muilla kuinka paljon ilmaa se huohotinletku sieltä hiilisuodattimen päästä (vänkärin jalkojen alla)?
                                        Mulla kuulee ihan selvästi ja tuntee kuinka se imee sitä ilmaa. Samoin sieltä tankista kuuluu se suhina edelleen.

                                        Ja koko ajan se heittää tuota vikakoodia:

                                        00561 - Mixture Adaptation
                                        14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

                                        Lambda ja MAF ovat alkuperäisiä molemmat.
                                        Lambdasta on tullut pari kertaa vikakoodi.


                                        Ja tosiaan kun tankinkorkin ottaa pois ja laittaa takaisin niin tyhjäkäyntikierrokset heittelee, hyvä ettei auto sammu.
                                        Tankinkorkkiin porasin reikiä ja oon jättänyt sen löysemmälle että saa paremmin ilmaa.
                                        Ens viikolla kyllä haen uuden korkin siihen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oisko kellään mitään arviota/veikkausta minkä takia tuo aktiivihiilisuodattimen huohotinletku ja letkunpää tankin suulla imee niin kovasti ilmaa...?
                                          Onko se suodatin entinen vai mistä johtuu moinen imu?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos jatkuvasti imee niin magneettiventtiili jumii auki.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se kyllä imee jatkuvasti. Ja voimalla...jos huohotin putkeen laittais marjan niin imaisis kyllä sen sisuksiin ja voimalla.
                                              Tuo venttiili taitaa olla huoltovapaa, eli uutta jos on rikki?

                                              Comment


                                              • #24
                                                No joo....se venttiilihän siellä jumii.
                                                Nyrkillä ku napautti niin napsu pari kertaa mut jää auki.

                                                Jos jollain myydä toimiva niin TÄSSÄ ostoilmoitus.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Loppu selvitys:

                                                  Eli eilen otin magneettiventtiilin käteen ja sähköllä testailin toimivuutta.
                                                  Pari kertaa aina toimi jonka jälkeen jäi auki jumiin.
                                                  Puhdistelin sitä WD-40:lla, jonka jälkeen toimi loistavasti, kun sähköllä kiusasi, eli pienelle koeajelulle. Pihalle kun pääsin koeajolenkiltä niin taas kauhea suhina, eli venttiili jumiin. Eli eikun johto taas irti.

                                                  Uusi venttiili:
                                                  Ensin kysyin marmorilta, siellä hinta karvan yli 130?
                                                  Varaosaliikkeestä reipas 80? (saatavuus TOSI heikko, vaikka yleinen osa)
                                                  Bosch Car Servicelta 70? (tilattava, toimitus 2pvä. Viimeksi myynet tuota osaa vuosi sitten)

                                                  Ja tuosta venttiilistä vielä, et sama venttiili on mm:
                                                  Audi&VW( 95-> )
                                                  Volvo (850, V70...)
                                                  Alfa Romeo
                                                  Fiat
                                                  Saab

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Et ole Teemu miettinyt klubiin liittymistä. Tepolta varmasti kilpailukykyiset hinnat varaosista jäsenille.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Olenhan mä, USEASTIKIN.
                                                      Aina vain jotenkin "jäänyt"....(seli seli)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kaivellaan vanhoja eli samat oireet ja sama vikakoodi päällä mullakin. Sijaitseeko se magneettiventtiili nyt siellä hiilipöntön kupeessa lokarin sisällä?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Eikös se ole siinä ilmanputsarikotelon päällä?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Sekin kävi mielessä et se vois olla myös. Täytyypi tutkia ja ihmetellä. Danke schön!

                                                            Edit: Vikakoodi olikin mulla 00561 - Mixture Adaptation
                                                            14-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
                                                            Viimeksi muokannut Kime; 26.6.2009, 17:45.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X