Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia a6 kanssa ja autoliikkeen vastuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelmia a6 kanssa ja autoliikkeen vastuu

    Mikä on autoliikkeen vastuu kun v6 2.4 tiptr -99 kytkin/laatikko alkaa oikuttelemaan? Auto on n. 1½ kk ollut omistuksessani ja jotain remonttia täytyisi tehdä. Tiptronikki ei vaihda vaihdetta kunnolla, vaan vaihtaessa tuntuu vaan tärinää kun kytkin ei ota kunnolla kiinni ilmeisesti. Yhtäkkiä sitten tarraa kiinni. Ilmeisesti menee omaan piikkiin tämä remppa? Vai? Niin ja kilometrejä 168tkm.

    Toiseksi forumilla puhuttu vika eli nopeusmittari poissa pelistä. Jonkin aikaa viisari heilui holtittomasti 0-120 väliä mutta viime reissulla nyt näytti enää nollaa.

    Kolmantena samaan soppaan vielä lyhyet valot, jotka eivät mene päälle. Katkaisijasta saa kyllä parkit päälle, muttei lyhyitä ja viiksestä saa räpsäytettyä pitkiä, mutta eivät muuten sitten kuitenkaan toimi.

    Eli tämmöiset viat kerralla... onko autoliikkeellä mitään vastuuta noitten korjauksen suhteen vai meneekö kaikki omasta kukkarosta? Ja minkälaista hintaluokkaa ois ehkä odotettavissa?

    Ja jos Tampereelta jotain hyvää kohtuuhintaista korjaamoa löytyisi niin vinkkiä tänne.

    Edit: Vahingossa mennyt vuosimalli väärin, nyt korjattu.
    Viimeksi muokannut Maximus79; 9.3.2007, 15:50.

  • #2
    Tottahan toki liikkeellä on 6 kk kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu ostopäivästä. Käytännössä se menee niin, että reklamoit ensin myyjälle ja heiltä tulee ehdotus korjaus/korvaustavasta. Yleensä pyritään jonkinlaiseen kustannusten jakoon, sillä monesti vaihdettu/korjattu osa on parempi kuin käytetty (alkuperäisosa 2v takuulla).
    Kysy ensin myyjän mielipide ja jos ei tyydytä, kysy kunnalliselta kuluttajaneuvojalta lisäohjeita.

    Comment


    • #3
      Toihan on kuitenkin Multitronic-vaihteisto.
      Maahantuoja/valmistaja on tullut aika hyvin vissiin vastaan niiden korjauksissa, koska niiden ongelmia voisi sanoa kai tässä vaiheessa jo tyyppiviaksi.
      Vastaantulo riippuu tietenkin hyvin paljolti paljonko autolla on ajettu ja miten/missä huollettu.
      Noilla perusteilla ottaisin yhteyttä myös paikalliseen merkkihuoltoon mutta toki myös auton myyneeseen liikkeeseen.

      Comment


      • #4
        Reklamaatio myyjälle ja kyllä he osallistuvat korjauskustannuksiin. Itse en ehkä hyväksyisi kuin lähes täysimääräisen hyvityksen koska kyseessä on noinkin uusi auto ja kaupanteosta ei ole kulunut kuin alle 2kk.

        Erityisesti nopeusmittarin ja valokatkaisijan fiksaus pitää tulla ilmaiseksi. Mahdollinen vaihteistoremppa voi ollakkin sitten vähän tyyriimpi keissi ja sen kanssa joutunee vääntämään kustannusten maksajasta. Tsemppiä hommaan ja ole tiukkana myyjäliikkeen suuntaan!

        Comment


        • #5
          Kuluttajansuojalaki on aika yksiselitteinen, 6kk aikana ilmaantuvat viat katsotaan olleen tuotteessa jo sitä ostettaessa (jossain määrin huomioiden hinta ja ikä yms, mutta tuossahan pitäisi kaikki toimia ihan aikuisten oikeasti).

          Pahinta on, jos jää odottelemaan ja uskoo suullisia lupauksia.

          Parasta itselle on ehdottomasti tehdä asiasta kirjallinen REKLAMAATIO, johon liikkeen on tavalla tai toisella otettava kantaa. Ei ne liikkeet huvikseen niitä autoja myy vaan katteen ottavat joka kaupasta ja se kate on MYÖS sitä varten, että ostaja saa sitä mitä on ollut ostamassa ja myyjä myymässä. Tokkopa kauppasopimuksessa on em vikoja ollut lueteltuina.

          Comment


          • #6
            vikalista

            Sain vikalistan (kiitos avuliaalle foorumilaiselle!) ja tältä se näytti:

            Friday,09,March,2007,14:52:34
            ------------------------------------------------
            Address 01: Engine
            Part No: 4B0 907 552 C
            Component: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
            Coding: 04152
            Shop #: WSC 02325
            5 Faults Found:
            17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings
            P1559 - 35-00 - -
            17746 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus
            P1338 - 35-10 - - - Intermittent
            16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
            P0322 - 35-10 - - - Intermittent
            17930 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
            P1522 - 35-00 - -
            17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
            P1519 - 35-10 - - - Intermittent
            Readiness: N/A
            ------------------------------------------------
            Address 02: Auto Trans
            Part No: 4B0 927 156 BB
            Component: AG5 01V 2.4l5V RdW D14
            Coding: 00000
            Shop #: WSC 00000
            1 Fault Found:
            00526 - Brake Light Switch-F
            27-00 - Implausible Signal
            ------------------------------------------------
            Address 15: Airbags
            Part No: 4B0 959 655 J
            Component: Airbag 7 Audi 0501
            Coding: 00106
            Shop #: WSC 02324
            1 Fault Found:
            00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
            ------------------------------------------------
            Address 35: Centr. Locks
            Part No: 4B0 962 258 B
            Component: Zentralverrieg.,DWA D30
            Coding: 04682
            Shop #: WSC 02325
            2 Faults Found:
            01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
            00956 - Key 2
            09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

            Comment


            • #7
              Vikalistan jälkeen toimitin auton liikkeeseen, josta sen hankin. Ainakin näin alkuun suhtautuivat hyvin asiallisesti ja lupailivat korjailla viat. Sanoivat että vika kuulostaa olevan jossain muualla kun vaihteistossa. Moottori kadottaa tehot ja silloin ei laatikkokaan toimi. Joten mielenkiinnolla odotetaan tuomiota.

              Comment


              • #8
                Vois olla, että osa vikakoodeista on tullut akun jännitteen takia. Varsinkin jos on seissyt kauan liikkeessä niin on voinut akku mennä tyhjäksi.

                Jossei airbag valo pala mittaristossa niin noin voisi ollakkin.
                Passatissa (appiukon) oli vastaava ja siinä paloi airbagin merkki mittaristossa joka katosi sitten kun nollasi koodit.

                Mielenkiintoisia vikakoodeja moottorista, voisko noi camshaft malfunction herjat johtua tuosta G40:sen oikuttelusta. Varmasti on tehot kadoksissa jossei tiedetä välilillä missä asennossa nokka-akselii on.

                Comment


                • #9
                  auto kunnossa taas

                  Noniin, Audi oli huollossa 1½ viikkoa, syynä osien huono saatavuus. Moottorista oli irronnut/hajonnut kolme anturia joista oli ongelmat aiheutuneet, samoin nopeusmittarin vika selittyi sillä. Valotkin saadaan kuntoon kun vaihdetaan vielä uusi valokatkaisija perjantaina. Sain 4 päiväksi vuokra-auton käyttöön kun autoa huollettiin eikä korjaus edistynyt siinä aikataulussa kuin piti. Mitään ei tästä tarvinnut maksaa, enkä olisi maksanutkaan vaikka olisivat vaatineetkin jotain.

                  Comment


                  • #10
                    audi korjausta pirkanmaalla:

                    http://www.ahokas.fi/index%202.html

                    olen itse käyttänyt ko. pajaa pari vuotta,ei moitittavaa.
                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 23.4.2007, 11:09.

                    Comment

                    Working...
                    X