Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Spekulaatiota suojaohjelmasta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Spekulaatiota suojaohjelmasta

Helsingin päässä tuli 6 tkm mittariin. Takaisin ajettaessa kulutus oli 6,2. Keleissä, kuormauksessa ja ajorytmissä ei tapahtunut mitään muutoksia. Samat dieselit oli tankissa koko ajan
    Pitäisin ihan mitä kulutusta tahansa varsin hyvänä jos samoilla diiseleillä tollasia 6000 kilsan siirtymiä päästään.

Kulutuksissa itse mittaaminen tankkausmääriä seuraten on kyllä vähintään epätarkkaa puuhaa, saat tankattua ihan eri litramääriä sen mukaan mihin suuntaan on bensiksen asvaltti kallellaan.
    Ja ei se kulutusmittarikaan osaa muuta kuin ruiskutusajasta päätellä jotain kulutuksia, ei se ota huomioon lämpötiloja ja ilmankosteuksia.

En tiedä suojaohjelmista.

Ite olen huomannut reippaan kulutuksen nousun 90->100 ja niin edespäin, siis suhteessa 80-90.

Tuo maantiekulutus mitä lupaavat taitaa olla 90km/h:n nopeuteen optimiolosuhteissa jossa ei ole pakkasta, mäkiä tai vastatuulta.

Nyt kun on nollakelit taas niin tuntuu menevän reippaasti alta kuuden, pakkasilla jopa 7l
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 8.3.2007, 11:04.

Comment

Jännä juttu, aika iso lukema tuo 0,6l/100km varsinkin kun diisselit monesti näyttää olevan vähemmän herkkiä ajotyylille kulutuslukemissa kuin bensat.

Onko tuo korkeampi kulutuslukema aina säännönmukaisesti jompaankumpaan suuntaan?

Meinaan, voisko tuossa olla joku ulkoinen selittävä tekijä, esim. toiseen suuntaan on ylämäkisempää (mitä GPS tähän sanoo?) tai sitten tuulen suunta?

Comment

Kyllä mä oon ainaki huomannu et esim. vastatuuli nostaa helposti keskikulutusta. Ja tietysti justiin tuo maaston korkeus vaikuttaa.

Comment

Ajoin saman reitin samalla kuormalla, nopeudella (vakionopeussäädin) ja ajotavalla kahteen suuntaan. Toiseen suuntaan kulutusta kertyi 27 l/100 km, toiseen 30 (kulutusmittari CAN-väylässä kiinni).

Mitään muuta eroa en noiden pätkien välille keksinyt kuin telin asento ja mahdollisesti eri tuulen suunta. Vieläpä niin, että teli alhaalla kulutus oli pienempi.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen
            En tiedä suojaohjelmista.

Ite olen huomannut reippaan kulutuksen nousun 90->100 ja niin edespäin, siis suhteessa 80-90.

Tuo maantiekulutus mitä lupaavat taitaa olla 90km/h:n nopeuteen optimiolosuhteissa jossa ei ole pakkasta, mäkiä tai vastatuulta.

Nyt kun on nollakelit taas niin tuntuu menevän reippaasti alta kuuden, pakkasilla jopa 7l
            Niin, tuo kulutuksen hyppäys taitaa johtua siitä, että ilmanvastuksen vaikutus polttoaineen kulutukseen alkaa tulla merkitykselliseksi vasta yli 90 km/h nopeuksissa.

Comment

Working...
            X