Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T B6 nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T B6 nykii

    tästä aiheesta on ollut keskustelua enemmänkin, mutta ihan samaan muottiin en osannut oman pelin nykimistä sijoittaa.
    Eli nykii (tai ehkä paremminkin nypyttää pienen hetken) kun vedättää ja höllentää sitten kaasujalkaa... kierrosalue jolla nykiminen tapahtuu on ~1500 - 1900 rpm mutta ei muulla alueella.
    Enemmän tätä tapahtuu lämpöisella koneella, mutta tekee samaa myös kylmänä.
    Osa puolista on vaihdettu loppusyksystä, muut todettiin Laakkosella kunnossa oleviksi. vag-com ei anna mitään virhekoodeja.
    bypass?

    edit: auto siis manuaali. epäilyksen alla myös maf, mutta sen oireista ei tarkempaa kokemusta.
    Viimeksi muokannut Peetu; 7.3.2007, 11:39.

  • #2
    Oletkos vaihtanut moottorinlämpöanturin? Se kun on tyyppivikana 1.8T:ssä. Itselleni aiheutti taannoin samanlaista käyttäytymistä 1.8T leonissa (lämpöanturi antoi aina sillointällöin hyvin pieniä arvoja ja laittoi koneen liian rikkaalle) ja lisäsi samalla bensankulutusta melkoisesti.

    Kannattaa hakea orggisosa audilta (kyllä ne varaosissa tämän anturin tietää) ja asennella itte - helppo vaihtaa, ~15min homma. Koneen on oltava KUNNOLLA jäähtynyt ennen vaihtoa, ettei tuu nesteet pihalle!
    Ohjeistusta täältä: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1287042

    Comment


    • #3
      täytyypäs koettaa logittaa tuota lämpöarvoa vag-comilla, josko siinä näkyisi jotain epämääräistä.. ja eipä tuo tosiaan mikään paha homma varmaan ole suoraa vaihtaakaan.

      Comment


      • #4
        Osan hinta oli luokkaa parikymppiä... Rikki se menee jossaivaiheessa kumminkin, jos sitä ei ole jo vaihdettu kestävään (vihreällä kannalla varustettuun). Ei siis isosta investoinnista kyse.

        Comment


        • #5
          MAFfia minäkin ekana epäilin, mutta se sitten sulkeutui pois kun kävin pro-mo:lla mittauttamassa ja samalla Repo mainitsi ko. anturista...

          Comment


          • #6
            otin tuon lämpöanturin vaihtamisen asiakseni, mutta vielä en ole mitään esille kaivanut. Laakkosella sanoivat, että tuolla voi olla sekä musta että vihreä anturi tai sitten vaan jompikumpi.

            kertokaas nyt tyhmälle, jos jollakulla on tästä samasta vehkeestä on tietoa että onko siellä nyt kaksi vai yksi anturia ja kumpi se noista on... ei viittis ostaa molempia ellei välttämättä tartte. Vihreä käsittääkseni nelinapainen ja musta kaksinapainen.

            Comment


            • #7
              1.8T B6 nykii - ratkaistu

              Päivitetäänpä tätäkin hieman... eli tuli vaihdettua sekä N75 että by-pass ja tuo nykiminen vaikuttaisi olevan menneen talven lumia.

              Comment

              Working...
              X