Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 1.8ts -00-01 jakohihnan vaihtoväli?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 1.8ts -00-01 jakohihnan vaihtoväli?

    Eli olen lukenut useita topicceja läpi josta vastauslöytyisi mutta en ole löytänyt selvää vastausta.. Olen ostamassa ruotsista tuollaista autoa ja autolla ajettu 150thkm. Jakohihnaa ei ole vaihdettu ja myyjä puhuu longlife moottorista 180tuhannesta kilometristä. Voiko tuo 180thkm pitää paikkaansa?

  • #2
    suomessa 90tkm. Ruotsissa omaan oli vaihdettu 120tkm

    Comment


      #3
      Profiilin A6:ssa (AWT) hihnanvaihtoväli on 120 000 km. Huoltokirja antaa 4 -sylinterisille bensiinimoottoreille 180 000 km vaihtoväliksi, mutta pienellä präntätty teksti kehoittaa kuitenkin varmistamaan oikean vaihtovälin merkkihuollosta. Ja Audi Center antoi AWT:lle 120 000 km.

      Comment


      • #4
        Kilometrien lisäksi tuli vastaan myös vuodet. Olikohan Suomessa 90tkm/5v.

        Comment


        • #5
          Kyllä myyjä on sitä mieltä että tässä autossa olevalle moottorityypille hihnan vaihtoväli on se 180thkm.Eli pakko kait se on sitten uskoa. Jos kaupoille rhdytään niin ainakin tarkastus tuolle hihanalle on suoritettava.. Kiitos vastauksista.

          Comment


          • #6
            Tuntuu kyllä aika kovalta tuo 180tkm vaihtoväli. Itsellä oli kuittien mukaan vaihdettu hihna 2005 keväällä, jolloin oli mittarissa n.95tkm. En tiedä sitten suoritettiinko vaihto juurikin tuon 5v vuoksi.

            Comment


              #7
              Tuo 180tkm on tuolla muualla missä eivät tunne talvea tai keskoa maahantuojana. Täällä tiedän pari tapausta kun on noudatettu 120tkm ja 180tkm väliä ja hihna mennyt poikki. Ollut maahantuojan vastaus vaan että, eivät korvaa kun ei ole 90tkm kohdalla vaihdettu.

              Comment


              • #8
                180 tkm on max. vaihtoväli. Hihna tulee tarkistaa 90 tkm kohdalla ja sen jälkeen joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa.

                En epäile etteikö itse hihna kestäisi tuota 180 tkm mutta vesipumppu ei takuulla kestä.

                Comment


                • #9
                  Tarkennetaan vielä että myyjän mukaan muissa moottorityypeissä on Ruotsissakin vaihtoväli 120thkm, mutta tässä tyypissä 180thkm. Pörhölle soitin niin eihän heidän mukaan edes ole olemassa sellaista moottoria kun 1.8t 132kW.. Mutta Suomessa kaikkien vaihtoväli 90thkm.

                  Comment


                  • #10
                    Eiköhän se hihna ole viisainta vaihdattaa suht piakkoin. Jossain vaiheessa se on kuitenkin pakko tehdä ja saapahan sitten mielenrauhan asialta. Omaan AWT-koneiseen vaihdatin hihnan 90tkm kohdalla ja huoltomiehen mukaan oli jo aika lähellä ettei nalli ollut napsahtanut.

                    Comment


                    • #11
                      Millaisilla kustannuksilla olette selvinneet kyseisestä toimenpiteestä? Joutuuko autosta purkamaan puoli keulaa kyseiseen toimenpiteeseen?

                      Comment


                      • #12
                        480e olen itse maksanut lystistä toukokuussa 2006.

                        Comment


                        • #13
                          460 samasta ilosta syssymmällä. Sis kaiken.

                          Comment


                          • #14
                            460 samasta ilosta syssymmällä. Sis kaiken.
                            480e olen itse maksanut lystistä toukokuussa 2006.
                            Kallista on ollut lysti teillä, oottako merkkiliikkeessä vaihtanut / tarvikeosia käytääneet?

                            Comment


                            • #15
                              Pörhöllä vaihtoivat minun autoon.

                              Comment


                              • #16
                                AD:n huolto+osat ja en silloin ainakaan alle 500 tarjouksia saanut mistään tt:hen. Valtuutetun hinta taisi olla joitain satasia korkeempi käsittääkseni. Missäs sitten olisi saanut selkeästi halvemmalla?

                                Comment


                                  #17
                                  Autohuolto Nykänen on aika edukas, HKI Tattarisuolla:

                                  http://www.autohuoltonykanen.fi/

                                  1.8T hihnanvaihto näyttäis olevan 319 euroa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    aanelkussa on pitkittäiskone käsittääkseni. Eli ei vertailukelpoinen poikittaisen hintaan. Keulalla on hieman enemmän tilaa muistaakseni kuin tuossa poikittaisessa. Tuo 369 a3 koneeseen lienee melko sama. Tiedä sitten onko osissa eroja tavan 1.8 vs tt/s3 1.8t, todennäköisesti ei juuri.
                                    edit:Ainakin autodatan kuvien mukaan a3,tt, s3 on saman näköinen, joskin a4 ei ole.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X