Jos asiasta on keskusteltu jo runsaastikin, niin sou not, en löytänyt aiheeseen liittyvää kontenttia.
Eli, kuinka turvallista / mitä vaaroja / onko mitään ongelmia jos ei ajele kaasu pohjassa - moottorin virittämisestä ohjelmoimalla moottorinohjainyksikkö uudelleen?
Käsittääkseni tänä päivänä ei ole enää väliä onko manuaali vai automaatti, siis virittämisen puolesta. Itselläni on 200 hp A4 TFSI Quattro Tiptronic. Ikäänkuin se ei riittäisi..
Muutama taho tarjoaa ohjelmointia eri hinnoilla. Mukana vertailussa mm. Audiclubin bannerina näkyvä oettinger. Eikö "viritys" varmasti näy huollossa? Onko teillä kokemusta ohjelmoinnista / palauttamisesta?
Onko tuotteissa eroja tyyliin Sony, Philips, JVC..?
Arvailuja en tarvitse, faktatieto riittää.
Vakio:
- Suurin teho 200hv / 5100 rpm
- Suurin vääntömomentti 280nm / 1800rpm
Oettinger:
- Suurin teho 245hv / 5800 rpm
- Suurin vääntömomentti 360nm / 2300rpm
----------------
Voimaa.com:
Vakio: 147 kW / 200 Hp, 280 Nm
Eko: 159 kW / 216 Hp, 314 Nm
Force: 180 kW / 245 Hp, 375 Nm
---------------
Doc-Power:
Audi A4 B7 2.0TFSI 2WD/Quattro 200Hp - Forge-ohjelmointi
Forgen Ohjelmoinilla 235hp (+35hp) ja 350Nm (+70Nm). Ei vaadi fyysisiä toimenpiteitä. Ohjelma syötetään OBD-portista!
Voidaan palauttaa takaisin vakioksi Doc Powerin toimesta. Tarvittaessa TUV-todistus mukaan! Valmistaja Forge.
Audi A4 B7 2.0TFSI 2WD/Quattro 200Hp - PPC 2
BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 198hp ja 312Nm, PPC:llä 248hp (+50hp) ja 380Nm (+68Nm).
Ajotuloksia PPC:sellä: 80-120km/h 4:sella -21%. 80-140km/h 5:sella -20%. 100-150km/h 5:sella -28%. Valmistaja BSR.
Melko lailla eroja myös hevosvoima / vääntösuhteissa. Eikös autoa väännöllä ajeta, ja hevosvoimat kerrotaan parkkipaikalla..vai miten se meni ;-)?
Eli, kuinka turvallista / mitä vaaroja / onko mitään ongelmia jos ei ajele kaasu pohjassa - moottorin virittämisestä ohjelmoimalla moottorinohjainyksikkö uudelleen?
Käsittääkseni tänä päivänä ei ole enää väliä onko manuaali vai automaatti, siis virittämisen puolesta. Itselläni on 200 hp A4 TFSI Quattro Tiptronic. Ikäänkuin se ei riittäisi..
Muutama taho tarjoaa ohjelmointia eri hinnoilla. Mukana vertailussa mm. Audiclubin bannerina näkyvä oettinger. Eikö "viritys" varmasti näy huollossa? Onko teillä kokemusta ohjelmoinnista / palauttamisesta?
Onko tuotteissa eroja tyyliin Sony, Philips, JVC..?
Arvailuja en tarvitse, faktatieto riittää.
Vakio:
- Suurin teho 200hv / 5100 rpm
- Suurin vääntömomentti 280nm / 1800rpm
Oettinger:
- Suurin teho 245hv / 5800 rpm
- Suurin vääntömomentti 360nm / 2300rpm
----------------
Voimaa.com:
Vakio: 147 kW / 200 Hp, 280 Nm
Eko: 159 kW / 216 Hp, 314 Nm
Force: 180 kW / 245 Hp, 375 Nm
---------------
Doc-Power:
Audi A4 B7 2.0TFSI 2WD/Quattro 200Hp - Forge-ohjelmointi
Forgen Ohjelmoinilla 235hp (+35hp) ja 350Nm (+70Nm). Ei vaadi fyysisiä toimenpiteitä. Ohjelma syötetään OBD-portista!
Voidaan palauttaa takaisin vakioksi Doc Powerin toimesta. Tarvittaessa TUV-todistus mukaan! Valmistaja Forge.
Audi A4 B7 2.0TFSI 2WD/Quattro 200Hp - PPC 2
BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 198hp ja 312Nm, PPC:llä 248hp (+50hp) ja 380Nm (+68Nm).
Ajotuloksia PPC:sellä: 80-120km/h 4:sella -21%. 80-140km/h 5:sella -20%. 100-150km/h 5:sella -28%. Valmistaja BSR.
Melko lailla eroja myös hevosvoima / vääntösuhteissa. Eikös autoa väännöllä ajeta, ja hevosvoimat kerrotaan parkkipaikalla..vai miten se meni ;-)?
Comment