Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katalysaattori\t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Katalysaattori\t

    Taisipa käydä nyt niin, että katalysaattorista paukahti sisukset irti, kun kolisee/helisee melko lailla niillä kohtiin. Minkä ikäisen auton saa katsastettua tyhjillä pöntöillä onnistuneesti. Olisi huomattavasti halvempi ratkaisu tyhjentää nuo katit, kuin ostaa uusi/uudet. Osien hinta paikoissa, joista olen tähän mennessä kysellyt on hieman raskaampaa sarjaa.

    Jonkin sortin tarvikekatit sinne pitäisi varmaan laittaa. Minkälaisia ratkaisuja olette onnistuneesti käyttäneet ja mihin hintaan?

    Kaikkein paras olisi tietysti jos tuon saisi rekisteriin ilman katteja.

  • #2
    Tuon ikäistä et saa rekisteriin ilman katteja, ja käytännössä aika mahdotonta saada päästöistä läpi tyhjillä pöntöillä.

    Comment


      #3
      Niinhän se taitaa valitettavasti olla, taas nämä prkl:een vihreät sortavat köyhiä opiskelijoita pakottamalla ostamaan auton hintaisia katalysaattoreita. Ensin lyijytön bensa ja sitten katalysaattorit ja airbagit, "VOI ÄRKELE", kyllä taas vituttaa. Mitäköhän paskaa seuraavaksi tulee lapiolla naamalle Arkadianmäeltä. Kertokaas sitten mitä tarvikepönttöjä on onnistuneesti käytetty

      Comment


      • #4
        Mulla ois ylimääräset S2 katit

        Comment


          #5
          Tosiaan noita ässä audien kattia on varmaan porukalla nurkkiin jäänyt,minultakin vapautuu joskus kesän kynnyksellä...

          Comment


            #6
            Itse tyhjensin tosta profiilin kärrystä katit kuukausi sitten, molemista oli keraamikka irti ja toinen oli halki ja kääntynyt poikittain tukkien katista lähtevän aukon melkein kokonaan. Tuolla tyhjentämisellä oli vääntöön melkoinen vaikutus, kuten kuvitella saattaa. Tarkoitus oli tehdä putkisto uusiksi kevään aikana, nykyisten kattien tilalle suorat putket, Y haaran jälkeen yksi 3" yleismallinen katti ja putki siitä taakse 3"putkella ja 2 vaimentimella.

            Comment


              #7
              Itsekin olen ajatellut tuota tyhjentämistä. Katsastus on vasta ensi marraskuussa, joten melkein vuosi jäisi hupaa tupruttaa NOxeja ilmakehään :D. Ja tosissaan on ollut sen verran paljon remppaa viimeisen kuukauden sisällä (mm. venttiilit, ohjaustehostin, vanteet, termari, tulppaa ym. sälää), ettei aivan heti raaski hitsarin palkkaa maksella. Saa jäädä tuo uusien asentaminen vielä tulevaisuuteen.

              Mutta kuitenkin uudet aion hankkia jo varastoon mahd. pian, jos vaikka joku kaveri puuhaisi iltahommina kuntoon. Minkäslainen projekti se on sovittaa noi ässän katalysaattorit tuohon b4 sedaniin.

              Vielä lisäystä, jos katalysaattoreista on vain toinen levinnyt, niin onko viisasta laittaa molemmat samalla kertaa uusiksi? Joku intoilija on tähän autoon jo laittanut walkerin tuplat muualle, taitavat olla ainoat vanhat osat juuri nuo katalysaattorit.


              Lisäystä asian vierestä (jos joku huomaisi :D): Mikä on noin suurinpiirtein manuaalilootan nesteiden vaihtoikä. Saksaksi kirjoitettu huoltovihko sanoo, että kestäisi ikuisesti, mutta tuskin on niin? Näin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä voisin sen suorittaa. Mitä on oikea neste, minkä hintaista se on ja kuinka paljon sitä tarvitaan?

              Comment


              • #8
                En uskonu että ikinä tätä sanoisin mutta searchilla olis löytäny... ja vielä aika uus aihe.

                http://audiclub.fi/audifinns/viewtop...306&highlight=

                Comment


                  #9
                  En uskonu että ikinä tätä sanoisin mutta searchilla olis löytäny... ja vielä aika uus aihe.

                  http://audiclub.fi/audifinns/viewtop...306&highlight=

                  Juu, kyllähän tuon huomasin, mutta aattelin, että tää menee sen verran vierestä, että en laita tuonne samaan. Alkuperäinen tarkoitushan oli kysellä, että saako rekisteriin ilman katteja.
                  Ja tuossahan on kyseessä vasen, itsellä molemmat :D, niin aina, juupa juu...
                  No jaa oishan sen sinne voinu laittaakin näin jälkeenpäin ajateltuna...

                  Jep jep, jälkiviisautta...

                  Takaisin asiaan: Onko siis järkevää tyhjentää molemmat katit suosiolla samalla kertaa, katsastus on siis vasta marraskuussa, joten on aikaa sovitella uusia vielä paikalleen.

                  Comment


                    #10
                    Tyhjää katit ja käy mittaamas päästöt jossain korjaamolla. Maksaa varmaan pari kymppiä. Sittenhän sen tietää oikeesti, että meneekö vai ei.

                    Kattien poistamista ja korvaamista pelkillä putkilla vierastaisin. Jos inssi sattuu olemaan tarkkaa mallia niin se voi huomata pönttöjen uupumisen. Silloin pomppaa varmasti vaikka päästöt oliski kohallaan.

                    Serkkujen entinen jenkkilavarassi oli tuolleen tehty, että katti veke ja putki tilalla. Kiltisti meni hieman normaalia vahvemmilla päästöillä vielä läpi.

                    Comment


                    • #11
                      Niin ja niitä kattejahan ei saa poistaa sieltä jos otteesa lukee vähäpäästöinen ja kaikissa 1.1.1992 -> niin pitäis lukee.

                      Comment


                      • #12
                        Hyvinhän ne ässän katit sinne istuvat. Itse ostin tämän foorumin kautta RS2 katit noin vuosi sitten ja hitsautin paikallisessa pajassa paikoilleen. Ei se asennus maksanut kuin muutaman kympin. En nyt tarkalleen osaa sanoa kuinka paljon eroavat, vai eroavatko ollenkaan, alkuperäisistä V6 kateista. Itselläni kun oli yhdessä välissä Corvetenkin katit alla, niin on tuota putkistoa muunneltu useampaan otteeseen.

                        Comment


                          #13
                          Tänään taas autoa tarvitsin, ei meinannut käydä lainkaan tyhjäkäyntiä, kun polkee niin aivan helvetillinen tärinä. Alan olla melkovarma, että se katti tukkii vähintään toisen putken ja kunnolla. On niin tukkoinen ja kilisevä ajettava, että hirvittää lainkaan käyttää. Räjähtää vielä pakosarja irti tukkoiselta puolelta.

                          Auto menee tiistaina huoltomiehen huomaan, saa selvittää vielä varmaksi, että vika on katalysaattorissa. Ei meinaan viitsisi turhaan ostella noinkin hintavia osia. Saa tyhjentää molemmat pöntöt samalla kertaa niin ei tarvitse murehtia. Sopivat tarvikekatit ovat nyt hakusessa, hyväkuntoisia saa tarjoillaa, Mieluiten YV:llä.

                          Comment


                          • #14
                            Tuntuu "onneksi" olevan muillakin noita katti murheita. Pari viikoa sitten tyhjensin omasta aah koneesta katit ,kun en jaksanut enään kuunnella sitä räminää. Molemmat oli rikki, toinen hukannut sisuskalut jo putkeen ja ekaan vaimentajaan. Nyt vartun vain työhaluja että jaksais hitsata tarvike katit paikalleen. onneks katsastus on vasta kesäkuussa.

                            Comment


                            • #15
                              Nyt kun firmassa on uutuuttaan kimalteleva 2-pilari nosturi niin minäkin taidan heittää nuo katalysaattorit hyllylle odottelemaan seuraavaa katsastusta.
                              Pitäisi vain innovoida jokin pikalaippaliitos tuohon ja miettiä, että laittaako sitä vaimentimen vai pelkän putken tuon katin paikalle.

                              Comment

                              Working...
                              X