Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7 Bit -99 öljyn merkkivalo hälyyttää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 2.7 Bit -99 öljyn merkkivalo hälyyttää

    Moi,
    Ajelin tänään n.500km pohjoista kohti. Jossain Jyskälän korkeudella alkoi moottori?öljyn merkkivalo vilkkumaan (öljyn pinta oli tarkastettu lähtiessä -> tuli just remontista..)
    ->Valo vilkkui 4 krt. ja äänimerkki antoi 3 piippausta.
    Sama toistui kahvitaukojen jälkeen 1/2 -1h ajon jälkeen yhteensä 3krt.
    Tarkastin öljyn määrän joka tauolla, on viivojen välissä.
    Ko. autossa ei ole ohjekirjaa, niinpä pyydän apua sellaiselta, jolla kirja löytyy:
    -voiko joku muu antaa öljyn merkkivalo hälyytyksen kuin matala
    moottoriöljyn pinta???
    Mitä muuta tulee teillä mieleen?
    Apuuva..
    nim. takaskin pitäis vielä päästä... :-)
    ..ai niin. ostin auto 1vko sitten... ed. om. oli ylitäyttänyt tuollaiset 5mm tikkuun öljyä-> vähennettiin huollossa (lohkolämppäri asennus), asentaja kertoi, että kuskin puoleisessa turbon kanavassa oli ollut kahvikupillinen moottoriöljyä... liittyneekö toisiinsa nämä asiat??

  • #2
    Ilmeisesti varoitus tulee punaisella värillä näkyviin, ettei keltaisella?

    Tuleeko varoitus vasta yli 2000 kierroksilla? Jos venttiilinnostimet ei naputa, eikä ketjunkiristimet ääntele, kannattaa tarkastaa yläpaineanturin johtoliitos. En tiedä tarkalleen mistä tuo anturi löytyy kyseisestä koneesta, mutta 1.8T:ssä on öljynsuodattimen jalassa.

    Comment


      #3
      ...jaa-a. nyt en 100% varmuudella muista.. veikkaan keltaisena. Nyt olis tärkeä kuulla mitä ohjekirja sanoo tuosta öljylampun kuvasta...?
      Edit: Oranssi se oli. :)

      -> kävin nyt kylmänä tarkistamassa öljypinnan... edelleen oli yli maksimin...
      öljy oli normaalin näköistä (ei näyttänyt siltä, että olisi vettä tms. seassa)
      ->varoitus tuli normaalinopeudessa... luokkaa 2000-2500rpm
      ->ei kuulu naputusta tai muutakaan epäilyttävää ääntä.

      Tuo ylipainevaroitus voisi olla oikea arvaus -> ylitäyttö? Mutta kun ei ole ohjekirjaa.. :-(

      Comment


      • #4
        Jos oli keltaisena, niin voi olla öljymäärän(?) anturivika (jos tuossa sellaista on). Tuo kolme piippausta kyllä viittaisi punaiseen öljykannunkuvaan.

        En tarkemmin tunne kyseistä konetyyppiä, joten lopetan arvailun tähän. Joku asiasta enemmän tietävä voisi auttaa.

        Ylitäyttö ei pitäisi vaikuttaa mitenkään tuohon paineen nousuun, ainoastaan öljynkulutus ja sitä myötä katalysaattorivaurio voi kasvaa. Ja voi öljyä kulkeutua tietysti huohotusputkien kautta muuallekin.

        Comment


          #5
          Miksiköhän oli ylitäytetty? ettei olis ollut ongelmia jo silloin, kolme piippausta = punainen eli vakava ongelma tässä tapauksessa ilmeisesti öljyn paine!!!

          Comment


            #6
            Mites on, voisko olla väsynyt öljypumppu. Minulla teki vanhassa A4ssa just tota valon syttyilyä ihan normiajossa aika ajoin.. ja tarkastuksien jälkeen ei mitään hetkeen.. Pumppu oli väsy ja vaihdon jälkeen tuo valon syttyminen lakkasi.
            Minuakin vähän ihmetyttää tuo ylitäyttö. Etenkin kun auto on myyty juuri viikko takaperin.. Kannattaa tutkituttaa toi juttu kunnolla.

            Comment


            • #7
              Katos, joulukuusenko ne sulle möi. ;)
              Eipäs se valo vilkkanu sillon, kun käytiin ajelemassa.
              Kattellaan kaapelilla mikä siinä on, kun tuut takas mäntsälään, jos se tänne saakka sinut jaksaa tuoda...
              Onkos siinä sitä öljynpainemittaria?
              Luultavimmin toi on anturivika tai ihan kosketushäiriö siinä piuhassa. Siitä päätellen, että valo ei jää palamaan vaan kuittaantuu pois ilman toimenpiteitä.

              Ohjekirja minulla sanoo jotain saksasta suomennettuna, että pitää tarkastaa öljyt jos se vilkkaa. Jos valo ei sammu öljyn lisäyksen jälkeen (mikäli on tarvetta), pitää sammuttaa moottori ja ottaa yhteyttä huoltoon. Noin se kai suurinpiirtein meni huonosti suomennettuna.

              Eri vekotin kyllä kyseessä, mutta luulisi saman pätevän tuohonkin.

              Turha enemmän veikkailla, kun ei tarkkaa tietoa ole. Ajelisin kuitenkin turvallisin mielin, kun öljyä on ja mitään sivuääniä ei kuulu.

              Comment


                #8
                toisaalta jos öljynpaine on hukassa niin kohta on kansiremppa ja kenties muutakin tiedossa.

                Sun pitäis laittaa vuosimalli profiiliin. paineanturi taitaa olla kaikissa siinä filtterin takana. lämpöanturi pohjassa tai filtterin takana ja jos pohjassa niin samassa myös määrämittari, jos oikein muistan.

                Comment


                  #9
                  joo.. **skan möivät :)
                  B5 vm. -99, facelifti.
                  täytyy käydä kurkkaamassa tuota anturin piuhaa..

                  Comment

                  Working...
                  X