Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

(c4) 2.8 lämmitys vaivoja ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    (c4) 2.8 lämmitys vaivoja ?

    Olisko kenelläkään kokemustta tuollaisen vehkeen kansssa kun lämmöt nousee kyllä normaalisti, mutta ei meinaa kapiiniin tulla kunnolla lämmintä. Sitten kun antaa kunnolla rinkiä, niin alkaa lämminttä tulla mutta ei oikein viitti ajella kierrokset 4tonnin päälle et pakkaasilla tarkenis.
    Oliskko vesi pumppu vaihdon tarpeessa? Vai olisko lisäpumpun tarpeesta?

    Esim. 2l vectrassa pitää olla lisäpumppu muuten ei kierrä tarpeeksi, että kennokin lämpiäisi.

    Mode:Muokattu. Seuraavan kerran sitten vähän paremmin luettavaa tekstiä. ( juu ei oo nuo pilukun ja pisteitten paikat hallus mut yritän kirijootaa niin et asia tuloo juliki)

  • #2
    Mun mielestä tuosta mallistakin on ollut juttua, mutta jos ajattelisi mistä vois johtua.

    Lämmöt ok, joten termari toiminee. Vesipumppu jos ei toimis, niin lämmöt vois nousta yli sen n 90 asteen.
    Yksi vaihtoehto on tukossa oleva lämppärin kenno, tai sitten ilmalukko.

    Comment


    • #3
      Jäähdytysnesteen määrä kuulemma vaikuttaa, eli pidä paisuntasäiliön neste max merkissä.
      Haulla löytyy.

      Comment


      • #4
        Mulla ainakin tulee hyvin lämmintä pienilläkin kierroksilla ilman mitään lisäpumppuja joten eiköhän siellä jotain häikkää ole. En tiiä sitten vaikuttaako se jotain jos on tuontiauto.

        Comment


        • #5
          Lämmitylaitteen kennolle menevässä putkessa oleva ilmastoinnin(?) ohjaama venttiili mahdollisesti hajalla. Itsellä oli samanlaisessa kulkineessa tuo venttiili rikki. Oli irronnut venttiilin käyttövipu läppäakselilta ja läppä jäänyt puoliksi kiinni ja lämmin vesi ei päässyt kennolle. Eli vaikka sähkö liikutteli vipuja, ei läppä kääntynyt. Tämän pystyy totemaan ilman suurempia purkamisia. Jos vesiputki on kuuma ennen venttiliä mutta venttiilin jälkeen viileämpi niin siinä vika.
          Samassa remontissa tosin vaihdettin lämppärin kennokin ja heti alkoi tarkenemaan paremmin. Omassa oli tosin Defan jälkiasennusilmastointi.
          Petri tuossa yllä mainitsikin jo tuosta kennosta ja ilmalukosta. Oli nimittäin mielenkiintoinen ilmattava.

          Comment


            #6
            juu nestettä on, eileen laitoon putsaus litkua ja käytin lämpööseksi kunnolla, ja huuhtelin järjestelmän ja uuret nesteet sisään nyt toki pitää pikkasen vielä lisätä, jos se on niin tarkka vain sen määränkans ? en ny ihan heti uskoisi mut koitetaan. niin siinä sitte havaattin et ku on kierroksia niin tuloo lämminttä mut tyhjäkäynnillä ja normaali ajo kierroksilla ei. niin ei oo tuontti vaikka kaikkihan on tuotu ulkomailtta alun perin jos sikseen otetaan, mutta suomi yksilö on mut kilometriä on kertyny reippaastti. tuos jutelttu muutaman kaverinkans asiastta et meinas et jos on orkkis pumppu niin voi olla jo kulahtanu. eivät osannu käyttöautolla sanua mitää tuohon tautiin. ainiin eioo mitää ilmastointtia muutaku lasit ja luukut auki niin vetua piisaa ;)

            Comment


              #7
              noniin nyt on nesteet maximis, eikä muuttanu tilannetta miksikää, alta 3men tonnin käy vain lehmän henkäys mut siitä ylähä päin vastta alakaa lämpöä pökkäämähän kajuuttahan.

              Comment


              • #8
                Pyytäisin jatkossa käyttämään ihan suomenkieltä. Aika moni jättää lukematta ihan vaan vaikealukuisuuden takia. Kurikkalaanen irentiteettis on nyt ikäänkuin käynyt kaikille selväksi.

                Comment


                  #9
                  anteeksi kauhiastti jos mun kieli ei taitu kirija kielelle enkä eres yritä niin ja asia selvinny jo poistaasin asian täälttä mutta eihän sitä pystty tekemähän ainakaa kovin helopostti.

                  Comment


                  • #10
                    helpotti

                    ei hän kauhiaasti voi noita juttejahin todetakin. ottakaa järki käteen!!!

                    Comment

                    Working...
                    X