Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jännä ominaisuus, tyhjäkäynti notkahtaa (AAN)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ahaa...

    ...siis pelkällä kaasuläpällä? Juu, kyllä kyse on profiilin autosta enkä yhtään ymmärrä, mitä kaasuläpälle tai tyhjäkäynnille voisi tehdä. Täytynee käydä luetuttamassa vikakoodit kunhan ennättää, VAG-COMia mulla ei ole. Mitään vikavaloa ei toki näy eikä vilahda, mutta voihan siellä silti joku vikakoodi olla tallentuneena...?

    Comment


    • #32
      mutta voihan siellä silti joku vikakoodi olla tallentuneena...?
      Todennäköisesti onkin. Tosi harva vika sytyttää vikavalon mittaristossa.

      Kaasuläpän voi putsata ja kalibroida.

      Comment


      • #33
        Täälläkin sama probleema. Muutaman hetken ajon jälkeen kun pysähtyy kierrokset valahtaa 250-400 paikkeille ja kapuaa sitten ylemmäs. Ja välillä sammuu koko mylly.
        Putsasin juuri ISV:n joka oli mielestäni kyllä ihan puhdas jo ennestäänkin.
        Ei vaikutusta, muuta kuin rasvaiset kädet.
        Kone kun lämpenee kunnolla, oireet jatkuu mutta ei sammuile enää.
        5 syl. 2.3 mylly. Vaikuttaisi joltakin viiveajalta ISV:n suhteen, miten se sitten toimiikin. Kun lopettaa kaasun painamisen-alkaako ISV:n toiminta? Vai toimiiko se kaiken aikaa? Se viive, ohjaakohan sitä jokin rele joka aikojen saatossa toiminta hidastuu.

        Comment


        • #34
          Mulla on ilmennyt tuota ongelmaa nyt tämän kesän helteiden aikaan, kun on käyttänyt paljon ilmastointia. Jonkun ajan jälkeen kierrokset valahtaa alas (400-500) ja nousee takaisin normaaliksi, jos auto seisoo jonkin aikaa tyhjäkäynnillä.

          Pari kertaa on myös liikenteessä käynyt niin, että kun laittaa kytkimen pohjaan ja nostaa jalan kaasulta, kierrokset tippuu tuonne 400-500 paikkeille mutta nousee samantien normaaleihin tyhjäkäyntilukemiin. Tosin on nyt kerran myös samassa tilanteessa sammunut eikä meinaa käynnistyä, hörähtää ja sammahtaa samantien. Viime kerralla käynnistyi, kun piti kaasupoljinta pohjassa ja käynnistymisen jälkeen sai pitää jonkin aikaa reilusti kaasua, että jäi käyntiin. Sitten taas pelasi normaalisti.

          Tuntuisi, että jotenkin ilmastoinnin päälläolo aiheuttaa tuota ihme sammahtelua ajossa ja vaikeuttaa myös auton käynnistystä sammahtamisen jälkeen.

          Comment


          • #35
            Ettei vain käynnistyisi syylarin sähköflekti juuri sopivasti? Ainakin urssissani saa tyhjäkäynnin nykäsemään ihan kivasti kun syöttää suoraan suurimmalle nopeudelle flektin ;)

            Comment


            • #36
              Voi hyvinkin olla et käynnistyy. Selittyiskö ihan vaan näillä tavallista kuumemmilla keleillä, kun aiempina kesinä ei mielestäni tuota ole tapahtunut, ei ainakaan yhtä usein.

              Comment


              • #37
                Yksi millä saa tyhjäkäyntiohjauksen sekaisin on toki se, että kaasuläpän asentotunnistin on päässyt liikahtamaan syystä tai toisesta. Siellähän on samassa hässäkässä tyhjäkäyntikytkin jolla sitten keksii, että nyt pitäisi ohjata tyhjäkäyntiä/katkaista ruiskutus. Motronic vehkeissä tuosta jää kyllä vikakoodi.

                Comment


                • #38
                  Samaa vikaa mullakin vitosessa. Tosin tekee sen vain, kun auton käynnistää, kierrokset tippuu heti 500rpm tuntumaan ja palaa normaaliksi. Ja ekan liikkeellelähdön aikana kierrokset seilaa. Ei sinänsä haittaa, mutta ärsyttävää.

                  Comment


                  • #39
                    Minulla myös sama AAN koneessa. Kylmänä tekee kerran tai pari, kun vaihtaa vapaalle, sitten ei taas mitään.

                    Joskus harvoin tekee myös kun on ajanut esim. 50km samaa nopeutta ja vaihtaa vapaalle. Käväsee 500rpm, josta pomppaa 1300rpm ja palautuu normaaliksi.

                    Comment

                    Working...
                    X