Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

20 v termostaatti 3B, ABY, AAN, ADU 87C

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 20 v termostaatti 3B, ABY, AAN, ADU 87C

    Onko joku ostanut tätä Motonetin 87C termaria
    Lienee sama 20V:lle ?

    TERMOSTAATTI/TIIVISTE AUDI 200
    200 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6081 12.50
    200 TIIVISTE 67mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6111 0.90

    Onko Motonetin myymä termari Wahlerin tekemä ?

    Aikanaan kun oli pieniä lämpöongelmia, niin ostin 87 asteisen viritermarin, jossa
    avautuminen oli nopeampaa ja aikaisemmin kun wahlerin termarissa.
    Nyt kun jäähdytin on parempi, niin kaipaan tuota hitaampaa orkkistermaria.

    #2
    Termari

    Poraappas reikä ton orggis juorureiän viereen(3mm) niin jostain kumman syystä tasottuu toi sun lämpöongelma(murphyn laki).

    Comment


    • #3
      oli vikana se perinteinen, että konehuoneessa vetoa liikaa ja tuulisuoja sensorin ulkopuolelle lopetti ongelman ja nyt lämmöt 91-93C kokoajan.

      Comment


      • #4
        Autossa on esiintynyt pientä lämpöongelmaa viime aikoina, kone näyttäisi hieman palelevan näillä keleillä (0...+10C) aavistuksen verran. Kliman näytön (kanava 51) mukaan koneen lämmöt normiajossa 82-83C tietämillä, mikä on mielestäni hieman liian vähän olettaen termarin olevan vakio 87C. Ei tuo mittaristossa oleva koneen lämpömittarikaan näytä ihan 90C tuntumaan kipuavan. Sitä en tiedä mikä termari autossa on, mutta hataran muistikuvan mukaan viime talvena en moisia ongelmia huomannut.

        Taannoin tapahtuneen syylarin rikkoutumisen vuoksi olen kuitenkin ajellut paisuntasäiliön korkki hieman auki, jottei paineita kertyisi jäähdytysjärjestelmään ja letkut pysyisivät paikoillaan uuden syylarin laittoa odotellessa. Voisikohan tuo selittää hieman alentuneen moottorin käyntilämpötilan? Paineen kasvuhan tunnetusti nostaa lämpöjä, mutta onko sillä tässä tapauksessa merkitystä.

        Uusi termari (orkkis 87C) kuitenkin tulee syylarinvaihdon myötä, sittenhän selviää miten koneen lämmöt muuttuvat.

        Kiinnostaisi kuitenkin tietää, missä arvoissa muilla pyörivät 20vt koneiden lämmöt kanava 51:seltä katsottaessa?

        Comment


        • #5
          Minä kyllä suosittelisin ostamaan marmoritiskiltä ihan alkuperäisen termarin.
          Kiinnostaisi kuitenkin tietää, missä arvoissa muilla pyörivät 20vt koneiden lämmöt kanava 51:seltä katsottaessa?
          87-90 astetta näyttää kliman näyttö.

          Comment


          • #6
            Ostin merkkiliikkeen 87asteen termarin ja kliman mukaan lämmöt pyörii 82-83 astetta. Kaupungilla nousee ylemmäksi. Tiiviste taisi olla lohkon puolella ja sinne sen myös laitoin vaihdossa. Jossakin taidettiin puhella, että se pitäis olla toisella puolella. Liekö sillä mitään merkitystä?

            Comment


            • #7
              Kyllä sen o-renkaan kuuluisi olla letkunlähdön ja termarin välissä. Sitä en tiedä onko tuosta mitä haittaa.

              Comment


              • #8
                Minä kyllä suosittelisin ostamaan marmoritiskiltä ihan alkuperäisen termarin.
                Ei marmori- vaan Matkahuollon tiskiltä haettu alkuperäistermari (069 121 113) odottelee asennusta:)

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2
                  Kyllä sen o-renkaan kuuluisi olla letkunlähdön ja termarin välissä. Sitä en tiedä onko tuosta mitä haittaa.
                  Voi se alkaa tihkua läpi termarin ja letkulähdön välistä, kun siellä siinä tapauksessa tiivistettä ei ole.

                  Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L
                  Kiinnostaisi kuitenkin tietää, missä arvoissa muilla pyörivät 20vt koneiden lämmöt kanava 51:seltä katsottaessa?
                  Edellisessä autossa oli termarin vaihdon jälkeen jotain 88 lähellä ajossa ja 89...92 paikan päällä.

                  Nykyiseen on vaihdettu termari ja jäähdytin vähän aikaa sitten ja lämmöt näyttää olevan ajossa ehkä asteen verran korkeammalla kun edellisessä.

                  Comment


                  • #10
                    Täytyypä minun laittaa tiiviste toiselle puolelle, kun seuraavan kerran vaihdan termarin. Kiitos vinkistä.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L
                      Kiinnostaisi kuitenkin tietää, missä arvoissa muilla pyörivät 20vt koneiden lämmöt kanava 51:seltä katsottaessa?
                      Lukema on 83-84. Termostaatti vaihdettu vajaa vuosi sit. Viisarinäyttö on siinä hieman 90 alapuolella. Noin viisarin paksuuden verran.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla on lukema 87.

                        Comment


                        • #13
                          Ajossa 88°, paikoilleen pysähdyttäessä lähtee aika nopeasti kiipeilemään 92-95° kulmille. Termostaatti keväältä 2006.

                          Comment


                          • #14
                            palataanpas aiheeseen. Termostaatti (87C) vaihdettu juuri. Lukemat mittarissa hiukan alle 85C, klima 77C ja vag-com 93C. Aikamoisia heittoja, ketä pitäisi uskoa...

                            Comment


                            • #15
                              Mulla näytti viisari karvan verran alle 90 astetta ennen kun vaihdoin multivika anturin. Sen jälkeen näyttänyt tasan 90. Clima näyttää yleensä jotain 88 tai 89.

                              Mittarin viisari siis jäi välillä nollille ja kun ajoi jostain että auto vähän tärähti niin rupes taas kiipeämään takas ylös. Lopulta ei lämpömittari enää noussut ollenkaan. Clima näytti oikeita lukemia silti. Multivika anturin vaihto siis auttoi.
                              Samalla vaihdoin anturin liittimen koska vanha mureni täysin käteen.

                              Comment


                              • #16
                                Klima 83-84, mittari karvan alle 90(maantie ajossa laskee reilusti, mutta klima näyttää edelleen samaa).

                                Comment


                                • #17
                                  Mittari mittaa lämmön vesiletkun juuresta, klima kennoltaan ja vag-com kannesta. Noissa on varmasti eroja. Joskin 15 astetta alkaa olla vähän liikaa.

                                  [e] taisin puhua paskaa. Eihän kannessa ei ole erillistä anturia.
                                  Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 13.3.2007, 22:14.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onhan kannessa juuri tuo lämpöanturi mistä ecu ottaa tietonsa eli juuri tuon vag-comin näyttämä arvo.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jep. Aamusella piti asia heti tarkistaa, kun jäi vaivaamaan. Siellähän se kannen takapäässä, kun 10v:ssäkin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X