Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) ?

    Eli otin vikakoodit äsken Isäni -00 passatista (2.5 tdi)

    Ja anto tämmösen:

    00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

    Pitäskö huolestua?

    Kun eikös tämä anturi ole juurikin mikä antaa eculle tiedon?

  • #2
    Juurikin se...

    Ainakin audissa G62 anturi on juurikin eculle tietoa antava, joten eiköhän faijan volkkarissa ole sama. Jos anturi on rikki niin moottorin ruiskutuksen säätö on pielessä. Kannattaa tsekata ainakin liittimen kunto ja kontakti ennen kuin edes miettii uuden anturin hommaamista.

    Comment


    • #3
      Intermittent
      Eikös toi meinaa satunnaista? Mun profiilin autossa tuli syksyllä muutaman kerran toi sama vikakoodi mut nyttemmin nollauksen jälkeen sitä ei taas ole näkynyt....

      Comment


      • #4
        mistäköhän löytyy tuo kyseinen g62 anturi 1.8t aeb koneesta ?

        Comment


        • #5
          Sylinterikannen takapäädyssä, sen kiertävien letkujen alta. Vaihtoaika n 5min.

          Comment


          • #6
            Mulla oli sama. Ei ole nollauksen jälkeen näkynyt enään.

            Pitää kuitenkin vielä tarkistaa uudestaan.

            Onko keinoa millä tuon toiminnan voi tarkistaa? Kai tuokin voi vanhemmitten "hidastua" tms?

            Comment


            • #7
              Vagcomilla measure blocks ja sieltä etsit koneenlämpötiedon.

              Comment


              • #8
                Missä on tuo G62 anturi 80 2.0E autissa

                Comment


                • #9
                  ABK koneesta jos on kyse, niin ylävesiletkun lähdössä sininen 2-napainen anturi.

                  Comment


                  • #10
                    Mutta missä ihmeen plenumissa on G57?

                    Hieman samaa aihetta riipii seuraava onkelma:
                    Profiilin kaarassa ilmastointilaite kertoo notta Ulkolämpötila-anturi G57-(plenum)=open circuit, mutta missä moinen sijaitsee? Laite näyttää silti realistista ulkolämpötilaa.

                    Antaa se myös toisen vikakoodin (open circuit) juuri tuosta edellä mainitusta G62:sta (monitoimianturi?), mutta vasta sitten, kun kytkee esimerkiksi ECO-moodin.
                    Kompurahan lopetti heräämisen elokuun alussa, vaikka ei siellä kyllä aineitakaan enää ollut.

                    Kiitti vinkeistä! Viisainta oli kai kirjoittaa tämän aiheen jatkoksi?

                    Comment


                    • #11
                      Plenumianturi on imutorvessa tuulilasikaukalossa, mutta sen liitin on kojelaudan sisällä.

                      Comment


                      • #12
                        Lisäys1: Voisiko NG:n omistajat/tietäjät tarkastaa kaaviosta tai omasta autostaan kummin päin johdot menee paksun vesiletkun yläpuoliselle lämpöanturille sekä ISV:lle. Kumpainenkin on 2-napaisia. Kiitos mahd. vaivannäöstä! ;)

                        Lisäys2: Vai onko yleisesti 2-napaisilla liittimillä väliä, kummin päin on? ( ns. potentiaalivapaita? )

                        Itse plenumin löysin ja sen liitin oli nätisti irti hanskauslokeron takana. Koodi 03 hävisi. Kiitti porkkis!

                        Mutta tuo G62:n sijainti on vielä epäselvä (NG). Onko se ylävesiletkun yläpuolinen lämpöanturi (ohjaa ainakin ISV:tä)?

                        Onko tuolla ylemmän anturin liittimellä väliä kummin päin se tulee? Vanha mureni nyrkkiin. En puristanut edes kovaa. Uusia moisia saanee Bosch jälleenmyynnistä.

                        ps. käy muuten aika paksulla nyt
                        Viimeksi muokannut JonasK; 10.10.2007, 16:30.

                        Comment


                        • #13
                          Joku tietää?!

                          Comment


                          • #14
                            Yleisesti 2-napaisilla ei ole väliä, ellei ole kyseessä anturi, joka antaa kahta eri tietoa ulos.

                            Comment


                            • #15
                              ECU:n lämpöanturin vastus

                              Kone käy lämpimänä edelleen melko rikkaalla. Jos vähänkin polkaisee liian rivakasti niin tukehtuu ja sammuu. Kylmänä käy hyvin.

                              Mittasin piruttain vastuksen vesiletkun yläpuolisesta mustasta ECU:n lämpöanturista (2 napainen):

                              Tappi kattilaan ja näytti kiehuvassa vedessä 372 ohmiloista. Sen alemmas ei resistanssi laskenut vaikka kuinka yritti kypsytellä.

                              Anturi on vaihdettu uuteen 3kk sitten. Se on Boschin mustapäinen 0 280 130 053 . Antoivatkohan tiskijukat väärän tapin tuohon NGseen? Onhan se toki voinut gonahtaa jo.


                              Päivitys: Unohdin vinkkasta, että rikas seos tuli lambdan huonon maadoituksen johdosta eli lämpöanturi oli O ja K.
                              Viimeksi muokannut JonasK; 14.12.2007, 20:35. Perustelu: ratkaisu omaan ongelmaan lisätty

                              Comment


                              • #16
                                Osaakos joku kertoa että kuinka paljon uutta nestettä pitää varata kun tuon anturin vaihtaa? Eli tuleeko kaikki jäähdytinnesteet ulos autosta tuon 5min vaidon aikana? =)

                                Comment


                                • #17
                                  Tuohon edelliseen kysymykseen sainkin vastauksen juuri, eli kun kylmällä koneella avaa ensin paisuntasäiliön korkin ja sulkee sen niin ei nestettä tule kuin muutama tippa. =)

                                  Mutta vastaan tuli suurempi ongelma, mistä selviää helposti mikä anturi on kyseessä? Kuulemma erilaisia antureita on yli kymmenen, miten selvitän mikä on oikea minun autooni?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Varmin tapa on katsoa numero vanhasta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ilmaantui moottorinmerkkivalo ja VAG COM ilmoitti:

                                      -------------------------------------------------------------------------------
                                      Address 01: Engine
                                      Controller: 4B0 907 551 N
                                      Component: 2.7l V6/5VT G 0002
                                      Coding: 10752
                                      Shop #: WSC 16000
                                      WAUZZZ4B32N113666 AUZ7Z0B2045547
                                      2 Faults Found:
                                      16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
                                      P0118 - 35-00 - -
                                      17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
                                      P1113 - 35-10 - - - Intermittent
                                      Readiness: 0000 0000
                                      -----------------------------------------------------------

                                      Mistäköhän tuo anturi(G62) mahtaa löytyä 2.7bT:sta ja miten isosta vaihtotyöstä mahtaa olla kyse? Tuo on ollut "listoilla" aikaisemminkin, mutta kun ei ole merkkivaloja vilkkunut niin olen vain kuitannut tilanteen tämän osalta.

                                      Oli myös:

                                      Address 03: ABS Brakes
                                      Controller: 4B0 614 517 H
                                      Component: ABS/ESP allrad 1728
                                      Coding: 06397
                                      Shop #: WSC 00000
                                      1 Fault Found:
                                      01119 - Gear Recognition Signal
                                      35-10 - - - Intermittent

                                      muttei taida liittyä em mitenkään?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei liity toisiinsa mikään noista. Kannattaa nollata vikakoodit, ja kiinnittää huomiota vain niihin jotka ilmaantuvat uudestaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Muita vikakoodeja ei ollut. Näiden poistaminen sammutti valon.

                                          Mistä kannattaisi lähteä hakemaan syytä moottorielektroniikka-valon syttymiselle?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Valonhan sytyttävät jotkin tietyt vikakoodit. Noista kolmesta sanoisin, että kysessä on tuo lambdaan viittaava.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X