Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasarin ja huohottimen jäätyminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaasarin ja huohottimen jäätyminen

    Audi (A6 avant 2,4 V6 -11/98) jäi maanantaina tien päälle (-22C), kun kaasu hirtti kiinni. Auto saatiin pysähtymään vain kovalla jarrutuksella (jarrut savusivat...). Korjaamolla sanoivat, että kaasari oli jäätynyt. Samoin huohotin oli jäätynyt. Liittynevät toisiinsa?

    Mitä matti meikäläinen voi tehdä asian estämiseksi jatkossa?

    Autossa lohkolämmitin, joka oli tuolloin ollut päällä noin 1,5h. Autolla oli ajettu edellisenä päivänä (-5C) noin tunnin verran ja tankki oli yli puolillaan bensaa.

    Tätä ennen auto oli noin viikon verran tiputtanut muutamia öljytippoja maahan (huolto oli jo sovittu). Kylmäkäynnistyksellä pakokaasu tuoksuu kovasti bensalta. Muutoin toiminut hyvin.

    Lisäksi katsastuksessa muutama viikko takaperin sanottiin, että oikeassa alapallonivelessä alkava välys, laitettava ennen seuraavaa katsastusta. Onko kallis remontti?

    Vielä, tietääkö kukaan edullista ja hyvää audi-huoltoa Pirkanmaan seudulta (Tampere ja lähikunnat)?

    #2
    Eipä taida olla kaasaria tuossa autossa. Jospa siitä on jäätynyt kaasuläppä?

    Eikös se olisi pysähtynyt virrat sammuttamalla, ei olisi tarvinut jarruja polttaa?

    Comment


    • #3
      Sori, autoista tietämättömänä saatoin ymmärtää korjaamon selvityksen väärin, tämmöinen maija meikäläinen kun olen.

      Kun oltiin saatu auto pysähtymään, sammutin toki virrat ja jonkin ajan päästä käynnistettiin uudelleen, mutta edelleen kaasu huusi ja kierrokset kävivät kovalla.... Itse en tuohon hätään osannut tehdä muuta kuin jarruttaa, autossa pienet lapset ja ruuhkassa ajettiin....

      Comment


        #4
        Heh, alkava välys. Tuollahan syyllä sais vaihdattaa vähän väliä tukivarsia :)
        Eipä tuo kallis remontti ole.

        Eli siis auto olis kyllä pysähtyny kun virrat ottaa pois, tosin ohjaus ja jarrut menee aika tehottomaksi sitten. Toinen vaihtoehto on kyllä pistää vapaalle. Automaatti N:lle. Ei tartte enään kuin normaalisti jarruttaa.

        Kyllähän vika ihan selvästi on kaasupolkimen ja läpän välissä. Tuossa taitaa olla vielä vaijerikaasu?

        Huohottimen jäätyminen ei liity kyllä kaasun hirttämiseen.

        Comment


        • #5
          oikea alatukivarsi vaihdettu viimeksi maaliskuussa -05, nyt kolisee kuoppaisella tiellä ajettaessa (ajamme hiekkatietä vähintään noin 6km/pv), autolla ajettu tuon jälkeen 50tkm, kuinkahan kauan noiden pitäisi kestää? suojakumeja vaihdettu tasaisesti....

          Comment


            #6
            Mitä suojakumeja vaihdettu? Kyllä alatukivarsien pitäisi kestää pitempään. Jotkut tarvikeosat ei kyllä kestä kauaa, ylensä niissä lukee Italy.

            Kuoppasella tiellä toki kuluu nopeempaa, mutta ei noin nopeeta.

            Comment


            • #7
              vaihdettu siis etuvetoakseleiden uloimmat suojakumit (oikealle vaihdettu viimeksi kesäkuussa -05)

              Comment

              Working...
              X