Razur, sama sisäputken halkaisija o kakkosessa ja nelosessa, risa sit erikseen. Vakion putken lämpöpellit hämää reilusti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
URS4 putkistoasiaa
Collapse
X
-
Löytyisikö foorumilta itseäni viisaampia kyseisen asian suhteen?
Ongemana tosiaan on urs6 5syl koneen äänimaailma. Autossa rs2 pakosarja sekä rs2 turbo josta lähtee 3” rst downpipe jota seuraa 3 tuumainen putki loppuun asti. Olen kokeillut seuraavanlaisia yhdistelmiä mutta kaikissa äänet ovat todella matalat ja päätäsärkevästi humisevat.
1. Rst downpipe - bilteman sporttimallin katti - rst simons isohko vaimentaja - rst takavaimentaja kahdella ulostulolla (merkistä ja mallista ei tietoa)
2. Sama kuin äskeinen mutta ilman kattia
3. Rst downpipe - suora putki - rst takavaimentaja kahdella ulostulolla (merkistä ja mallista ei tietoa)
Onko tuo 3” putki liian isoa tuolle rs2 setille että äänet saisi hyvän kuuloisiksi? Tarkoitukseni olisi että saisi äänen sellaiseksi sporttisen napakaksi tuon nololta kuuloistavan matalaksi mörinän sijasta.Viimeksi muokannut LassipJKL; 16.5.2020, 21:09.
Comment
-
Omasta autostani poistin matalat pörinät/kuminat supistajalla putken päässä, 2.5" -> 2", supistajan saa piilotettua ulostulon sisään upottamalla. Tämä vinkki tuli putkipajalta, helppo ja toimiva ratkaisu jolla ei pitäisi olla tehoihin vaikutusta.
Supistajalla pakokaasun virtausnopeus kasvaa ja matalat äänet vaimenee mutta korkeat äänet tulee läpi.
Comment
-
-
tässä vielä videopätkä tuosta supistajasta, äänenlaadussa on toivomisen varaa mutta matalat äänet jotka videolla kuuluu häipyi kokonaan käyttöalueella, vaikutus oli varsin merkittävä.
Autossa 2x 2.5" dp -> 1x 3" -> 1 x 2.5" takapönttö ja lopussa 2" suppari, tehoja 400+ hp.
tuosta varmaan voisi laskea mikä on virtausvastus putken loppupäässä jäähtyneellä pakokaasulla, yksi vaihtoehto matalien taajuuksien vaimentamiseen on kammiovaimennin joka käsittääkseni myös vaikuttaa tehoihin
https://drive.google.com/file/d/1L9_...Gl-IhWi5Z/view
Comment
Comment