Mikä mahtaa olla syynä tosi kovaan bensan katkuun, en huomannut kesällä olisiko haissut mutta näin talvella aivan järkyttävä! Ei mielestäni vuoda mikään paikka, ei ainakaan lammikkoa alla. HELPPIÄ HELPPIÄ!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Erittäin runsas bensan katku
Collapse
X
-
hämy78Avainsanat: Ei mitään
-
Vitosessa kannattaa tarkistaa bensasuodattimelle tulevan metallipunoksella suojatun letkun puristusliitos, missä bensaputki vaihtuu letkuun.
Itsellä vuoti ainakin tosta kohtaa ja jos ei sillä hetkellä vuoda kannattaa vähän
yrittää nitkutella liitosta.
(On ollut palstalla juttua mutten löytänyt)
Comment
-
Kyllähän isot koneet kuten kutoset ja kasit haisee talvella kun ne lyö käyntiin.
Comment
-
makini
Pystyykö / kannattaako puristusliitoksia mitenkään järkevästi kotikonstein korjaamaan.
Tilalle on kai saatavilla kierrätävää mallia olevaa liitintä mutta kestääkö vai laittaako
vain tavallisen letkukirisimen tilalle. Ei viitsisi koko putkistoa purkaa.
Comment
-
Tarkoitatko Sami siis ettei kylmäkäynnistyksessä saa haista tippaakaan?
Eihän tuo muuten haiskahda kuin kylmällä ja nimenomaan kun sen lyö käyntiin.
Haju ei tule sisälle mutta ulkona selvästi haistaa niin kuin kaasarikone olisi saanut vähän liikaa ryypykettä.
On kaiken lisäksi kuin se tulisi suoraan putkesta pihalle.
Comment
-
Tänään aamulla oli mahdollisuus tutkia tuota.
Virrat päälle ja pelti auki. Aika kauan siinä haistelin ja kuuntelin surinoita, surinat loppui ja hajua ei tullut, ei mistään suunnalta autoa. Ei ennen kun laittaa käymään.
Kilometrin päässä pojan hoitopaikassa ei enää haise.
Mikä tuon sitten tekee jos se ei kerran ole normaalia?
Comment
-
T5 motti ainakin haisee todella vahvasti bensa kun kylmänä laittaa käyntiin....
Ja syynä oli muistaakseni että lämmittään katit lähestulkoon bensalla... Eli ei vuotoja!
Comment
-
Ei tartte muuten paljon vuotaa tai falskata joku paikka, että tulee bensan hajua. Ihan käynnistyksessä voi hieman kostua joku paikka.
Jos tuo tuloputki vuotaa, niin sen melko hyvin kyllä huomaa. Mulla se rupes ruikkimaan bensat jo siitä ulos.
Ja siitä korjaamisesta. Kyllä sen saa korjattua, mutta vaatii oikeat työkalut. A8:ssa tuo putki on yhtä palaa taakse asti joten sen irrottaminen on isohko homma. Minä korjasin se plastic paddingilla kuten ameriikkalaiset ohjeisti. Kesti vallan hyvin.
Comment
-
Ei ainakaan itsellä ole haissut V6 eikä V8 siten ulkoa että siihen olisi edes kiinnittänyt huomiota. Tänään vielä -26 asteessa haistelin heti startin jälkeen eikä mitään haissut. Minusta se hais vain pakokaasulle, ei tosin niin "puhtaalle" kuin lämpimästä moottorista muttei erityisesti bensallekkaan. Mutta kerran V6 löysällä ollut paineliitin kyllä haisi sekä sisällä että ulkona eikä liitin edes ollut bensasta kostea.
Mutta ehkä tämä on niitä asiaoita joita ei kannata pahemmin murehtia ennenkuin se haju on jatkuvaa ja tulee sisälle. Nämä puristusliitokset on mahdottomia käytännössä korjata muuten kuin vuoraamalle se jollain muulla eväällä kuten Petri kirjoittikin.
Btw, onko haistelun kohteet roikassa vai ihan kylmiltään olleita?
Comment
-
Btw, onko haistelun kohteet roikassa vai ihan kylmiltään olleita?
Tuossa vaimon kanssa muisteltiin, että se haiskahtaa aika lämpimilläkin keleillä.
Mutta jostain syystä se ilmenee vain ns. kylmäkäynnistyksessä, eli yleensä yön yli kun on seissyt.
Comment
-
hämy78
Haistelin tuossa itekin ohjeiden mukaan pellin alta, ja hajua ei tule normaalia enempää. Mutta kun auton laittaa käyntiin haju on sisällä ei niinkään ulkona tai pellin alla. Syytä en tiedä, olisko entinen omistaja laittanu omaksi iloksi bensa virityksen sisälle että menee pää sekaisin:) Tuntuu kuin työntäisi liian isolla paineella bensaa koneseen, eikä sitten kerkee polttaa kaikkea, jää vain haisemaan. Eilen huomasin että kun ottaa autosta kaikki irti lähöissä ei hajua juurikaan ole, häipyy melkein saman tien kokonaan pois, mutta vaatii tosiaan sen kiihyttelemisen. Ja uskokaa tai älkää, mutta auto vie vähemmän bensaa kovalla kiihyttelyllä kuin normaali ajolla, tästä olen tänne aikaisemminkin kirjoitellut, vuan kukaan ei sitä ole uskonut. Normaali ajossa kulutus noin 14l/100km, ripeämmässä ajossa 12l/100km!!!
Comment
-
hämy78
Audi käy ja kukkuu niin kuin pitää, ei mitään moitetta muuten kuin tuo haju ja outo bensan kulutus. Tänään kattelin ja kuulostelin moottoria, ainut paikka mistä bensan haju kulkeutui nenään oli turbon päässä olevasta vapaavirtaus suodattimesta, toiselta puolelta moottoria(ruiskupuolelta) ei kulkeutunu bensan hajua nenään ollenkaan. Voisko olla mahdollista että tämä bensan katku sisälle kulkee sisätilanlämmittimen johdon läpivienti reiästä, on just sopiva reikä tilaan mistä ottaa ilmaa sisälle? Kävi kyllä itelläkin mielessä tuo suutin homma, jotta olisko menny rikki poikki?! Onkohan tuo bensapumpun kansi takaluukun puolella?
Comment
-
hämy78
No nyt on tutkittu kaikki letkut tankilta koneelle, ja turbolta lähtevät. Muutama letku oli löysässä liitoksistaan, uudet lemmarit tilalle ja kaikki taas tiiviitä. Mutta ei, sama ongelma jatkuu hirveä bensan katku. Nyt kun tutkittu tarkemmin haju tulee ainoastaan turbon vapaavirtaus suodattimesta. Että ainoaks vaihtoehdoks omasta mielestäni jää että jossain suuttimessa tai kaikissa on paskaa, ja työntävät koko ajan kaiken bensan mitä letkusta mahtuu tulemaan. Tai sitten on mennyt mitta täyteen suuttimesta/suuttimista?! Hermoja hivelevää on se että kun auto on tyhjä käynnillä parkissa, näkee oikein mittarista kun se liikkuu kohti tyhjyyttä! Nyt tankkauksen yhteydessä ihan laskimen kanssa laskettu kulutus, 15l/100km 80% matka ajossa.
Comment
-
hämy78
Nyt täytyy sanoa että olen sen verran uuno sen suhteen etten oikein osaa sitä puolta tuosta ilmastoiti hässäkästä katsoa, mutta te jotka osaatte neuvoa niin olkaa hyvä. Miten saan sen näkyviin ja mitä siellä tarkkaan ottaen pitäisi näkyä ja mitä ei.
Comment
-
Ari tarkoitti varmaan lähinnä merkkiliikkeessä tapahtuvaa vika koodien lukua tai itse vag-comilla. Miltä vuodelta lamda muuten on ?
Comment
-
hämy78
No niin siinä se tyhmyys törmäs saman tien:) Lampdasta ei ole tietoa kuinka vanha se on, veikkaisimpa alkuperäinen. En tiedä oisko se nyt sitten menny, se ei oikein selitä sitä miks työntää koneeseen ylimääräistä bensaa niin paljon kun nyt tekee...Tai mistä minä tiedän:( Täytyy vielä tarkistaa tulpat, onko ne kuinka märkiä.
Comment
-
Lainataas vanhaa ketjua. -89 Coupessa haisee hetken seisomisen jälkeen bensa sisällä, riittää kun kaupassa käy niin haju tulee jo vastaan kun oven aukaisee. Haju kyllä häipyy kun laittaa puhaltimen päälle, eikä hajua tunnu kun ajaa. Kun menee tankkaamaan niin korkin avauksen jälkeen sihisee hetken, voisiko nämä liittyä jotenkin yhteen?
Onkohan kova homma kaivaa esille ne letkut jne. Vai onko siellä jotain tiivisteitä jossain välissö mikä voisi vuotaa?
Comment
-
Omassa A6:ssa on muutaman kerran tehnyt siten, että polttoainesuodattimelta koneeseen tuleva letku-putki-letku paketti on alkanut vuotaa koneen puoleisesta päästä. Bensaa vuotaa liittimen ja letkun välisestä puristusliitoksesta (puristusholkin alta). Pakkaslukemat on olleet yleensä jossain -20 asteen luokkaa. Lämpimällä ei vuoda. Bensaa vuotaa tuolloin niin, että sitä valuu oikein putken pintaa pitkin. Alla on sopivasti pakosarja. Etkan mukaan tuo letkuhässäkkä on 4A0 133 715B. Hintaa Etka ei tuolle osaa antaa, mutta toiseen konetyyppiin se on aika rasvainen. Pitää varmaan kävellä letku kourassa johonkin hydrauliletkuja tekevään puljuun jos saisivat asialle tehtyä jotain.
Comment
-
Omassa kulkineessa on tällainen hajuhaittaongelma päällä. Tosin se ilmenee vain ja ainoastaan mikäli tankki on aivan täynnä. Tankin päällä oleviin meno ja paluuletkuun on jo vaihdettu lemmarit, jotenka niiden ei pitäisi vuotaa. Tasaisella tai keula alamäkeen valuu auton alle bensaa lähes norona, jatkuvasti tippasten, keula ylämäkeen ei näyttänyt vuotavan, tai sitten tankki jo vajeni sen verran ettei tarvi valskia..
Mitäs tietäisitte/veikkaisitte tähän? Onko siellä jotain sopivanlaista tiivistettä mikä voisi alkaa vanhuuttaan valskaamaan?
Comment
Comment