Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 -97 Inspection 1 & 2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B5 -97 Inspection 1 & 2

    Terve, eli aina kun pistän autooni virrat päälle niin kilometri/matka mittarissa alkaa vilkkua INS2, onko mitää tapaa nollata tuo kyseinen ilmoitus??

    #2
    Esim. viemällä auton huoltoon. Sitähän tuo kehottaa tekemään.

    Tietysti jos olet jo ko. huollon tehnyt/teettänyt niin vag-comilla tuon herjan ainakin saa kuitattua.

    Comment


    • #3
      Jos todellakin haluat vaan nollata tuon tekstin ja ei satu VAG-COMia olemaan lähistöllä, niin kokeileppa tästä linkistä WhistlerR:in antamaa neuvoa, toimii ainakin omassa Passatissa.

      Comment


      • #4
        Mutta toi ei toimi B5:ssa. Ei ainakaan pre-faceliftissa, pitää nimen omaan käyttää johdon päässä.

        Comment


        • #5
          Tuleekos tuo ilmoitus kilometrien täyttymisestä vai mistä? Ajattelin vaan kun omassa tuli ns. kesken huoltovälin.

          Comment


            #6
            Muistaakseni ainakin ln2 käyttää myös aikaa määreenä tuon huoltoajankohdan arpomisessa.

            Comment


            • #7
              Oil on kilometrejä. Oil yleensä 15tkm mutta jos VAG-COMilla koodaa, niin sinnehän voi laittaa mitä vaan itse haluaa.

              In1 koodataan sekä kilometreinä että päivinä, 24tkm ja 360 päivää.

              In2 on sitten pelkkää aikaa, eli 720 päivää.

              Edit: Ohje koskee siis -98 vanhempia malleja, -98 ja sitä uudemmat on vain yksi kanava joka koodataan ja se osaa itse siis arpoa nuo yllä mainitsemani vakioarvot muistiin.

              Comment


                #8
                Meneekö B5:ssa oikeaoppisessa huoltovälin nollaukses niin että pistetään vain 0 sinne adaptationin 2-kanavaan? Siis jos esim vilkuttaa öljynvaihtoa ja nollaan tuolla konstilla niin nollaantuuko vain öljynvaihto vai alottaako mittaristo "kaiken alusta" vai pelkän öljynvaihdon? Meinaan siis että insp1 ja 2 ei resetoidu samalla?

                Comment


                • #9
                  Sitä tuo ohje ei muuten tarkalleen kerrokkaan, lainattua Ross-Techin sivuilta koskien -98 ja sitä uudempia:
                  Audi has included a Service Interval Reminder that includes oil mileage interval, the service mileage interval, and the service time interval. To reset the Service Reminders using VAG-COM:

                  1998 and Newer:

                  [Select]
                  [17 - Instruments]
                  [Adaptation - 10]
                  Enter channel 02
                  [Read]
                  The "Stored Value" is the current value for that channel.
                  Enter the "New" value of 0 (zero)
                  [Test]
                  [Save]

                  Note: It is normal for the display to show something like "--/--" instead of an actual distance/time to service after resetting until you have driven some distance.

                  Comment


                    #10
                    Joo, luinki ton mutta jäi vähä vaivaamaan tuo mitenkä nollates käy.

                    Comment


                    • #11
                      Jos ton nyt pilkuntarkasti suomentaa, niin ymmärtää että se nollaa kaikki.

                      Comment


                        #12
                        Hmm, mitenkähän ne merkkiliikkees sitte nollaa? Ei luulisi tuohon nollaamiseen olevan kovin monia konsteja. Ja pitäähän jonku ei-niin-osaavan ihmisen nähdä että koska auto pitää huoltoon viedä eli joko nollaus menee aina noin (eli resetoi vain kyseisen huollon), tai sitte on joku muu tapa.

                        e: pelaako täs profiilin autos öljynvaihdon muistutin jos pienennän sitä itte? Otettu käyttöön tammikuus -99.

                        Comment


                        • #13
                          Luulen, että sinulla on tuossa jo sama systeemi kun mulla A6:ssa.
                          Eli joko nollaat VAG-COMilla, joilloin väliksi asettuu automaattisesti 15tkm tai trippi- ja kellonupin avulla.

                          Comment


                          • #14
                            Eikös tästä ole jo aiemmin ollut juttua, että huoltovälinäytön saa nollattua ohjekirjan neuvojen mukaan. Itselläni oli edellinen A4 juurikin tuota kyseistä pre-facelift mallia ja siinä onnistui ainakin.

                            Oli täällä jossain topicissa tarkat ohjeetkin sen nollaamiseen, mutta en nyt sattunut niitä löytämään.

                            Comment


                            • #15
                              Ei vaan saa kaikkia nollattua, minulla ei onnistunut millään vaikka yritin monta kertaa.
                              VAG-COMilla onnistui lopulta.
                              Sinullahan on Mikko -98 malli? Silloin se onnistuu nupeista, kuten pitäisi myös onnistua Anssilla. -97 ja sitä vanhemmat ei onnistu nupeista.
                              Mutta tuossa noita ohjeita nuppien kautta nollaamiseen:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...&highlight=oel
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...&highlight=oel

                              Comment


                              • #16
                                Kiitokset oikaisusta Aki, niinhän se taisi olla :-)

                                Tällaiset asiat pitäisi tehdä autonkäyttäjille helpommaksi->Itse tappelin juuri 1.5 tuntia pakkasessa, jotta sain tehtyä niinkin yksinkertaisen asian kuin polttimojen vaihdon tuohon nykyiseen B6-koppaiseen.

                                S**tana mikä homma !!

                                Comment


                                  #17
                                  Joo, onnistuu nupeista. Mutta ny jos muutan vag-comilla öljynvaihtovälin 10 tkm:iin niin osaako mittari huomioida sitä vai syttyykö vasta 15 tkm:n kohdalla?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kun käsitän nimen omaan noista Ross-Techin ohjeista, että -98 ja sitä uudemmissa joissa onnistuu nupeista nollaaminen, niin se on myöskin VAG-COMilla kuittaustyypinen juttu.
                                    Eli asettuu sekä johdon päässä että nupeista vakioksi 15tkm ja sitä ei muuksi saa.
                                    Vanhemmissa sitä saa sitten itse mulkattua miksi haluaa kun ne pitää aina määritellä johdon nokassa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X