A8 4.2 -95 tiptronic. Mikähän mahtaa olla vaihteistoöljyjen vaihtoväli? voisko johtua vanhoista/huonoista vaihteistoöljyistä kun hitaasti kiihdyttäessä 3 --> 4 vaihteelle nykäsee vähä..? Laatikko on siis 4-vaihteinen tiptronic
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 vaihteistoöljyt
Collapse
X
-
ronaldo30Avainsanat: Ei mitään
-
Öljyjen vaihtoväli
Itse olen pitänyt vaihtovälinä 14 000km. Siis että vaihtaa aina silloin sen verran kun kopasta tulee ulos. Sieltä tulee vajaat 4l, ja kokonaisöljyntilavuus kun on lähelle 12l, niin se vaihtuu pikku hiljaa ja pysyy hyvänä. Jossain ZF:n dokumentissa olen ollut näkevinäni 50 000km:n suosituksen.
Tuo nykäys vaihtaessa saattaa johtua siitä että laatikko on oppinut vähän väärin. Ainakin kun itselläni vaihdoin ensimmäisen kerran öljyt, niin laatikko alkoi vaihtamaan terävämmin kuin ennen. Laatikon resetointi ja kaasupolkimen ääriasentojen uudelleen merkkaus korjasivat tilanteen.
-
Yleistä Tiptronickien öljynvaihdosta.
Itse huomasin se että A8:sta tulee ulos sellaiset 5,5-6 litraa kunhan vain malttaa valuttaa yön yli kuten eri foorumeilla asiaa on käsitelty. Eli aika iso ero siihen 3.5-4 litraa mikä tulee vain jos aukaisee propun ja laittaa kiinni kun alkaa tippa tasolla valumaan.
Nyppiä / tökkiä se voi sen pienen hetken (10-20km) öljynvaihdon / sähkökatkon jälkeen mutta jos sen jälkeen nyppiminen jatkuu on öljymäärässä tai laatikossa vikaa.
Itsellä vaihdettu 60tkm välein ja siinä ajassa öljy on jo tuolloin kaikea muuta kuin kirkkaan keltaista. Ja laatikko vaihtaa täysin sulavasti ilman nyppimistä. Eroa vanhoilla / uusilla öljyillä ei juuri huomannut.
Comment
Comment