Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABY tai ADU vauhtipyörää kevytvauhtipyörän mitoitukseen ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABY tai ADU vauhtipyörää kevytvauhtipyörän mitoitukseen ?

    Onko kukaan mitannut ABY koneen vauhtipyörän painoa ?
    (onko kellään näytille ABY tai ADU vauhtipyörää kevytvauhtipyörän mitoitusta varten)

    Onko ABY:n vauhtipyörässä kytkin asetelman kohdalla upotusta asetelmalle ?
    (upotusta kuten urkin ja 7A:n vauhtipyörässä)

    AAN ja 3B ovat suoralla asennuspinnalla.
    3B painaa 8,1kg
    AAN 11,8kg.

  • #2
    asiasta mitään en tiedä mutta silmällä 7a ja 3b vauhtipyörillä ei ole eroa. Eikä kyllä aan ja aby vauhtipyörissäkään keskenään mitään suurempaa eroa ole.

    Comment


      #3
      AAN ja ABY vauhtipyörät poikkeaa osanumeroltaan loppukirjaimen osalta. Samoin paineasetelma on eri. Anakin mun silmään näyttää siltä, ettei ABY / ADU asetelma käy AAN vauhtipyörään, koska siitä puuttuu ulkokehältä korotus, johon asetelma kiinnittyy.

      Comment


      • #4
        seison korjattuna, hyvä Pekka.

        Tallilla on yks 7a kone odottamassa purkua, siitä ainakin voi olla kohtuullisen varma että on alkuperäinen kiekko.. pitääpä ottaa votoja, Tommy vois kuvata sen 3b limpun.

        /edit kun ajattelee asian siten että, aby-aan lohkot on samat, vaihdelaatikon kuoret on samat, kytkin akselit on samat (?) eli summasummarun, oli aski ja lohko mikävaan kuhan vauhtipyörä ja kykä on kavereita keskenään niin paketti sopii. Ja mulla on nyt kiinni 3b ja aan-koneen aski 3b vauhtipyörällä ja sen kytkimellä ja ihan hyvin toimii.

        Comment


        • #5
          Juuri tuosta Antin kuvaamasta syystä oli mullekin yllätys, kun näin ABY:yyn menosssa olevan asetelman, joka ei millään ilveellä istu kellarissa olevan suorasytkän vauhtipyörään.
          ABY:ssa ja myös ADU:ssa on oltava vauhtipyörässä reipas syvennys, johon asetelma ruuvataan. (tai väärä asetelma, joka epätodennäköistä) . Erikoismies Riihimäeltä totesi nähtyään paketin, että ABY:yyn menossa oleva asetelma on kuin urkin asetelma.

          Comment


            #6
            Tiedä sitten vaikuttaako AAN:n vauhtipyörän+kytkimen istuttamiseen ABY:yn tuo koneen ja laatikon välissä oleva n. 10mm paksu välikappale. Sitä ei taida olla AAN:ssä?

            Comment


            • #7
              http://teilemarkt.ch/audi.htm

              Comment


              • #8
                -Toi näyttääs äkkiä kattoen juuri siltä "tahkonkivi"mallilta, josta eilisiltana oli AnLe sun kanssa juttua. Ainakin 10v koneissa 80luvulla oli tota mallia, paitsi se silmälaakerijudanssi... Joissain 1,9 koneissa oli sellasia "pannukakku" mallisia limppuja jota itsekin vapariin kaipaisin.

                Comment


                • #9
                  Tässä se vaikeus osaksi piilee esim tossa tommyn
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=5528
                  ilmotuksessa oleva kytkin paketti on kyllä 3b koneeseen mutta 016 askilla jossa taas kytkinakseli
                  päättyy kampiakseliin eli menee vauhtipyörän läpi, aivan erilainen toteutus..

                  typ81/85/urq/lötköt(44/43) on 016 askilla = kytkinakseli menee vauhtipyöränläpi

                  Comment


                  • #10
                    Tuliko tämä koskaan toteutettua?

                    Comment


                    • #11
                      Aan ja 3b pyörät olen kyllä mallintanut. Adu/aby pyörän mallintamiseen en mitään syytä ole keksinyt.

                      Comment


                      • #12
                        No sopiiko noista pyöristä jompikumpi ABY:n asetelman kanssa yksiin?

                        Comment


                        • #13
                          Ei sovi.
                          Viimeksi muokannut kalsket; 20.6.2012, 08:56.

                          Comment


                          • #14
                            Kerroppa Kalske mikä SRE:n kytkinpaketi ja vauhtipyörä noista sinun tarjoamista sopii ABY/ADU ympäristöön. Ojennus tekis kyllä ton pelkän vauhtiksen, mutta on lomalla elokuun puoliväliin asti. Ja mun pitäs saada pikkuhiljaa toi kampirauta painotukseen, eli ei oikeen jaksas ootella, että Ojennus palailee lomilta.

                            Comment


                            • #15
                              3B pyörä kytkimineen sopii suoraan kun jättää spacerin koneen askin välistää pois. Vaatii toki myös 3B kytkimen. Koko paketti järjestyy 2 viikossa.

                              Comment


                              • #16
                                Oliko se 3B asetelma toi "707"?

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä, juuri se.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Paljonko toi SRE massalevy kestää vääntöä SRE asetelman kanssa? Ja minkälainen tuo SRE sintteri on ns. päivittäis käytössä? Ja sit ne sintterin väännön siedot?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Paljonko toi SRE massalevy kestää vääntöä SRE asetelman kanssa? Ja minkälainen tuo SRE sintteri on ns. päivittäis käytössä? Ja sit ne sintterin väännön siedot?
                                      Massa + SRE n. 600Nm? ja SRE + sintteri n.750Nm? Sen jälkeen varmaan alkaa menemään monilevy hommiksi.
                                      Kyllähän tuolla sintterillä tottuu ajamaan. Liikkeelle lähtöhän tuppaa olemaan vähän "vaikeaa" ei oikein tykkää luistattamisesta ja käytännössä ei se paljoa kyllä luistakkaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Race massa pitää lähes saman kuin sintterillä ja paljon mukavampi. Vakiolevylläkin kestää käytännössä sujuvasti 600Nm.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Race massa pitää lähes saman kuin sintterillä
                                          Juu. Epähuomiossa tarkoitin tavallista massalevyä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla on ollu käytössä 754-asetelma + vakiolevy ja AAN CrMo-kopio vauhtis. Eka setupilla rapiat 600nm eikä tietoakaan luistamisesta.

                                            40Superin kanssa sain kahesti luistamaan tuon kytkimen, paukkulähöllä kakkosta vaihdettaessa ja penkkiin mennessä kuutosella alhaalta asti vedätettäessä alkoi luistamaan..
                                            Sittemmin ajoin kuitenkin esim. vartilla muutaman tunnin aikana n.20 paukkulähtöä eikä luistoa esiintynyt + lukemattomia takapihan harjoitusvetoja :)

                                            Nyt on sit nelipanen sintteri tuon 8.1kg painavan vauhtiksen kaverina, eikä se kyllä päivittäis ajossa ole sen kummempi kuin tuo massalevykään.
                                            Ennakkoluuloja oli toki mullakin tuota sintteriä kohtaan mutta kun eka lenkin kävin heittää niin siinäpä ne karisivat.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No sittenhän tuo race massa on sopiva minun käyttöön. Auto on kuitenkin tarkoitus pitää mahdollisimman käyttäjä ystävällisenä.

                                              Comment

                                              Working...