Vein viikko sitten merkkiliikkeen pajalle A6 1.8 turbon (odottaa vielä vuoroaan, joten kyselen sillä välin, onko seuraava vika muille tuttu)... Lämpöjen noustua ajossa 90:iin alkoi öljypaineen varoitusvalo vilkkua ja samaan aikaan moottorin yläosasta alkoi terävä pärinä. Auto oli viikkoa aiemmin käynyt huollossa, jolloin öljyt tarkistettu. Tietyillä kierroksilla pärinä vaimeni, mutta sitten syttyikin moottorihäiriövalo. Pajalla epäilivät vikaa hihnankiristimessä ja öljypumpussa. Ensialkuun aikovat kuitenkin vetää öljypohjan auki ja tarkistaa öljyritilän tukkoisuuden. Onko kokemusta vastaavasta viasta? (suomi)autolla ajettu 150 000 km ja sääntömääräiset merkkihuollot tehty. Onko ylipäätään tavallista, että tuossa km-määrässä ja nykyisillä öljyillä ritilä tukkeutuu tai oljypumppu leviää?
Olemme omistaneet auton pari vuotta ja pariinkin otteeseen ihmetelleet huollon poikien kanssa tietyillä kierroksilla kuuluvaa värähdys-ääntä (aivan kuin ison teollisuuskellon viisarin värähdys). Huollossa ovat arvelleet,että ääni olisi resonannsia. Vian yhteydessä ko. ääni on saanut aivan uudet mittasuhteet ja epäilenkin, että orastava vika on vaivannut autoa meille tulosta lähtien.
Olemme omistaneet auton pari vuotta ja pariinkin otteeseen ihmetelleet huollon poikien kanssa tietyillä kierroksilla kuuluvaa värähdys-ääntä (aivan kuin ison teollisuuskellon viisarin värähdys). Huollossa ovat arvelleet,että ääni olisi resonannsia. Vian yhteydessä ko. ääni on saanut aivan uudet mittasuhteet ja epäilenkin, että orastava vika on vaivannut autoa meille tulosta lähtien.
Comment