Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.8 turbokoneen pärinä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 1.8 turbokoneen pärinä

    Vein viikko sitten merkkiliikkeen pajalle A6 1.8 turbon (odottaa vielä vuoroaan, joten kyselen sillä välin, onko seuraava vika muille tuttu)... Lämpöjen noustua ajossa 90:iin alkoi öljypaineen varoitusvalo vilkkua ja samaan aikaan moottorin yläosasta alkoi terävä pärinä. Auto oli viikkoa aiemmin käynyt huollossa, jolloin öljyt tarkistettu. Tietyillä kierroksilla pärinä vaimeni, mutta sitten syttyikin moottorihäiriövalo. Pajalla epäilivät vikaa hihnankiristimessä ja öljypumpussa. Ensialkuun aikovat kuitenkin vetää öljypohjan auki ja tarkistaa öljyritilän tukkoisuuden. Onko kokemusta vastaavasta viasta? (suomi)autolla ajettu 150 000 km ja sääntömääräiset merkkihuollot tehty. Onko ylipäätään tavallista, että tuossa km-määrässä ja nykyisillä öljyillä ritilä tukkeutuu tai oljypumppu leviää?

    Olemme omistaneet auton pari vuotta ja pariinkin otteeseen ihmetelleet huollon poikien kanssa tietyillä kierroksilla kuuluvaa värähdys-ääntä (aivan kuin ison teollisuuskellon viisarin värähdys). Huollossa ovat arvelleet,että ääni olisi resonannsia. Vian yhteydessä ko. ääni on saanut aivan uudet mittasuhteet ja epäilenkin, että orastava vika on vaivannut autoa meille tulosta lähtien.

    #2
    Käytetäänkö tässä autossa "long-life" öljyjä? Kuin usein vaihdettu öljyt ja suodatin?

    Comment


    • #3
      Voisitko kertoa autosi vuosimallin, helpottaisi hieman vian arvailua.

      Comment


        #4
        Auto on vuoden 2001 avant quattro ja öljyn-/suodattimen vaihdot tehty longlifen mukaisesti 30 tkm välein. On vaatinut vaihtojen välillä öljytäydennystä n. puolen litran verran. Seuraava öljynvaihto alkaa olla kynnyksellä... tietokone ei sitä vielä kuitenkaan "vaadi".

        Comment


          #5
          Yksi juttu kannattaa myös tarkastaa ,eihän öljypohja ole vääntynyt sisään päin .

          Comment

          Working...
          X