Kävin tossa viime viikonloppuna koeajamassa yhtä -91 ässää. Hyvältä tuntui peli muuten, mutta lämmöt ei ajossa noussu juuri 60 yläpuolelle. Lämmintä ei oikein riittäny sisällekään, nappula oli kaakossa eikä pakkasta ollu kun joku 5-10. Varmaankin termari, onko hankala vaihtaa? Autossa ei ollu ilmastointia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s2 lämmöt
Collapse
X
-
Ei se mikään hirveän suuri homma ole, hydraulipumppua vähän tieltä pois niin sitten mahtuu. Toinen homma mikä vaikuttaa lämpöihin talvella, on imusarjan alla oleva lämpöanturi eli "multi-function sensor". Se on sellaisessa paikassa, että ajoviima jäähdyttää sitä ja lämmöt voi olla kymmenen astetta vähemmän. Kaveri laittoi eristettä anturin päälle ja lämmöt nousivat 10 astetta :). Mutta jos kerta lämmintä ei tule sisäänkään kunnolla, niin termostaatti alkaa olla vaihtokunnossa.
-
Ei tarvitse purkaa keulaa eikä pakosti hytikkapumppuakaan tieltä, mutta siinä tapauksessa on oltava kirurgin pitkät kädet ja kärsivällisyyttä kurkotella sitä termarikoteloa auki takakautta koukaten.
Termari on pikkujuttu eli älä huomioi sitä ostopäätöstä puntaroidessa. Sen sijaan varoituksen sana ostosta muuten eli et ole ostamassa järkevää ja edullista käyttöautoa, jota on helppo huoltaa. Asennoidu niin, helpottaa ahdistusta jatkossa :)
Comment
-
Tietysti ennen termarin vaihtoa kannattaa tarkistaa josko lämppärilinjan ilmaaminen toisi lämpöä tupaan. Eli siinä tapauksessa että hitaassa ajossa mittari kertoo about oikeaa 90-100 lämpömaisemaa. Täysin normaali AUDIOMITUISUUS/OMINAISUUS että maantieajossa mittarin näyttö laskee jopa 30-40 astetta anturin jäähtymisen myötä.
Comment
-
Jos lämmöt ei nouse yli 60 ja varsinkin jos sisällekkään ei tule lämmintä niin minä melkein veikkaisin että systeemissä on reilua nestevajausta ilmaustarpeesta puhumattakaan. Asia todettu itse käytännössä... Vaihtokypsällä termarillakin lämmöt nousee yli 70 ja sisälle riittää lämmitysilmaa kylmälläkin säällä. Ellei sitten lämppärinkenno ole täysin tukossa esim jäähdyttimen paikkausaineen käytön takia.
Comment
Comment