Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 kytkimen vaihto - suoritettu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 kytkimen vaihto - suoritettu

    Näin kävi:
    Ajelin, nautein quattrosta uudella lumella, kunnes, painoin kytkinpoljinta vaihdetta vaihtaakseni. Poljin muuttui pehmeäksi, vaihteen sain kyllä silmään. Huomasin että kun antaa hieman kaasua, niin kytkin luistaa aika reippaasti. Ajoin välittömästi kotiin.

    Syy, miksi näin kävi:
    Ilmeisesti kytkin "on vain" tullut tiensä päähän ja se täytyisi vaihtaa. Tai paineasetelma on "pettänyt".

    Joka tapauksessa vaihdelaatikko täytyisi irroittaa. Nyt pyytäisinkin vinkkejä ja tietoa sellaisista asioista, mitä tulee ottaa huomioon tällaisessa operaatiossa.
    Avukseni saan pari tyyppiä jotka ovat osaavia, mutta heilläkään ei ole kokemusta audin laatikosta/voimansiirrosta.

    #2
    Eipä siinä mitään kummallista ole. Procon-ten, jos on niin sen vaijerit ensin löysälle konehuoneen takanurkista löysäämällä.

    Arvaisin, että asetelma pettänyt.

    Comment


      #3
      Kannattaa varata samalla kampiakselin takastefa ja vauhtipyörän pultit. Se stefa kannattaa vaihtaa nyt, kun paikat on auki.

      Comment


      • #4
        Nyt olis asetelma, levy ja laakeri vaihdettu.
        Ainut vaan että meni hermot työsylinteriä laitellessa. Millä tyylillä olette "kikkaileet" sen paikalleen. Tahtoi haitarikumi kirrata sen verran ettei muljahtanut paikalleen.

        ...ja itseasiassa oli kumma että hermot meni vasta nyt, vaihdelaatikko + muut hilut on jo paikallaan ;)

        Comment


        • #5
          Homma hoidettu ja kaikki tuntuu pelaavan, ainakin toistaiseksi ;)

          Comment


            #6
            Hieno homma, ajeles rauhallisesti ;-).Millos tehdän hp2 kimppatilaus ? :-)

            Comment


            • #7
              Jatketaampa vanhaa topiccia. Itellä alkanut kytkin luistaa täyskaasulla. Ilmeisesti vaihtoon menee ainakin levy, ja kampiakselin stefakin kannattaa vissiin vaihtaa samalla kerralla? Entä kannattaako painelaakeri vaihtaa, vaikka siinä ei olisi mitään vikaa? Entä jotain muuta edellisten lisäksi?

              Tuosta aikaisemmasta olin ymmärtävinäni että kone pidetään operaation aikana paikallaan, ja laatikkoa vain siirrellään. Kannattaako homma tehdä noin siinäkin tapauksessa jos keulan purkaa samalla nokkahihnan vaihtoa varten, vai kannattaisiko tällöin siirtää konetta eteenpäin ja jättää laatikko paikalleen?

              Entäs sitten semmoinen, että kannattaako tässä tapauksessa luottaa alkuperäiseen varaosaan, vai laittaa tilalle jotain muuta?

              Comment


                #8
                Painelaakeri ja silmälaakeri samalla uusiksi. Asetelma luonnollisesti kanssa vaihtoon.

                Kyllä hyvä tarvike kytkinpaketti toimii myös.

                Comment

                Working...
                X