Huomasin juuri autolle mennessäni auton takana olevan parin metrin matkalla kaksi tummaa raitaa pyörien kohdalla. Käynnistin auton ja peruutin auton mitan taaksepäin ja sitten takaisin ruutuun eteenpäin. Ja kas, nyt mustat jäljet olivat koko matkalla. Muutakaan teoriaa en keksi kuin, että öljy näytti tulevan vetonivelistä? Toinen pieni läikkä öljyä oli vähän keskemmellä autoa, arvioni mukaan vetoakselin toisessa päässä? Mutta voisiko se olla jokin muukin?
Oletetaan vian syntyneen ihan nyt muutaman päivän sisällä max 300km ajon aikana, koska muutenhan vetonivelen suojakumin rikkoutuminen olisi ehkä vioittanut vetoniveltä ja sen olisin huomannut varmastikin ajo-ominaisuuksissa. Lisäksi olisin parkkiruudussa varmasti aiemminkin havainnut ne öljyraidat. Kuinka nopeasti tuolle vetonivelelle voi saada vaurioita aikaan? Meinaan vaan, että viitsiikö sen vielä ajaa korjaamolle vai pitäisiköhän hinauttaa?
En tiedä liittyykö seuraava äskeiseen mitenkään: autossani on aika paljon ajetut öljyt ja kovilla pakkasilla oli todella suuria vaikeuksia saada autoa käyntiin (lohkolämmitin osoittautui vialliseksi). Noiden kylmäkäynnistysten jälkeen parina aamuna paloi öljyvalokin ehkä parikolme minuuttia mikä johtui kai niistä vanhoista jäykistä öljyistä, jolloin öljypainetta ei ollut riittävästi. Tikussa öljyä oli kyllä, mutta öljylämmöt eivät mielestäni nousseet normaalikorkeudelle, joten ajattelin ettei diisselissä kovilla pakkasilla nousisikaan.
Niin, käytin kyllä searchiakin, mutta tässä 39 asteen influenssakuumeessa ei jaksanut kahlata koko forumia läpi. Ainoa hyvä asia auton hajoamisessa oli se, että kuume laski heti _itutuksen voimasta. :)
Oletetaan vian syntyneen ihan nyt muutaman päivän sisällä max 300km ajon aikana, koska muutenhan vetonivelen suojakumin rikkoutuminen olisi ehkä vioittanut vetoniveltä ja sen olisin huomannut varmastikin ajo-ominaisuuksissa. Lisäksi olisin parkkiruudussa varmasti aiemminkin havainnut ne öljyraidat. Kuinka nopeasti tuolle vetonivelelle voi saada vaurioita aikaan? Meinaan vaan, että viitsiikö sen vielä ajaa korjaamolle vai pitäisiköhän hinauttaa?
En tiedä liittyykö seuraava äskeiseen mitenkään: autossani on aika paljon ajetut öljyt ja kovilla pakkasilla oli todella suuria vaikeuksia saada autoa käyntiin (lohkolämmitin osoittautui vialliseksi). Noiden kylmäkäynnistysten jälkeen parina aamuna paloi öljyvalokin ehkä parikolme minuuttia mikä johtui kai niistä vanhoista jäykistä öljyistä, jolloin öljypainetta ei ollut riittävästi. Tikussa öljyä oli kyllä, mutta öljylämmöt eivät mielestäni nousseet normaalikorkeudelle, joten ajattelin ettei diisselissä kovilla pakkasilla nousisikaan.
Niin, käytin kyllä searchiakin, mutta tässä 39 asteen influenssakuumeessa ei jaksanut kahlata koko forumia läpi. Ainoa hyvä asia auton hajoamisessa oli se, että kuume laski heti _itutuksen voimasta. :)
Comment