Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Termostaatin vaihto C4 S6 4.2L AEC moottori -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Termostaatin vaihto C4 S6 4.2L AEC moottori -95

    Tervehdys

    Aikani täältä etsiskeltyä en vielä vastausta löytänyt.Eli tarkoitus olisi vaihtaa termostaatti kun lämmöt ei nouse pakkasilla 15km ajon aikana kuin jonnekkin 60C.
    Onko jollain kokemusta vaihdosta?Vinkkejä? Mitä kaikkea joutuu keulilta purkamaan?

    Nestettä katoaa myös jonnekkin mutta ei kovin äkkiä osu silmään mistä.Kävin läpi foorumin muita nesteen katoamis aiheita eikä sieltä vielä ainakaan vastausta löytynyt..Onko kellään vinkkejä/kokemuksia mahdollisista vuotopaikoista?

    Onko niin että tuo G11 jäähyneste on se ainoa oikea tuohon koneeseen? Espoossa päin tuntuu kovin harvakseltaan löytyvän ja hintaa tarvikeliikkeessä 11e/litra mikä mielestäni suolanen hinta..

    Kiittäen vinkeistä!

    ps.Joltain jos löytyisi toimiva linkkivinkki miten kyseisessä mallissa lämpötilaa seuraisi ilmastoinnin ohjauksen näytöltä.

    Mode:Allekirjoitukset tarpeettomia tällä foorumilla. Sitten tuossa on myös tuo muokkaa nappi jota voi käyttää, niin ei tavitse uutta viestiä kirjoittaa, jos viestiin ei ole vastattu.

  • #2
    Vuotokohta paikallistettu ja fixattu.hyvin hieno tihku ohuesta letkusta joka tulee paisuntasäiliölle.Nyt päivänvalossa vasta erotti. Pienest on kiinni...

    Comment


    • #3
      Joo, ostin marmorilta tänään termarin samalla kun kävin tiivisteet tehostajaan. Eli äkkiseltään näyttäs että termari ois vaihdettavista kun ottaa rintapellin pois ja vääntää syylärin eteenpäin(näin vaihdoin tehostajan tiivisteet).
      Vaan eteen näyttäisi tulevan siinä keskellä moottoria keulalla olevat mustat "mötikät". Siinä 4.2 merkin alapuolella. Uskaltaako niitä purkaa pois, meneekö jotain sekaisin?? Ja mitä ne ylipäätään ovat?

      Comment


      • #4
        Itse suoritin vasta kyseisen toimenpiteen ja ruuvailin siitä edestä tyhjäkäyntimoottorin (se musta mötikkä) ja sen jälkeen kaasuläppäkotelon veke. Sen jälkeen oli hyvin tilaa vaihtaa termari eikä tartte mitään muuta purkaa. Ei siinä mitään sekaisin mene, kunhan muistaa laittaa kaikki liittimet takaisin paikalleen.

        Comment


        • #5
          Paljon varataan nestettä? Kannattaako tyhjenää syyläristä koko järjestelmä? Ei kärsis toho moniurahihnalle/ym roiuskutella niitä limoja.
          Viimeksi muokannut juhagee; 18.1.2011, 15:09.

          Comment


          • #6
            Joo kannattaa käyttää alavesiletku irti niin ei valuta pitkin konetta. Ei sieltä kaikkia saa pois, olisko viitisen litraa menny nestettä.

            Comment

            Working...
            X