Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hehkun bootsi rikki, mitenkä uusi? Ja käynnistysongelmia!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hehkun bootsi rikki, mitenkä uusi? Ja käynnistysongelmia!

    Jep, piti repiä yksi viidestä rikki kun oli pirun tiukassa. piuhat näyttävät menevän isompaan nippuun ja siitä ties minne..saakohan noita uusittua fiksusti? piuha poikki abikolla uusi tilalle vai? Tinaamaan ei varmaankaan kannata kun lämpeävät.. Myykö muuten tarvikeliikkeet noita bootsiliittimiä eli sellaisia L-muotoisia kumisysteemiä?

    Sitten vielä käynnistysongelmista. Siksi rupesin hehkuja vaihtamaan kun ei perjantaina lähtenyt ollenkaan käyntiin enää, pikkuisen meinas, mutta ei kuitenkaan. Annoin apuvirtaa, mutta vaikka kuinka sahasi, niin ei käynnistynyt. Meinasin että löpösuodatin on jäässä, tukossa, mutta kun nafta haisee reippaasti ja sisälämppärillä lämmitin kyljestä :) niin ei vaikutusta. Noh, sitten kun kokeilin mäkilähtöä niin suht helposti hörähti käymään. Eli voiko yksi hehku vaikuttaa niin paljon vai olisiko syöttöpumpun ajoituskin pielessä?
    Työpaikalla on vaan sellainen tolppa että on puoli tuntia päällä ja toinen puolikas pois päältä, tyhmä juttu kun lämmittää mottia puolilämpimäksi ja sitten taas jäähtyy ja juuri siinä läpötilassa lähtee huonosti käyntiin. Kylmänä raakasti, mutta käyntiin ja kuumana taas kuin palmun alta..

    ps. yksi oli ainakin mykkänä, muut näytti 0.9 Ohm eli vissiin ok kunnossa.

  • #2
    jatketaan itsepuhelua elikkä ihmeellisemmäksi menee:
    Kokeilin kylmänä käynnistää ja ihan hyvin lähti käyntiin, ajattelin kuitenkin laittaa letkun päähän että sisältäkin lämpiää. Pari tuntia oli ja ei sitten lähtenyt käyntiin, prkl, vaikka kuinka sahasi. Pakkasta vajaa -10 astetta Onneksi meillä on liuska mistä voi ottaa vauhtia ja mäkistartti onnistui, samantien lähti käymään kun kytkimen nostin.

    MIKÄ TÄSSÄ NYT ON OIKEIN VIKANA? Hehkut ok, koska kylmänä lähtee käyntiin. Suodatin ei tukossa. Kai pumppukin ok, sillä eihän se voi olla lämpötilasta riippuvainen... en tiijä. Pitääkö tässä jättää auto aina jonkin mäen päälle että varmistaa liikkeelle lähön, hmph.

    Comment


    • #3
      Päteeköhän seuraava dieseleihin, siitä en tiiä.
      Mutta bensavehkeissä on joskus ilmennyt ongelmia kun lämmitetään lohkoa ja sopivasti sijoitettu lämpöanturi lämpenee->kattelee et onpas täällä lämmintä ja sen jälkeen ei anna ryyppyä->ei lähe käyntiin. Luulisi että etenkin tuommoisella puolituntia lämmintä, puolituntia kylmää systeemillä voisi aiheuttaa tuommoista? O

      nko vagcomia lähistöllä käytössä, jos sillä katselisi että mitä se sanoo?

      Comment


      • #4
        Laitetaas tännekin hätäilyni ;)

        Vaara ohi niin sanotusti. Sain auton huollosta ja ajelin 130km kotiin testaillen kaikenlaista vedätystä, moottorijarrua, vakkaria, potkua jne jne. ja auto toimi moitteettomasti.. vika taisi olla sittenkin paskaa täynnä olevasta löpösuodattimesta (vain vaihto todentaa, ei käytös) ja hehkujen säätöpiirinmikälie yhteistoiminnasta. Itse hehkut on ok, mutta jotain vikaa on sitä ohjaavassa piirissä eli ei auta lämpötila-anturan vaihto vaan kun sen ottaa kokonaan pois niin hehkuttaa pitempää ja hyvin lähtee käyntiin. Kummasti vaan syöttövialta kuulosti näin maalaisjärjellä ajatellen (saattaa se olla vieläkin mutta testaillaan) Anteeksi porukalle hätäilystä, kun oli niin hätäpaska housussa ja lomat edessä ja kaikki..sorry.

        Comment


        • #5
          Lueskeleppa tuo tredi: TDi-koneen (AEL) käynnistysongelma
          tuolta: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4831

          Koskee vähän eri konetyyppiä, mutta kannattaa lukea sitä loppupäätä ajatuksella

          Eli jotenkin aika vahvasti veikkaisin / suosittelisin ruiskutuksen perusennakon säädättämistä.

          Comment

          Working...
          X