Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T 120KW -04 tärinää tyhjäkäynnillä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B6 1.8T 120KW -04 tärinää tyhjäkäynnillä

Eli audini täristää tyhjäkäynnillä niin, että penkissä istuessa tuntuu melkolailla. Kun kierrokset nostaa yli 1000, niin tärinä loppuu.

Mitä kannattaisi ruveta tutkimaan. Onko mulla ollut vastaavia ongelmia näinkin "vähän" ajetuissa vehkeissä? Haulla lueskelin, että jonkin sortin alipaine vuoto voisi kyseistä ongelmaa aiheuttaa, mutta taas kun miettii auton ikää ja kilometrejä, ei heti jaksaisi uskoa siihen. Voisiko tulpat olla syynä? En osaa yhtään sanoa, koska autoni tulpat on vaihdettu. Sen verran uusi hankinta on kyseessä. Minkälainen vaihtoväli tulpilla on?

Auto on huomenna menossa kylläkin huoltoon ja ajattelin heille infota asiasta. Huolto ei ole merkkiliike vaan tuttuni huoltamo, joten haluaisin hänelle vinkkejä, mikä KYSEISESSÄ mallissa voisi tärinää aiheuttaa (säästän rahaa ja huoltomies aikaa)

Auto on siis:

A4 B6 1.8T 120KW -04
    aj. 96500km / merkkihuollettu suomi-auto
    käytetty longlife ohjelmaa, viimeksi huollettu 64000km kohdalla.
    TÄYSIN VAKIO.

PS. haku tehty ja vastaus saamatta ;)

Anteeksi tyhmä ajatukseni joka tuli mieleen mutta voisiko täristäminen johtua ihan näistä pakkasista? Minullakin nimittäin täristää nyt kun meetteri näyttää tuota -30 astetta.

Comment

Tärinää ilmenee myös pienemmillä pakkasilla. Mutta mielestäni tärinä on voimakkaampaa nyt kovilla pakkasilla.

Comment

Auto on nyt tohtorilla, kerron heti, jos ongelmaan löytyi ratkaisu.

Comment

Pakkasilla täristää täälläkin. Sais alusta olla yhtä jämäkkä lämpösemmillä keleilläkin:)

Comment

varmaan kaukaa haettu mutta

oli aikaisemmin mondeo ja siinä sama vika,hydraulinen moottoripukki oli lorauttanut öljyt pihalle,vaivasi juuri tuo tärinä tyhjäkäynnillä.....

ehkä asia pitkältä haettu mutta voi olla jos audissa kanssa samanlaiset moottoripukit ?

Comment

No tuota jämäkkyys ongelmaa ei ole =D

Tärinä ei ratkennut huollossa.. Millähän tuota selvittäisi itse...

Tero: Täristääkö vaikka kone on lämmin?

Comment

Samaa tekee rahikaisellakin 68tkm ajettu a4. Itse olen laittanut pakkasen piikkiin, koska alle -20 ei ole tärinää havaittavissa laisinkaan tyhjäkäynnillä.

Comment

Mitäs se VAG-COM kertoo?

Comment

VAG-COM kertoo: ei vikakoodeja.

Mutta hei pojjaat.. ettei nyt vaan ois täällä tärinä rauhottunu hieman uusien öljyjen ja ulkolämpötilön nousemisen johdosta. Mikähän hitto ton voi aiheuttaa...

Comment

Kyllä mulla tärrää reiluilla pakkasilla vaikka kone on lämminkin (vesi 90 asteista)... tosin nyt on näillä pakkasilla tullut niin lyhyitä ajomatkoja että tuskin öljyt ovat kerenneet edes lämmitä kunnolla.

Comment

Working...
                      X