Täytyy valitettavasti aloitella tällä foorumilla negatiivissävytteisellä tarinalla. Myönteisiä asioitahan ei tule niin paljon leviteltyä.
Olen omistanut tämän, järjestyksessä toisen A4-Audini muutaman kuukauden ajan. Autossa on 2.0 TFSI-kone ja se on valmistettu alkukesällä 2006. Auton kanssa tuli tammikuun viimeisen päivän pakkasaamuna ongelmia. Käynnistin auton lähteäkseni töihin. Se oli ollut pari tuntia narun päässä. Käyntiääni kuulosti hieman epänormaalilta käynnistyksen jälkeen, kuten neljänä, viitenä aamuna parin aiemman viikon kuluessa. Tyhjäkäynti aaltoili taasen 1000?1500 rpm vaiheilla, mitä se ei ollut ennen näitä ongelmia tehnyt. Ajoin noin 100 metriä, kunnes öljynpainevalo syttyi, varoitussummeri parkaisi ja samanaikaisesti käyntiääni muuttui ?zetorimaisen? kolisevaksi. Sammutin koneen välittömästi Odotettuani 10..20 sekuntia käynnistin auton uudelleen Moottori kävi normaalisti ja ajelin töihin.
Vein auton samana päivänä korjaamolle. Työnjohtaja neuvoi jättämään ajopelin seuraavana aamuna tehtävään öljynpaineenmittaukseen. Hän soitti loppupäivästä, että auto olisi kunnossa ja noudettavissa. Noutaessani autoa kyselin tiukanpuoleisen huolestuneesti, mikä autoa oli vaivannut. Moottoriöljy oli vaihdettu. Pomon mukaan mitä ilmeisimmin tehtaan jäljiltä moottoriöljyn seassa oli ollut vettä. Vesi oli jäätynyt öljysihtiin ja estänyt öljynkierron. Tehtaalta oli kuulemma tullut jossain vaiheessa maahan autoja huonolaatuisilla moottoriöljyillä. Tehdas oli kehottanut vaihtamaan öljyt uusiin. Jostain syystä autoni oli livahtanut vaihtoseulasta. Ei olisi kuulemma pitänyt olla noita autoja liikenteessä. Öljynvaihdon jälkeen ei pajalla havaittu mitään vaurioita, mutta täyttä varmuutta asiasta ei ole. Mahdolliset vauriot antaisivat työnjohtajan mukaan pian kuulua itsestään.
Minulle kerrottiin, että tehdas ei anna avata sylinterinkantta pelkkää tarkistusta varten
Eräs A6 2.0 TFSIn omistaja kertoili samantapaisesta ongelmasta toisella foorumilla. Lieneekö näitä tapauksia useampia?
Olen omistanut tämän, järjestyksessä toisen A4-Audini muutaman kuukauden ajan. Autossa on 2.0 TFSI-kone ja se on valmistettu alkukesällä 2006. Auton kanssa tuli tammikuun viimeisen päivän pakkasaamuna ongelmia. Käynnistin auton lähteäkseni töihin. Se oli ollut pari tuntia narun päässä. Käyntiääni kuulosti hieman epänormaalilta käynnistyksen jälkeen, kuten neljänä, viitenä aamuna parin aiemman viikon kuluessa. Tyhjäkäynti aaltoili taasen 1000?1500 rpm vaiheilla, mitä se ei ollut ennen näitä ongelmia tehnyt. Ajoin noin 100 metriä, kunnes öljynpainevalo syttyi, varoitussummeri parkaisi ja samanaikaisesti käyntiääni muuttui ?zetorimaisen? kolisevaksi. Sammutin koneen välittömästi Odotettuani 10..20 sekuntia käynnistin auton uudelleen Moottori kävi normaalisti ja ajelin töihin.
Vein auton samana päivänä korjaamolle. Työnjohtaja neuvoi jättämään ajopelin seuraavana aamuna tehtävään öljynpaineenmittaukseen. Hän soitti loppupäivästä, että auto olisi kunnossa ja noudettavissa. Noutaessani autoa kyselin tiukanpuoleisen huolestuneesti, mikä autoa oli vaivannut. Moottoriöljy oli vaihdettu. Pomon mukaan mitä ilmeisimmin tehtaan jäljiltä moottoriöljyn seassa oli ollut vettä. Vesi oli jäätynyt öljysihtiin ja estänyt öljynkierron. Tehtaalta oli kuulemma tullut jossain vaiheessa maahan autoja huonolaatuisilla moottoriöljyillä. Tehdas oli kehottanut vaihtamaan öljyt uusiin. Jostain syystä autoni oli livahtanut vaihtoseulasta. Ei olisi kuulemma pitänyt olla noita autoja liikenteessä. Öljynvaihdon jälkeen ei pajalla havaittu mitään vaurioita, mutta täyttä varmuutta asiasta ei ole. Mahdolliset vauriot antaisivat työnjohtajan mukaan pian kuulua itsestään.
Minulle kerrottiin, että tehdas ei anna avata sylinterinkantta pelkkää tarkistusta varten
Eräs A6 2.0 TFSIn omistaja kertoili samantapaisesta ongelmasta toisella foorumilla. Lieneekö näitä tapauksia useampia?
Comment