Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI koneissa vedellä jatkettua moottoriöljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI koneissa vedellä jatkettua moottoriöljyä

    Täytyy valitettavasti aloitella tällä foorumilla negatiivissävytteisellä tarinalla. Myönteisiä asioitahan ei tule niin paljon leviteltyä.

    Olen omistanut tämän, järjestyksessä toisen A4-Audini muutaman kuukauden ajan. Autossa on 2.0 TFSI-kone ja se on valmistettu alkukesällä 2006. Auton kanssa tuli tammikuun viimeisen päivän pakkasaamuna ongelmia. Käynnistin auton lähteäkseni töihin. Se oli ollut pari tuntia narun päässä. Käyntiääni kuulosti hieman epänormaalilta käynnistyksen jälkeen, kuten neljänä, viitenä aamuna parin aiemman viikon kuluessa. Tyhjäkäynti aaltoili taasen 1000?1500 rpm vaiheilla, mitä se ei ollut ennen näitä ongelmia tehnyt. Ajoin noin 100 metriä, kunnes öljynpainevalo syttyi, varoitussummeri parkaisi ja samanaikaisesti käyntiääni muuttui ?zetorimaisen? kolisevaksi. Sammutin koneen välittömästi Odotettuani 10..20 sekuntia käynnistin auton uudelleen Moottori kävi normaalisti ja ajelin töihin.

    Vein auton samana päivänä korjaamolle. Työnjohtaja neuvoi jättämään ajopelin seuraavana aamuna tehtävään öljynpaineenmittaukseen. Hän soitti loppupäivästä, että auto olisi kunnossa ja noudettavissa. Noutaessani autoa kyselin tiukanpuoleisen huolestuneesti, mikä autoa oli vaivannut. Moottoriöljy oli vaihdettu. Pomon mukaan mitä ilmeisimmin tehtaan jäljiltä moottoriöljyn seassa oli ollut vettä. Vesi oli jäätynyt öljysihtiin ja estänyt öljynkierron. Tehtaalta oli kuulemma tullut jossain vaiheessa maahan autoja huonolaatuisilla moottoriöljyillä. Tehdas oli kehottanut vaihtamaan öljyt uusiin. Jostain syystä autoni oli livahtanut vaihtoseulasta. Ei olisi kuulemma pitänyt olla noita autoja liikenteessä. Öljynvaihdon jälkeen ei pajalla havaittu mitään vaurioita, mutta täyttä varmuutta asiasta ei ole. Mahdolliset vauriot antaisivat työnjohtajan mukaan pian kuulua itsestään.
    Minulle kerrottiin, että tehdas ei anna avata sylinterinkantta pelkkää tarkistusta varten

    Eräs A6 2.0 TFSIn omistaja kertoili samantapaisesta ongelmasta toisella foorumilla. Lieneekö näitä tapauksia useampia?

  • #2
    Öljysihdin jäätymisestä on kyllä kokemuksia mutta se on ihan toinen juttu.

    Otan osaa vastoinkäymisissäsi. Toivottavasti maahantuoja / myyjäliike jonkulaisen lippahatun edes antoivat kämmistään? Vaikka suoraan vika ei tietysti ole heidän mutta jälleenmyyjänä pitäisi kyllä jotenkin voidella ettei kyseisen tyyppiset tarinat vie asiakkaita jatkossa.

    Comment


    • #3
      No ei tullut lippistä. Onneksi on vielä edellisen auton mukana saatu suurinpiirtein kunnossa. Automyyjä esitti toki pahoittelunsa. Koitan kestää kuin mies.

      Comment


      • #4
        Miten lie Kekkosslovakian VAG-liikkeissä, mutta eikö luovutushuollossa aina vaihdeta öljyt? Tällaisessa harhamaailmassa olen ainakin itse elänyt tähän asti.

        Comment


          #5
          Luulis että n. 3000 km kohdalla vaihdetaan öljyt? Ennen ainakin vaihdettiin.

          Itse hakisin huoltopäälliköltä autoliikken leimoilla selvityksen tapahtuneesta ja vetelisin urku auki takuun loppuun. On jotakin mustaa valkoisella jos jotakin sattuu.

          Kannattaa olla myös suoraan maahantuojaan yhteydessä ja tuoda esille mahdolliset piilevät vauriot jotka saattaa tulla esiin takuuajan jälkeen

          Comment


            #6
            Kyllä tuosta kannattaa olla paperilla jotain, ettei 50 tkm:n jälkeen kone paukahda ja sitten se onkin jo "normaalia kulumista". Kylmä kone ilman öljynpaineita ei kuulosta ollenkaan hyvälle.

            Comment


            • #7
              Sain paperile selvitystä tapahtuneesta sitä pyydettyäni. Longlife öljyt piti olla uudessa koneessa. Systeemi on, että niin kauan ajellaan, kun kilometrit tai päivät riittää. Kijoittelin Saksaan sähköpostin. Palautteessa sanoivat, että maahantuoja ottaa yhteyttä ja pyysivät olemaan kärsivällinen siihen saakka.

              Comment


                #8
                Kijoittelin Saksaan sähköpostin.
                Tarkoitatko, että laitoit Saksaan Audi AG:lle?
                Mihin osoitteeseen laitoit sen, ja miten löysit osoitteen? Joku yleinen palautelaatikko vai erityisesti tätä juttua varten saatu osoite?

                Comment


                • #9
                  Itse laitoin aikoinani saksalaisen www-sivun kautta. Vastauksena saamassani sähköpostissa oli sitten kunnon yhteystiedot:

                  AUDI AG
                  Customer Care - Export
                  85045 Ingolstadt
                  Tel. +49 (0) 800 2834 7378423
                  +49 841 89 44600
                  Fax +49 (0) 800 329 26 2834
                  +49 841 89 38889
                  mailto:service@audi.de
                  http://www.audi.com

                  Comment


                  • #10
                    Sama reitti oli minullakin, saksaleinen www-sivusto.

                    Comment


                    • #11
                      Jep. Minun saamassani vastauksessa lähettäjäkenttä oli sama kuin Jounilla.

                      Comment


                      • #12
                        Moottorithan kootaan sukulaiskansan maassa eli Unkarissa. Öljyt lienee myös siellä täytetty?

                        Comment

                        Working...
                        X