Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Californiasta talviauto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Californiasta talviauto

Audi allroad biturbo 2,7 vm. 01 tuotu Californiasta syksyllä ja olisin kysynyt että onko auto samalla talvivarustuksella kuin suomessa myytävät mallit. Nyt talvella autossa ollut seuraavanlaisia ongelmia: ilmajousitus jäätyi eilen pohjaan 16 asteen pakkasessa eli onkohan jousitukseen päässyt vettä tai vuotaako se? Sitten ikkunat huurtuu, johtuukohan ilmastointilaitteen toiminmattomuudesta vai mahd. jostain muusta tekijästä? Tarkoitus olis autolla lähteä Lappiin hiihtolomaviikolla - niin onkohan koneessa mahdollisesti jotain sellaisia California ásetuksia / ominaisuuksia, ettei oikein kestä talvea. Oliskohan jollakulla vastaavanlaisesta autosta tietoa?

Sitten ikkunat huurtuu, johtuukohan ilmastointilaitteen toiminmattomuudesta vai mahd. jostain muusta tekijästä?
    Tuohon vikaan voisi vaikutta että on sisäilman kierto päällä, vai onko se päällä

Comment

Ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta ilmastointi ei toimi pakkasilla. Huurtuuko ikkunat kelistä riippumatta vai tuleeko käytettyä sisäilmankiertoa?

Eikai noissa ole isoa eroa normi eurooppalaisiin verrattuna. Puuttua saattaa tuo huohottimen lämmitin josta löytyy juttua foorumilta tuossa 2.7:ssa eritoten.
      Laturi lienee iso joka tapauksessa koska sähköheebeleitä on tarpeeksi, akku voi olla pienempi.

Pidetäänkö autoa lämpösessä tallissa tms? Se voisi aiheuttaa juuri noita huurtumis jne juttuja.
      Luultavasti nesteet jne on tarkistettu että kestää suomen talven. Kaliforniassa ei juuri -35 kestoja pakkasnesteessa juuri kaivata? :)

Comment

Jos ikkunat huurtuu niin kannattaa tarkistaa raitisilmansuodatin että onko se kostea. toinen on kanssa että ottaa matot sisälle kuivumaan ja laittaa vielä sisätilan lämmittimen kuivattamaan lattiamattoa.

Siitä huohotimesta on sitten kahta koulukuntaa... Toiset suosittelee lämmitintä, toiset uudenmallista letkustoa. Itse kuulun jälkimmäiseen. Mulla oli lämmitin mutta ei siitä ollu mulle apua siihen jäätymiseen. Uuden mallisen letkuston kanssa ongelmat on kadonneet.

Sen, että onko uusi vai vanha letku, pystyy kattomaan siitä Y-putkeen tulevan venttiilin mallista.
        Jos on sellainen lätkän mallinen=vanha
        ja jos kartion mallinen(saattaa olla hopeanvärinen eriste päällä) =uuden mallinen

Comment

Oljykorkki

Audin teknisestä tuesta neuvottiin vaihtamaan öljykorkki paineventtiilillä varustettuun. (varasoa no:078103485E ) Ei kuitenkaan olleet varmoja sopiiko korkki biturbo malliin. Moottoreja on ns. eri koodeilla ja ei ole tietoa mikä huohotinletku malli sopii California mallin moottoriin eli ehkä koitan ensiksi ölykorkin vaihtoa.

Comment

No sen koodin löytää toki moottorista tai varustetarrasta, niin ei tarvitse arvailla.

Comment

Itselläni ei ole ollut USA-Allroadin kanssa ongelmia Suomen pakkasissa. Ainoastaan oven lukko jäätyi ihan alkutalvesta siten että ovi ei pysynyt kiinni ennen kuin lukkomekanismin sulatti hiustenkuivaajalla. Lukkosula auttoi tuohon ongelmaan. Tuon E vai olisiko ollut peräti F loppuisen öljykorkin olen vaihtanut jo hyvissä ajoin.

Ilmajousitus vaivasi enemmän Atlantan lämmössä, mutta sen sai korjautettua takuuseen. Voi olla että siksi jousitus on toiminutkin moitteetta Suomessa, kun siellä on pääasiassa vain uutta palikkaa alla. Olen lukenut jostain tuosta jäätymisongelmasta myös Suomi-auton osalta. Voi olla että siellä joku venttiili jäätyy auki.

Huohottinputkisolle en ole asennuttanut mitään lämmitinvastuksia ja toistaiseksi ovat molemmat autot pelanneet ok. Pakkasta tosin on ollut vain -27C. Allrosissa ei ikkunoiden huurtuminen vaivaa oikeastaan ollenkaan. S4 sensijaan tuntuu olevan aina ikkunat sisältä jäässä, vaikka olen ottanut koko raitisilma suodattimen talveksi pois.

Missä asennossa pidät jousitusta pääasiassa? Itse olen ajellut suurimmaksi osaksi 3-korkeimmalla. Maantiellä se tosin tipahtaa 2 asenoon, mutta olen pyrkinityt välttämään sitä matalinta asentoa talvis aikaan. En tiedä onko sillä sitten jotain merkitystä ongelmiin tai niiden puuttumiseen.

Comment

onkos muuten samat tehot californian mallissa kuin suomiautossa? siellä on ilmeisesti kohtalaisen tiukat jotkin päästömääräykset

Comment

Pääasiassa autonkäyttäjä on ajanut sillä jousitus alimmassa asennossa. Luulen kuitenkin että jousituksessa on jotain vikaa ja siksi auto menee huomenna Herttoniemeen korjattavaksi. Täytyy myös samalla hankkia siihen paineenpäästävä korkki vaikka mahd. jäätymisongelma ei taida sillä poistuakkaan.

Comment

Itselläni on alla 2001 mallin S4 joka on myöskin tuotu Californiasta. Autoon on vaihdettu öljykorkki ja uusi akku, mitään muita muutoksia konehuoneen puolelle ei ole tehty. Kovin pakkaskeli on ollut -32 eikä mitään tietoa jäätymisongelmasta (pitää tosin koputtaa puuta...).

Tehoja on vaatimattomat 250hp ja puuttuvat tehot johtuu joko matalaoktaanisemmasta bensasta tai sitten imu/pakopuolta rajoittavista matalapäästöhärpäkkeistä - joiden olemassaolosta minulla ei ole mitään sen tarkempaa tietoa. Epäilen eniten tuota 92oct bensaa... Tankkiin 98 ja lastu kaveriksi, niin tehot alkaa olla lastutettujen euroveljien tasolla.

Comment

Working...