Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 2,6 lämmöt yms

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6 2,6 lämmöt yms

    Missähän mahdollisesti tautia kun veden ja öljyn lämmöt ei nouse kuin n 60 asteeseen. Tyhjäkäynnillä vedet nousee n 70 asteeseen. Kuitenkin flekti alkaa pyöriä n 60 asteessa.
    Järjestelmää ilmatessani huomasin että kierroksilla tulee paisuntäsäiliöön kovaa liikettä.
    Olisiko mahdollisesti termari jumittunut auki ja missähän se tässä moottorissa sijaitsee - kokemuksia vaihto-operaatiosta?

  • #2
    Termostaatti vaihtoon ja jos ei mittari nouse, ropaa läpi anturit/liitokset ennen kuin alat tekemään suurempia operaatioita.

    Öljyjen lämmöt kuulostaisi minun korvaani ihan ok:lta.

    Comment


    • #3
      Niin tai oisko vika siinä flektin anturissa kun alkaa pyöriin jo niin aikasin. Jäähdyttää meinaan toi flekti aika tehokkaasti kun pyörii täysiä. Itellä flektin pitäs lähtee pyöriin 95 asteessa. Mulla ois yks tollanen anturi ylimääräsenä kun vaihdoin sen kun luulin että lähtee pyöriin liian myöhään mutta oikeesti vika olikin mittarissa joka tykkäs hypätä heti kohta 90 asteen jälkeen sinne sataan asteeseen.
      Ootko muuten varma ettei vika ole mittarissa?

      Comment


      • #4
        Luulisin ettei ole vika anturissa/mittarissa. Tuppaa olemaan aika vilu cabiinissa näillä keleillä. Ja kun vesi ei polta paisuntasäiliössäkään suuremmin kättä vaikka flekti pyörii. Tosin jos tuo anturi herjaa jotenkin flektiäkin väärin? Vai onko flektille oma anturi ja missä - en ole kuvista, enkä syyläristä tälläistä löytänyt.
        Olettaa voisi että termari olisi auki kun vesi alkaa heti kiertää ja lämmetä koneen käynnistyttyä säiliössä

        Comment


        • #5
          Eiköhän se flektin anturi löydy syylärin vasemmasta alanurkasta.

          Comment


          • #6
            Termari vaihtoon...

            Tossapa puhetta ja ohjeistusta termarin vaihdosta, on muuten ihana homma ;)

            http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=14102

            Comment


            • #7
              Voi olla, että tähän on jossain vastattukin, mutta missä sijaitsee ABC:n lämpötila-anturi? Termarilla on ajettu vaihdon jälkeen vasta 250km (joo, on hankittu marmoritiskiltä, ei harakiristä!) ja lämmöt nousee normaalisti yhdeksään kymppiin ulkolämpötilasta riippuen X kilometrin matkalla. Välillä mittari laskee pohjaan vähän ysikympin saavuttamisen jälkeen mutta pomppaa takaisin jossain vaiheessa, ei selkeää kaavaa. Joskus lämpimän koneen sammuttamisen jälkeen uudessa startissa mittari jää pohjaan vaikka se on näyttänyt normaalia sammutuksessa tai sitten tasan päinvastoin. Polttoainemittari ei sekoile ollenkaan eli mittaristovika ei liene todennäköinen? Lämpötila-anturi on ainakin oma veikkaukseni.

              Auto on '96, joten näkemättä en tiedä, onko kyseessä musta vai vihreä anturi eli monellako johdolla se on varustettu. Jos joku antaisi vinkkiä sijainnista ennen suojamuovien purkamista, saattaisin säästää vähän aikaa, vaivaa ja hermoja kylmässä tallissa... Kiitos!

              Comment


              • #8
                Mulla mittari näyttää alle 70 astetta näillä keleille. Kun katsoo nesteenlämmön automaatti-ilmastoinin näytöstä, niin se 90. Mittarin näyttämä lukema vaivasi minuakin pitkään, ennen kuin älysin tuon ilmastoinnin näytön hyväksikäytön.

                Comment


                • #9
                  Minkäslainen temppu tuo oikein onkaan? On vain saksankielinen ohjekirja niin siitä ei ota erkkikään selvää. Vai toimiiko tuo -93:ssa?

                  Comment


                  • #10
                    Tuo on normaalia että V6 ABC:n mittari temppuilee. Saattaa näyttää 70 astetta vaikka koneen lämpö on 90 astetta. Searchilla löytää lisää ko. aiheesta.

                    Mittariston pohjan kontakteissa voi olla hapettumaa yms. Lämpötila-anturin tarkistin omasta ja oli OK. Myöskin termostaatti ja vesipumppu oli vaihdettu. Jos flekti menee päälle ja mittaristossa näkyy silti vain 70 astetta niin lämmöt koneessa 90 astetta.

                    Comment


                    • #11
                      Minkäslainen temppu tuo oikein onkaan? On vain saksankielinen ohjekirja niin siitä ei ota erkkikään selvää. Vai toimiiko tuo -93:ssa
                      Englanti sujuu? http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml Koodi 51 listalta.

                      Comment

                      Working...
                      X