Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa ng ja 3b lohkoissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä eroa ng ja 3b lohkoissa?

    Mitä eroa lohkoissa?

    // Mode edit: otsikkoa paranneltu

  • #2
    Std poraus 3b 81mm, ng 82,5mm. 3b:ssä öljytykit ja koneistus motronicin antureille vauhtipyörän kohdalla sekä pakkaspropussa ahtimen jäähdysnestekierron lähtö. Nämä ainaskin.

    Comment


      #3
      Öljytykit ja poraus hoituu, pakkasproppuja voi rakentaa. Moottori koneistamon kanssa sovittiin öljytykkien asennuksesta ja onnistuu kohtuu hinnalla. Männätkin löyty katalokista sopivat. Eli nämä kampiakseli asentotunnistimet minua huolettikin. Jos jollain ois kuvia moisista paikallaan, ni vois helpottaa

      Onkos muita syitä miks 3b kansi ei menis ng lohkoon?

      Comment


        #4
        dokumentoi hyvin miten nuo öljytykit sinne oikein laitetaan, äkkiseltään ei mikään pikkujuttu.

        Ootko vaparia tekemässä vai ahtamassa?

        Comment


          #5
          Empä kysyny miten ne tykit sinne menee mut oli kaveri asiasta ja esitteli samalla diesel lohkoa johon oli tykit jälkeenpäin asennettu. Tämä kaikki siis puhelimimessa mut toivottavasti selviää enemmänku meen asiomaan kyseiseen puljuun.

          Kyllä turbo sinne ois tarkotus mällätä, mut kaikki aikanaan.

          Comment


            #6
            Tuota lohkojen jälkikäteen muokkaamista ahtokäyttöön ollaan jonkun verran tutkittu,
            siellä menee vaakatasossa öljykanava missä tykit on, ja siihen ne varmasti saa, mutta menee melkovarmasti pylväsporakone touhuksi ja siltikin aika vaikee homma, sitten vielä sekin seikka, että toivottavasti tykit sitte osottaa ees vähä mäntää kohden. Audi tyylistä pulttikiinnitteistä ei ole kyllä mitään järkeä yrittää koneistella, ku se tarttee sen tason, reijän ja vielä pultin reijän ja kierteet, paljon simppelimpi on laittaa tojota tyylinen "banjo" mallinen tykki, selviää yhdellä porauksella ja kierteytyksellä.

            tekis mieli vihjata että ihan valmiin turboalakerran mäntineen ja ölytykkeineen saa tuolta myynti palstalta varmasti halvemmalla ku mitä nuokin koneistukset maksaa..

            Comment


              #7
              Voihan olla et hommaan oikeen alakerran, mut vasta kun ng on todettu toteutus kelvottomaksi.
              Ja kyllä jälki asennettavista tykeistä oli kyse. Kallistaha tää koneistamon kans asionti on, ja kallista on ostaa oikea lohko ja vaihtaa siihen kaikki. Öljytykit ei enää siihe hintaan paljo maksa.

              Mut ne vauhtipyrän anturit ja niiden olemus kiinnostaa?

              Comment


                #8
                NG:ssä on tykit.
                Mistähän kataloogista mahtaa löytyä 3B männät 82,5 tai suuremmat? Vois arvata että myyntipalstan alakerta maksaa vähemmän kuin männät :)

                Comment


                • #9
                  Jaa, niinpä näyttää NG:ssä olevan tykit.
                  Hyväkuntoinen 3B alakerta uusilla männänrenkailla ym. saattaisi tosiaan olla paras ja jopa halvin ratkaisu. 82.5 poraus kaventaa sylinterien välistä kannasta turbokäyttöä ajatellen liiaksi, saatava iskutilavuus hyöty kuitenkin minimaalinen verrattuna menetettyyn kansipahvin varmuuteen.

                  Comment


                    #10
                    se on kyllä totta, 500e:llä ei kyllä turbokäyttöön mäntiä mistään kataloogista saa, O-P:n huomio on myös erittäin hyvä, muutenkin arkapaikka sylinterivälit ja niitä entisestään heikennetään.
                    Ilmeisesti tuossa käy vielä niin että 82,5-83 porauksisissa koneissa joutuu käyttämään massatiivistettä ja turbon peltinen ei juuri porauksen takia sovi.

                    Comment

                    Working...
                    X