Nyt syö kyllä miestä!
Olin tossa aikasemmin ajelemassa ja saatoin pikkasen antaa autolle tossua, pikkasen sen jälkee mukana ollut kaveri alkoi haistamaan outoa palanutta hajua jonka aluksi luulin tulevan edessä olevasta rekasta jolla oli hätävilkut päällä.
Jatkoin siitä ihan normaalisti ajamista kun kuulin oudon äänen vaihdetta vaihtaessa ja ajattelin ettei vaan kytkin ollut tarpeeksi pohjassa tai jotain siihen suuntaan.
Sen jälkeen aloin itsekin haistamaan selvää palanutta hajua ja outo narina (samanlainen kuin vaihteen vaihto ilman kytkintä) alkoi kuulua joka kerta kun vaihdoin.
Siihen tuli sitten äkkipysäytys ja tien reunaan. Kone oli selvästi ylikuumentunut ja alkoi pitämään inisevää ääntä, mistähän voi olla kyse?
Itse en osaa edes arvata mikä voisi olla, öljyt ovat kyllä kunnossa ja muittenkin nesteitten ainakin pitäisi olla. Mikä voi samalla ylikuumentaa konetta sekä aiheuttaa inisevää ääntä konehuoneessa? Ja vielä siihen päälle liittyä vielä jotenkin vaihdelaatikkoon tai muuten vain vaihteistoon? Voiko pieni kaasuttelu rikkoa jonkun jo valmiiksi heikkona olevan osan vaikken edes konetta "rääkännyt"?
Auto seisoo nyt yksin pimeässä keskellä ei mitään, huomenna pitää katsoa hieman tarkemmin valosalla jos jokin olisi silmäänpistävästi vinossa.
Mutta jos joku tietäisi mikä on saattanut tehdä tämän niin antakaa vihjettä ihmeessä. Auto josta on kyse on -94 vuoden 2.8l kasikymppinen.
Olin tossa aikasemmin ajelemassa ja saatoin pikkasen antaa autolle tossua, pikkasen sen jälkee mukana ollut kaveri alkoi haistamaan outoa palanutta hajua jonka aluksi luulin tulevan edessä olevasta rekasta jolla oli hätävilkut päällä.
Jatkoin siitä ihan normaalisti ajamista kun kuulin oudon äänen vaihdetta vaihtaessa ja ajattelin ettei vaan kytkin ollut tarpeeksi pohjassa tai jotain siihen suuntaan.
Sen jälkeen aloin itsekin haistamaan selvää palanutta hajua ja outo narina (samanlainen kuin vaihteen vaihto ilman kytkintä) alkoi kuulua joka kerta kun vaihdoin.
Siihen tuli sitten äkkipysäytys ja tien reunaan. Kone oli selvästi ylikuumentunut ja alkoi pitämään inisevää ääntä, mistähän voi olla kyse?
Itse en osaa edes arvata mikä voisi olla, öljyt ovat kyllä kunnossa ja muittenkin nesteitten ainakin pitäisi olla. Mikä voi samalla ylikuumentaa konetta sekä aiheuttaa inisevää ääntä konehuoneessa? Ja vielä siihen päälle liittyä vielä jotenkin vaihdelaatikkoon tai muuten vain vaihteistoon? Voiko pieni kaasuttelu rikkoa jonkun jo valmiiksi heikkona olevan osan vaikken edes konetta "rääkännyt"?
Auto seisoo nyt yksin pimeässä keskellä ei mitään, huomenna pitää katsoa hieman tarkemmin valosalla jos jokin olisi silmäänpistävästi vinossa.
Mutta jos joku tietäisi mikä on saattanut tehdä tämän niin antakaa vihjettä ihmeessä. Auto josta on kyse on -94 vuoden 2.8l kasikymppinen.
Comment