Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80: Tehoton, nykii ja kierokset pomppii. Ruiskuboksiko sökö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ei oo helppoo tosiaan...

    Oma autoni korjaamolla kanssa, huoltoäijä ihmetellyt ja kahtellut, ei mitään vikaa autosta löytänyt, käynyt ajelemassa lenkkiä yms. Sit se aatteli ruokatunnilla viä käydä kotona syömässä sil autolla et jos se sattuis temppuilemaan ni KAS! se oli jökähtänyt silläkin ja alko uskomaan mun puheita... Epäili puolaa tai sytty-yksikköä...Mitannut/kokeillut että jökähtämis hetkellä kipinä ois tosi heikko...? Et kandeekohan ne siihen vaihtaa vai oisko tosiaan boxissa jotain hämää...?? Sano ottavansa myös vikalistan nin näkee herjaako boxi mitään...
    Ja je83lle anteeksipyyntö kun käytän sen topicia, mutta tyhmää minusta puhua/kysellä lähestulkoon samaa asiaa kahdessa topicissa...

    Comment


    • #32
      Kävin tänäin pajalla kyselemässä että miltä näyttää... Tällä hetkellä menossa uusiksi Puola,Sytty-yksikkö ja Hal-anturi...
      Jos ei noiden vaihto auta niin sitten ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin se boxi...

      Comment


        #33
        ne vika koodit on ihan hyvä lukea ajoissa ennenkuin kokeilee kaikennäköistä. Itse yritin mutsin -92 2.0E 80 löytää vikaa vaikka mistä kunnes hommasin vag-comin ja luin et ilmamäärämittari on rikki.Tekee ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä:

        -tehoton välillä ja toimii välillä
        - tyhjäkäynti jumppaa ja välillä ei
        - nykii ja rytky yms.
        -joskus kun ottaa määrämittarilta piuhan irti niin menee jonkun näköisee vikatilaan ja alkaa toimia ja välillä taas ei.
        Pitää ostaa uusi , mut onpa kallis kikkare..

        Comment


        • #34
          Tietääkseni tuohon vm-90 Audiin ei jää viat boxin sisälle muistiin nin paha lukea vikakoodeja kun se ei tee sitä kuin silloin tällöin... Ja sitten kun se sammuu nin menee minuutti nin se lähtee taas käyntiin ettei mitään vikaa ois ollutkaan... Paitsi että mulla ei oo mitään hajuakaan miten toi vag.comi toimii...

          Mutta sitten iloisempiin uutisiin,,, Eli nyt Audi vihoin ja viimein toimii täysin moitteetta.
          Vaihtoivat hal-anturin, bensapumpun releen ,sytty-yksikön ja puolan. Puola ei antanut kunnollista kipinää, hal-anturilta ei tullut mitään infoa ja bensapumpun releestä oli palanut käret kiinni. Sytty-yksikön toiminnasta ei ollut tietoa mutta katottiin parhaimmaks sekin vaihtaa.Ja sitten oli vielä pieni imuvuoto... Nyt ainakin n.60km testilenkillä ei ollut minkäänlaisia ongelmia...

          Eli je, onko noi kaikki systeemit sulta katottu/vaihdettu? Kuulema boxiviat äärimmäisen harvinaisia..

          Comment


          • #35
            JA vitut!!! Toimihan se siis hetken aikaa ihan ok, mutta taas samat "ominaisuudet" palasivat!!! Kyllä alkaa ottaan pattiin!!!!

            Oisko se vika tosiaankin siellä boxissa....? Missähän päin olisi osaavia hemmoja sitä tarkistamaan/korjaamaan...? Miel. Keski-Suomen alueella....

            Comment


            • #36
              mcpete:

              Omassa ABC-koneisessa on osittain samaa vikaa, mutta vain tuon tehottomuuden kanssa. Tyhjäkäynti on tasainen ja ei muutenkaan nyi.

              Välillä vedosta katoaa melkeen puolet ja taas jossain vaiheessa tulee takas. Kyllä tolla nyt liikenteen rytmissä pysyy, mut siihen se jääkin. Ja yhtä yllättäen voivat tulla takaisin kesken ajonkin kuin häviävätkin... ehdotuksia?

              Ai niin... pitääkö muka paikkaansa, ettei tuosta saisi vikakoodeja?
              Soitin tänään tuonne paikalliseen merkkiliikkeeseen ja kertoi puhelimessa tuollaista.

              Comment


              • #37
                Ai niin... pitääkö muka paikkaansa, ettei tuosta saisi vikakoodeja?
                Eiköhän sieltä sulakerasian reunasta löydy 2x2 liitin, tsekkaappa.

                Comment


                • #38
                  Ei varmaan auta tähän vaivaan mutta kerronpa silti. Kerran entinen autoni, 80 ABK koneella, alkoi kesken ajon nykimään ja kierrokset hummasi tyhjäkäynnillä. Välillä taas pelasi jonkun aikaa. No syyksi paljastui ilmamäärämittarin liitin, joka oli löysästi kiinni.

                  Et ei tartte olla välttämättä kuin joku kosketus häiriö liittimessä tai johdossa.

                  Comment


                  • #39
                    Heh... ihan noviisi näis jutuis. Tarkoitatko Jari vasemmassa laidassa olevaa valkoisen ja musta liittimen yhdistelmää? Ei siellä kyllä muutakaan ole...
                    Suttuinen kamerakännykuva löytyy kyllä, mut en mä sen takia viitsi kuvapalvelua avata itselleni.

                    Comment


                    • #40
                      Heh... ihan noviisi näis jutuis. Tarkoitatko Jari vasemmassa laidassa olevaa valkoisen ja musta liittimen yhdistelmää?
                      No sepä juuri, 2x2 liitin on kyseessä. Kyllä siitä vikakoodit saadaan luettua, tosin informaation määrä ei ole ihan niin kattava kuin obd2 portillisissa (esim. A4).

                      Comment


                      • #41
                        Mitähän ketjun aloittajalle je83 kuuluu kun ei ole herran aikaan kuulunut mitään...? Ilmeisesti Audi jo kunnossa..? Olisi kiva kuulla mikä oli vikana.

                        Itelläni ongelmat poistuneet bensapumpun releen vaihdolla, mutta outo kierrosten heittely oudoksuttaa edelleen, mutta ei se menoa haittaa... Tietäis vain kumpi viisarin osoittama pitää kutiaan...?

                        Comment


                          #42
                          Ei se mitään kunnossa ole, se aika piti perua sinne kun tuli toi korikorjaus homma ja seuraava aika ens viikolla. Vähän alkaa usko menemään. Tässä kun on jo reilu kaks kuukautta menny tähän.

                          Comment


                          • #43
                            Mää vaihtaisin Hal-anturin, bensapumpun releen ja sytty-yksikön. Ainakin täällä päin korjaamolla antoivat palautusoikeuden osille jos ei viat korjaannu...

                            Ja vähän off topic, Kas kun ei kukaan maininnut ettei 2.2i quattrossa ole mitään ruiskuboxia... :)

                            Comment


                              #44
                              Noniin, soittivat korjaamolta äsken. Nakutuksen tunnistin ainakin sökö ja jossain muussakin oli vikaa. Korjaavat tuon tunnistimen ensin.
                              Ehkä tää tästä... Toivottavasti.

                              Edit: taisivat kyllä tuolla edellisellä korjaamolla keksiä ton ruiskuboksin kun eivät mitään vikaa löytäneet ja ton et voi ohjelmoida, eivät ainakaan tuolla vv-autossa pysty ohjelmoimaan. Pääsivät meitsistä sillä eroon.
                              Viimeksi muokannut JE83; 17.4.2007, 01:08.

                              Comment


                              • #45
                                Mitenkäs tää ongelma on edistynyt...? Olisi kiva kuulla missä vika jos tullut auto kondikseen...

                                Comment

                                Working...
                                X