Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80: Tehoton, nykii ja kierokset pomppii. Ruiskuboksiko sökö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80: Tehoton, nykii ja kierokset pomppii. Ruiskuboksiko sökö?

    Edit: Muutin otsikkoa kuvaammaksi. Tän hetkinen tilanne näkyy viestistä #26

    Auto on Audi 80 2.0 -90 ruisku

    Elikkä välillä tehot häviää jonnekin. Ei kiihdy oikeen iloisesti kun painaa kaasua, poljinta pitää painaa normaalia enemmän että vauhti pysyy, tuntuu olevan viivettä kun painaa kaasua sekä ihan pientä nykimistä kiihdyttäessä.
    Eli kun ajaa vaikka kauppaan auto toimii ihan oikein, mutta kun kaupasta lähtee vaikka toiseen kauppaan niin tekee tota. Sieltä lähdettäessä toimii taas ihan oikein. Tänään kolmatta kertaa teki noin about kuukauden sisällä eli ei kovin usein.
    Olisko täällä jollain tietoa missä vika vois olla?
    Viimeksi muokannut Vieras; 27.3.2007, 18:26.

    #2
    Itsellani on 80 1.8 kaasutinmoottori jossa oli samantyyppisia oireita. Niista paasin eroon kun pistin tankkiin jaanestoa. Voiko noihin ruiskukoneisiin kokeilla samaa?

    Comment


    • #3
      Ei saisi laittaa jäänestoa ruiskuihin, eikä näin ollen biobensaakaan.

      Comment


      • #4
        Ei saisi laittaa jäänestoa ruiskuihin, eikä näin ollen biobensaakaan.
        oisko vähä essonpaaria joukossa?

        Comment


        • #5
          Jääneston käyttö kielletään Audin käyttöohjekirjassa, niin ei kai sitä sen enempää tarvitse Essolla pähkäillä.
          Biobensa on ymmärtääkseni myös viinalla jatkettu, niin näin ollen senkään käyttö ei pitäisi olla suotavaa.
          Lisäksi ruiskukone ei tarvitse jäänestoa, koska siellä ei ole mitään sellaista arkaa paikka niin kuin kaasutinmoottorissa.

          Comment


          • #6
            Itse olen ainakin tavannut joka talvi yhden kerran pistää jäänestoa tankkiin. Onko bensan suodatin vaihdettu koska?

            Comment


              #7
              En tiedä koska on suodatin vaihdettu, vois vaihtaa. Voi kyllä olla, että huollossa on vaihdettu, miten usein se pitää yleensä vaihtaa?

              Comment


              • #8
                Biobensa on ymmärtääkseni myös viinalla jatkettu, niin näin ollen senkään käyttö ei pitäisi olla suotavaa.
                Tarkoitatko tällä, että esim. Nesteen 98 olisi vain kaasaripelejä varten?

                Comment


                  #9
                  http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...%3b2707%3b2708

                  Lisatietoja biobensasta linkin takaa tuottajan sivulta. Neste vakuutttaa etta sitä voi kayttaa samoin kuin "tavallista" bensaa.

                  Comment


                  • #10
                    Itse tapaan kerran vuodessa vaihtaa suodattimen, yleensä ennen talvea.

                    Comment


                      #11
                      Noniin, tänään se teki sitä melkeen jatkuvasti. Käynistyksen jälkeen vähän aikaa toimii normaalisti ja sitten taas...
                      Rupes vituttaa siinä määrin et laitoin sitä jäänestoakin, pullossa ainakin lukee, että käy ruiskuihin ja katalysaattoreihin. Muistan kyllä, että ohjeessa mainittiin ettei saisi laittaa. Tosin laitoin vaan jonkun 30 % suosituksesta. Eikä auttanu sitten mitenkään.

                      Golperoon oon vaihtanu muutaman kerran bensansuodattimen, motonetissä kun kävin niin nehän taitaa olla erilaisia ruiskuissa.
                      Onko se bensansuodatin toiselta nimeltä ruiskunsuodatin? Sehän oli hirvee mötikkä. Öljynsuodattimen kokonen? En uskaltanu ostaa vielä ja siellä ei tietenkään näkyny myyjiä keneltä kysyä niin kysyn nyt sit tässä, että pitäiskö toi vaihtaa ja missä päin se sijaitsee?

                      Tuossa kun oli noita kovia pakkasia niin toimi ihan hyvin ja tänään taas oli lauhempaa niin sama vika. Voiskohan tossa olla jotain yhteyttä vai vittuileeko se ihan miten sattuu? :P

                      Tyhjäkäyntikin heiluu hiukan välillä, tosi vähän, mutta heiluu kumminkin (ehkä 100-150 kierrosta puoleen tai toiseen). Ja pientä tärinää välillä tyhjäkäynnillä.

                      Comment


                        #12
                        Onhan se suodatin aika jäätävän kokone, ehkä isompiki ku öljynsuodatin. Siel se on oikean takarenkaan edessä auton pohjassa. Se on ruiskupumpun vieressä, joten sen löytää kuuntelemal pumpun sirinää ku laittaa virrat päälle.
                        Onko virranjakajan osia koska viimeksi vaihdettu? Virranjakajan kannen avaamalla näkee hieman kuntoa, mutta uusi pyörijä ja kansi ei maksa muutenkaan paljoa. Omien kokemusten mukaan kosteudella on ainakin jakajaan maaginen vaikutus ja muutenkin kiihdytys- ja käyntiongelmat sopivat kuvaan.

                        Comment


                          #13
                          Vieläkin se tekee tota. Vaihdoin nyt noi osat kun pakkaset hellitti, eli virranjakajan kansi, pyörijä ja bensansuodatin.
                          Auto oli tänään huollossa ja mainitsin asiasta. Puhelimessa sanoi kyllä mitä siihen vaihdettiin, mutta meni vähän ohi. Jotain hattuja..?
                          Saattaa olla, että se ei enää tee niin kovasti tuota, en ihan varma ole kun en hirveästi ole ajanu noiden osien vaihdon jälkeen, mutta nihkeesti kiihtyy kumminkin.
                          Olisikos jollain vielä ehdotuksia missä vika vois olla?

                          Comment


                          • #14
                            Vois olla moottorin lämpötila-anturi.. Mulla ainakin tyhjäkäynti heijas, mut ei aina. Ja muistaakseni ei oikein ollu kaikki tehotkaan tallella.. Korjaantu sen vaihdolla.

                            Comment


                            • #15
                              Lainataan topikkia, samanlainen auto (3A koneella) mutta oireet on hiukan erilaiset.

                              Tyhjäkäynnillä käy ihan hyvin lukuunottamatta aavistuksen vaeltavaa tyhjäkäyntiä. Täysillä kierroksilla vetää myös niin hyvin kuin tuo kone nyt yleensäkään vetää. Ongelmana oli että 3000 kierroksen tietämillä tulee kuollut kohta, veto loppuu kuin seinään. Nykii muutaman kerran sitten lähtee taas vetämään normaalisti. Tuota on tapahtunut muutamaan otteeseen, yhteistä kaikille on ollut että kone on ollut kuuma (mittarissa n.105 astetta). Ulkolämpö on ollut pari astetta pakkasen puolella ongelman esiintyessä.

                              PA-suodatin&pumppu on vaihdettu kolme vuotta sitten.

                              Ledivilkun vikakoodeja ei ole vielä luettu.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja unssi
                                Vois olla moottorin lämpötila-anturi.. Mulla ainakin tyhjäkäynti heijas, mut ei aina. Ja muistaakseni ei oikein ollu kaikki tehotkaan tallella.. Korjaantu sen vaihdolla.
                                Itseasiassa tossa huollossa mistä mainitsin edellisessä viestissä vaihdettiin juurikin lämpötila-anturi. Vuosi sieltä jäähdytysnestettä ja se vaihdettiin sitten samalla.
                                Tyhjäkäynti ainakin tuntuis toimivan normaalisti ja tehottomuuteenkin ehkä vaikutti vähän.

                                On kyllä niin hermoja raastavaa kun joka kiihdytys pitää vetää kaasu pohjassa eikä kumminkaan kiihdy kunnolla. Se on pahentunu siitä kun ekan viestin kirjotin, teki sillon sattuman varaisesti nyt taas jatkuvasti. Ei kumminkaan heti kun käynistää vaan vähän ajan päästä siitä.

                                Comment


                                  #17
                                  Kävin Helsingissä ja kyllä oli tuskallinen matka. Just ja just jakso joka ylämäen ettei vauhti laskenu ja nykimistä aina kun kaasu pohjassa.
                                  Äsken kun tulin ja kävin korjaamolla niin sieltä lähtettäessä vielä paheni. Nyt se nykii joka kiihdytyksessä ja tyhjäkäynnillä heittää kierokset hetkeksi jonnekin kahteen tuhanteen ja normaaliksi ja vähän ajan päästä taas pariin tonniin jne...

                                  Korjaamolla sanoivat, että eivät olleet viimeksi löytäneet vikaa tuohon ja pitää käydä lukemassa vikamuisti, ehdottivat ilmamäärämittaria (ovh 350?) vialliseksi.
                                  Ihmeellistä ettei aikasemmin sanoneet mitään tuosta. Pitää kai käydä luettamassa mikäli tolla vielä pääsee sinne asti.

                                  Esiintyykös toi ilmamäärämittari toisella nimellä? Motonetin luettelosta ei ainakaan löytynyt tuota tolla nimellä, jos sieltä sais vähän huokeemmalla hinnalla, mikäli se vika yleensä tuossa on...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla oli nykimis- ja veto-ongelmien syynä määräjakajan sihdin tukkoisuus ja mutkalla oleva bensaletku. Tosin vika oli toisinpäin nykiminen paheni, kun kaasua painoi lisää.

                                    Korjaustyö maksoi Bosch-liikkeessä vähemmän kuin tuo ilmamäärämittari, vaikka joutuivatkin etsimään vikaa aika pitkään ja vaihtamaan vuodon takia pakoputken etuosan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei taida olla vm.90 2.0 80:ssä K(E) jetronikkia. Eikä näin ollen määräjakajaakaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        KE-Motronikkihan siellä on.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olinpahan huolimaton, pikaisesti katsoin vain että motronik näyttäisi olevan. Tuon edellisen kommenttini voi siis jättää huomioimatta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tulipahan haettua auto tänään huollosta. Olivat korjanneet imuilmanlaipan. Samat viat jokatapauksessa edelleen. Ja maanantaina kokeillaan uusiks. Alkaa hermot pettämään kyllä.

                                            Sanokaapa käykö tohon autoon tollanen kaapeli lukemaan vikakoodeja: usb-obd2, vm. 98 Sharonissa käytetty aikasemmin. Jollei niin mistä sais edullisesti ilman kolvausta. :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Eipä ollu apua toisesta korjauksestakaan, auto toimi päivän ja sen jälkeen sama juttu, ehkei niin paha mutta kuitenkin. Nyt tosin tuntuu tyhjäkäynti olevan huonompaa, tärisee. Suoraan sanottuna vituttaa.

                                              Sanokaapa näettekö näissä arvoissa jotain pielessä:

                                              1/min 870
                                              CO 0,006
                                              CO2 14,85
                                              O2 0,33
                                              ppm vol HC 21
                                              Lambda 1,04
                                              COvrai 0,006


                                              1/min 2460
                                              CO 0,006
                                              CO2 15,08
                                              O2 0,00
                                              ppm vol HC 17
                                              Lambda 0,999
                                              COvrai 0,006

                                              Ilmeisesti ei ole mitään mikä viittaisi ilmamäärämittariin? Tiistaiksi on taas aika.

                                              Mitäs ootte mieltä, kun se nyt kaksi kertaa on ollu korjauksessa eikä ole löytynyt vikaa niin pitäiskö tuosta saada hyvitystä? 230 ? ovat veloittaneet yhteensä, osia on kyllä vaihdettu ja forte käsittelykin tehty.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nii, onkos tuo 16-venttilinen (101kW)? Jos on tuo kone, ni vikakoodien luku onnistuu ihan virtakynällä. Puutumista ja tyhjäkäynti-ongelmia vois aiheuttaa tietysti ainakin ilmavuodot. Paha vaan ku en tiedä mitä ne on tsekannu siellä korjaamolla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eipä noissa arvoissa näytä mitään ihmeellistä olevan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Vois ainakin luulla et ne imuvuodot on tarkistanu, ehkä.


                                                    Eli tänään oli korjaus nro. 3 ja ei mikään yllätys, et viat on vieläkin tallella. Onneks oli ilmanen keikka, muuten oisin kyl vaatinu ainakin osaa rahasta takasin, nyt saa olla. Tosin oli viimenen kerta kun tuolla käyn.

                                                    Vika on ilmeisesti ruiskuboksissa. Ilmeisesti aika tyyris, mut saattaa olla et sen voi ohjelmoida jolloin toimii. Näin siis kertoivat, onkos jollain ollu joskus vastaavaa? Huomenna ajattelin viedä lms:lle jos vaan kerkiin, ois pitäny viedä heti ensimmäisenä.


                                                    Eli viat ovat siis nykiminen, tasakaasulla ei nyi, kiihdyttäessä yleensä. Kierokset pompsahtaa tyhjäkäynnillä välillä johonkin 1800 ja laskee normaaliin melkeen heti. Tehoton myös välillä, korjauksen nro. 2 jälkeen toi tehottomuus tosin väheni, sillon ei kyllä nykiny niin pahasti.
                                                    Kylmänä kun lähtee liikkeelle niin auto toimii normaalisti.
                                                    Toisen korjauksen jälkeen auto toimi päivän ihan hyvin kun kävin Helsingissä (n. 500 km) toi kierrosten pompsahtelu tosin oli silloinkin.
                                                    Tärisee tyhjäkäynnillä ja kun nostaa kieroksia.

                                                    Mahtaneiskohan se vika olla tuossa ruiskuboksissa ja kannattaiskohan tollanen hommata käytettynä tai jostain muualta?

                                                    Edit: Onko tolla ruiskuboksilla jotain muuta nimeä kun ei löydy searchilla oikeen mitään aiheesta?
                                                    Viimeksi muokannut Vieras; 27.3.2007, 17:55.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eikös tuossa koneessa ole kuitenkin sytkän ohjausyksikkö? Tulipa vaan mieleen kun oireet viittaisivat kovasti siihen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Laitetaas tänne vaikka oma topic onkin tuolla jo. Itelläni tekee kanssa tuota kierrostenheittelyä ja sit lämpöisenä sammuu ihan täysin... Minuakin alkanut epäilyttämään tuo ruiskuboxi...

                                                        Mutta eikös sytty-yksikkö oireile juuri noin että kylmänä pelittää mutta lämpöisenä ei? Minkähän hintaisia ne Quottroon ovatten..? Miten sen toiminnan pystyis selvittämään..? Auto on nyt toista päivää pajalla, mutta pahalta vaikuttaa kun ei tänäin o mitään kuulunut... Mahtaa tulla kallis paukku... Kele...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Hitto vie, oliskohan se toi sit. Hinnat ei tuol Moothonetin luettelos kovin paljoa ole ni tuskin marmoritiskilläkään sit hirveitä...
                                                          Ei kyl ole sammunu toi viel ainakaan, ihan hyvin pysyy kieroksetkin normaalissa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kävin varaamassa ajan vv-autoon, lms:llä ois pitäny viedä auto Mietoisiin mikä ei hirveesti houkuttanu...
                                                            Samalla reissulla joku kolhas takalokasuojan ruttuun kun olin PAIKOILLANI valoissa ja se parkissa ja auto on sit koko ens viikon korjaamolla.
                                                            Ei oo helppoo tää autoilu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X