Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

öljyn suodatin...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    öljyn suodatin...

    Onkohan näissä longlife moottoreissa joku "spesiaali" öljynsuodatin, vai kelpaako ihan tavallinen hyllytavara varaosaliikkeestä... siis ostoksille audille, vai autovaraosaan..;) Niin ja itellä A4 1,8t vm.04...

  • #2
    En tiedä, mutta itse ostan vain alkuperäisiä ösuodattimia. Syystä.

    Comment


    • #3
      Audin kohdalta ei konkreettista virhekokemusta mutta muualta kyllä, ja lukuisia. Itse olen niin köyhä että ostan vain merkkikohtaisia suodattimia. Hintakilpailu on markkinoilla jo vuosia sitten vaikuttanut positiivisesti hintoihin - esim. lepO merkin filtterit maksoivat jo kauan sitten merkkikaupassa VÄHEMMÄN kuin tarvikeliikkeessä. Suurin ongelma tarvikesuodattimissa (halvoissa) on venttiilin toiminta, päästääkö paineet pois järjestelmästä paineen laskiessa vai ei ja sulkeeko kierron paineen noustessa vai ei. KÄYTÄ ORIGINAALIA, VÄÄRÄ PAIKKA SÄÄSTÄÄ KAHVIRAHAT! Ja ei, en työskentele merkkiorganisaatiossa, eli en tienaa osista mitään. Tullut nähtyä riittävän monta kansi- ja koneremonttia vain väärän suodattimen takia pitkässä juoksussa, japsit erityisen herkkiä

      Comment


      • #4
        Nostan käden ylös kanssa orkkissuodattimen puolesta. Hintaero on luokkaa 2-3 euroa, joten kaiken maailman M-filtterit ja Teho-filtterit kannattaa unohtaa.

        Comment


        • #5
          Mun kotteroon orkkissuodatin on hitusen halvempi kuin tarvikesuodattimet. Mistäpä sen tietää mitä koslani nuoruudessa on käytetty mut ei siitä orkkiksesta ainakaan haittaa luulisi olevan tuollaiselle vanhuksellekaan :)

          Comment


          • #6
            Tarvikesuodattimien puolesta sen verran että aina olen niitä jokaisessa autossani käyttänyt eikä kyllä autot ole siitä kärsiny.

            Comment


            • #7
              Tarvikesuodattimia saa tietysti puolustaa, mutta esim omalla kohdallani originaali maksaa 8,60 josta vielä 5% pärstäalea, joten jos tarvike merkkituotteena maksaa 7,5 euroa niin kannattaako siinä arpoa?

              TM:n taannoinen öljynsuodatinvertailu oli surullista luettavaa. Taisi olla ovlov merkkisen auton originaali + sekalainen seurakunta ja kyllä ne tarvikesuotimet suoraan sanottuna aika paskoilta vaikutti ko. vertailussa.

              Pasi tuossa jo kommentoikin jotakin, mutta jätti kertomatta miten hänellä itsellään öljynpaineille tapahtui tarvikesuodattimen kanssa eli barin verran tms nousi tyhjäkäynnin öpaine originaalilla suodattimella. Tyhmempi kuvittelisi, että ei aivan kuulu asiaan!

              Comment


              • #8
                :)

                Siis hinta ei ole syy että käytän tarvikesuodattimia(M-Filter), vaan se että niitä nyt vaan saa liian helposti käsiinsä joka liikkeestä heti kun tarvii.

                Itsellä oli vuosi taakseppäin turbotettu omega, ja öljynpaineet oli normaalit tarvikesuodattimella, joten tuo autokohtaista, ja uskon että tarvikesuodattimilla voi olla enemmän laatueroja mitä originelli mallilla.

                Comment


                  #9
                  kiitoksia kaikille tiedoista... siispä matka käy Lakkoselle.... Ja hyvät joulut kaikille..;)

                  Comment


                  • #10
                    on kavereita jotka ostaa tarvikeen vaikka kalliimpi ?? avaa joskus 2-3 tarvike suodinta ja yksi orkkis niin tiedät mistä kyse ??

                    Comment


                    • #11
                      Onkos nämä Boschin suodattimet myös tarvikesuodattimia?

                      Comment


                      • #12
                        Kotimaista Tuho-filtteriä en voi ainakaan kellekään suositella, niistä kun on löytynyt metallimurusia pakasta vedetyn filtterinkin sisältä.

                        Comment


                        • #13
                          Juhani kysyi, että longlife moottorissa olisko spesiaalisuodatin? On. Vaikka itsellä on vanha vehje niin merkkiliikkeestä tarjottiin suodatinta, jossa luki 30000 km. Otin sen, mutta vaihdoin öljyt normaaliin tapaan. Tarvikesuodattimista on todella huonoja kokemuksia.

                          Comment


                          • #14
                            Itsekin suosin alkuperäistä. Ostaa vaikka kerralla useamman suodattimen varastoon kun sattuu merkkiliikkeessä asioimaan. Turha paikka säästää kun alkup. ei ole tarvikkeeseen verrattuna kallis.

                            Comment


                            • #15
                              OT:
                              Tarvikesuodattimista on todella huonoja kokemuksia.
                              Jorkka,
                              Muistissa on ,-))

                              Comment


                              • #16
                                Tässä pari suodatintestiä, parhaan ja huonoimman välissä on tosiaan eroa:

                                Jenkkitesti: http://minimopar.knizefamily.net/oilfilterstudy.html

                                Ja toi näyttäs jopa olevan kotimainen, vaikkakin 10v vanha: http://www.mr2.com/TEXT/oil_filter_test.html

                                Se kantsii huomata, että joku tarvikesuodatinvalmistajista valmistaa kunkin merkkikohtaisenkin suodattimen mutta kuka ja minkä onkin eri asia. Suodattimen pitää istua moottoriin niin tilavuutensa puolesta kuin myös käytettävän öljyn jne. puolesta. Esim. AAH -koneeseen löytyy kaksi erilaista suodatinta ja oikean valinta tapahtuu runkonumeron mukaan. Miksi 2 erilaista? Koska tehdas muutti koneen öljynpainetta kesken tuotannon ja erikokoinen suodatin tuli tarpeen - väärällä suodattimella on tuloksena väärä ö-paine (pikkujuttu mutta esimerkkinä). Suht turvallista on tietty käyttää hyvälaatuisia tarvikesuodattimia jos tietää sen sopivan hyvin koneeseen mutta kuten jo edellä todettiin hinnassa tuskin voittaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Onkohan näissä longlife moottoreissa joku "spesiaali" öljynsuodatin [...]
                                  Ei minun tietääkseni.

                                  Comment


                                  • #18
                                    testashan TM noita ö-suodattimia pari vuotta sitte. volvo voitti. muita en muista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mika, minun mielestäni on. Perustelen asiaa sillä, että minulle myytiin (vahingossa ?) merkkiliikkeessä suodatin jossa oli merkintä 30000 km. Ymmärtääkseni tälläinen suodatin on tarkoitettu ko öljyä käyttäville?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joskus jostain kantautunut korviini, että suodatin vaihdettaisiin joka toisessa öljynvaihdossa, joten olisiko tuo 30tkm siitä --> 2x15tkm.

                                        Tämä ihan arvailua, itse vaihdan suodattimen jokaisessa öljynvaihdossa (10tkm välein).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mann ja Knecht -filtterit on OEM valmistajia VAG:lle, joten heidän suodattimiaan voi hyvin käyttää. Tosin Suomesta niitä voi olla vaikeaa löytää, täällä kun kaupaksi käyvät vaan kaikkein halvimmat M-filtterit yms. epämääräiset. Itse olen laitattanut muiden osien joukkoon filttereitä Saksan tilausten yhteydessä ja laatu on ollut kohdallaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Motonetistä olen hakenut lötköön Mannin suodattimia 27 mm peltimutterilla. Mukava laittaa ja ottaa pois. Aika hyvin sieltä löytyy parempia öljynsyuodattimia, ilmansuodatinpuolella olen joutunut tyytymään johonkin puolalaiseen. Tosin ei ole niin kriittinen kuin öljynsuodatin, jos ei falskaa.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X