Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyä häviää A6 2,4 -00

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyä häviää A6 2,4 -00

    Pari kuukautta sitten auto kävi merkkiliikkeessä 90tkm huollossa. Noin 3000km myöhemmin lävähti kojelautaan teksti "öljy minimirajassa". Auto parkkiin ja tarkistamaan. Kyllä, se oli tikun alemmassa muovissa saakka. Seuraavana arkipäivänä vein huoltoon ja vakuuttivat että kyllä öljyä oli lisätty se 5,7 litraa kuten pitikin ja että se on vaan yksinkertaisesti hävinnyt johonkin. Koneen yläpäästä ei häviä, purkivat muoveja sen verran että näki. Pohjapanssari irti ja alapuolta tutkimaan. Alapäässä pientä mehimistä, mutta ei mitään sen näköistä että olisi varsinaisesti vuotanut. Myöskään yhtään tippoja en ole auton alla havainnut koko aikana. Vuoto myös vaikutti siltä että olisi peräisin laatikosta eikä koneesta. Ei saanut selvää asentaja eikä minäkään mistä oli peräisin. Vähenemisen syy jäi mysteeriksi, joten öljyt ylärajaan (0,9 litraa lisää) ja menoksi. Nyt pitää tarkkailla vieläkö häviää. Mittarissa on nyt 94000km. Kone on ilmeisesti jo loppuun ajettu? ;)

    Palaan asiaan kun homma edistyy.

    Mode: Otsikkoa korjattu

  • #2
    Oikea öljytilavuus suodattimen kanssa on sitten kuusi litraa.
    Mutta kyllähän nuo vähän tuppaa viemään, keskusteluja on aiheesta ollut useampiakin.

    Comment


    • #3
      Olisiko huohottimen jäätymisen takia työntänyt öljyjä ulos/imuun? Vai pääseekö huohotus ko. mallissa jäätämään?
      Liekö kovilla pakkasilla venttilinohjurien kumit päästäneet öljyä läpi? Millaista savua se työntää pakoputkesta kylmänä, ajossa ja heti ajon jälkeen?

      Tätä samaa brobleema käsitellään varmaan muutamassa kymmenessä keskustelussa tälläkin foorumilla -> Search.

      Comment


      • #4
        Tuota kuutta litraa minäkin niille tarjosin, tyyliin "olihan siihen varmasti laitettu se 6l?" johon sanoivat että "kyllä, ja se on muuten 5,7 tarkka". Luotin merkkiliikkeen ammattitaitoon, mutta tuo saattaisi hyvinkin selittää sen 0,3. Loput 0,6 on vielä mysteeri, mutta selvinnee ajastaan.

        Toivottavasti se ei ole normaalia kulutusta "näin uudella" autolla tai muuten laskee kyllä Audin laatu minun silmissäni paljon. Vaihdoin Audiin nimittäin Ysitonnarista joka ei vielä 325tkm:n kohdalla vaatinut öljyn lisäämistä vaihtojen välillä kertaakaan. Itse asiassa sitä ei edes hävinnyt niin paljon että sitä olisi jotenkin pannut merkille. Jäähdytysnestettä se kylläkin kulutti hiukan. (ja se ei sekoittunut öljyyn;)

        Comment


        • #5
          Millaista savua se työntää pakoputkesta kylmänä, ajossa ja heti ajon jälkeen?
          En ole huomannut minkäänlaista poikkeavaa. Samaa vaaleaa sieltä tupruttaa aina näillä pakkasilla.

          Comment


            #6
            Itsellä viimeksi merkkihuollon öljyt ja 5tkm jälkeen piti laittaa litra lisää tossa APS koneessa(2.4 V6 121kw). Nyt on sitten kendalin öljyt sisässä ja jännityksellä odotan pitääkö 5tkm jälkeen lisätä litra vai pääseekö 10tkm lisäämättä kuten esim. edellisellä autollani joka oli vectra B 2.5 V6.
            Tuolla merkkihuollossa sanoivat kun viimeksi ja viimeisen kerran siellä kävin että tälle koneelle 1 litra öljyä 5 tkm on ihan normaalia.

            Comment


            • #7
              Öljyt häviää moottorista!

              Moottoriöljyillä on paljon eroja haihtuvien aineiden suhteessa! 2006 TM loppuvuoden öljytesti kertoi siitä aikahyvin. Siis ei välttämättä kulu, vaan haihtuu jopa n.20% !!

              Comment

              Working...
              X