Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitkä vetoakselit ovat keskenään vaihtokelpoisia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitkä vetoakselit ovat keskenään vaihtokelpoisia?

    No nyt tarvis taas viisaampien neuvoja: Auto on siis s6 -95 avantti aan koneella, joka on perso tärisemään tossa kuuden ja seittemän kympin välillä. Tärinä tuntuis tulevan takapäästä, joten olen alkanut epäillä oikean taka-vetarin suoruutta, kärry on nimittäin saanut oikeaan takakulmaan kunnon pusun!
    Eli kysymys kuuluu, että sopiiko esmerkiks a6 q -100 q vetarit s kutoseen, vois olla pikkasen helpompi löytää esim romikselta.

  • #2
    Täristikö myös kesä vanteilla? saatta olla kyllä jokin muukin mikä sen aiheutta, kyllä on käynyt huono säkä jos pikku pusussa toi taka vetari on antanut periksi

    Comment


    • #3
      Ollaan sitte kokeiltu neljiä eri vanteita eikä se kyllä johdu vanteista, javoin kertoa, että se ei oo vissiinkään ollu mikään ihan pikku tälli minkä armias ajopeli on siipeensä saanut, nimittäin huomasin tossa kesällä autoa pestessä että oikea takakylki takaovesta perään päin on vaihdettu!

      Tarkemmin kun aloin tutkimaan niin löysin hitsaus-sauman, joka ei oo tehtaan jäljiltä takaluukun sivupalkista, kuten myös jotkut sisäpaneelit oli kiinni erivärisillä poppareilla ku yleensä, saksa-virityksiä kerta tuontipirssi kun on, ja tuhannet anteekspyynnöt ku tais mennä vähä off topicix ;-)

      Comment


      • #4
        Ei kuitenkaan sisempi vetonivel olis? Aika kovaa tosiaan pitää mällätä että vetari taipuu.

        Comment


        • #5
          Taitaa S6:seen taakse sopia lähes kaikkien C3/C4 koristen quattrojen etu/takavetoakselit. Ei ole nyt albumia käsillä, joten ei voi tarkastaa.

          Ehkä sen vanhan akselin suoruus kannattaa kuitenkin selvittää ennen toisen osan hankintaa. On jämerää tavaraa nuo akselit, ei ne ihan herkästi taivu. Melkein veikkaisin nivelien antavan ensin periksi tällissä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tutki nyt vaikka ensialkuun akseli silmämääräisesti. Autosta takakulma ilmaan, ryömit auton alle ja pyydät kaveria pyörittämään rengasta. Eihän tuo vielä mitään todista, mutta isompi kierous pitäisi pystyä noinkin huomaamaan. Jokin mittalaite olisi avuksi.

          Comment


          • #6
            Mulla ois ehdat typ44 takavetarit jouten, josko sovitteluun tarvitset. Voin vielä katsoa etkasta sopivuutta.

            Comment

            Working...
            X