Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ei savua ilman tulta? (Vika tod. näk. tiivisteessä)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei savua ilman tulta? (Vika tod. näk. tiivisteessä)

    Nyt talvikylmillä on joutunut käynnistämään saksantuonnin ilman lämmitystä ja olen huomannut risteyksiin pysähtyessä, että kabiiniin alkaa tulla savun hajua.
    Tapahtunut jo monta kertaa ja pysähtyessä ja konepellin avatessa olen huomannut, että moottorin ja ilmansuodattimen välistä tai siltä alueelta nousee ohutta, vaaleaa savua.
    Öljyä ei moottori pahemmin syö, se on normaalin väristä eikä sitä ole valunut maahan. Jäähdytysnesteet ovat normaalilla tasolla eikä varoitusvalot ole välkkyneet mittaristossa.
    Moottori profiilin mukainen ARJ

    Löytyykö muilta kokemuksia tästä tilanteesta vai tarkistanko, onko auton palovakuutus vielä voimassa?

  • #2
    No ei tuo nyt ihan normaalia ole, että tarkasta se palovakuutus vaan.
    Vitsit kun ei muista mitä kaikkea tuolla puolella moottoria on mutta moniurahihnasta esim. voi tulla palaneen käryä jos joku rulla on jumissa, ellei sitten ole mitään palaneen öljyn käryä?
    Jos se joku sähkövärkki olisi mikä siellä käryää, niin se varmaankin olisi näkynyt jo jollain tapaa.

    Edit: Starttimoottori taisi olla tuolla ilmansuodattimen puolella?

    Comment


    • #3
      Ettei vaan olis ihan perinteistä huohotus ongelmaa. Ainakin 1.8T koneessa öljyä tulee siten ulos koneesta, että tippuu pakoputken päälle ja näin ollen savu on taattu.
      Eikä sitä öljyä paljoa käryn tekemiseksi tarvita.

      Comment


      • #4
        Luin paljon noita huohotinongelmia koskevia ketjuja. Pitää varmaan tarkastaa kun näpit kestävät ronkkimisen.
        Toisaalta huomasin, että sekä eilen, että tänään käynnistäessäni kylmänä, ei heti startin jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousseet 1200-1300 alueelle, niin kuin normaalisti viileämmällä, vaan jäivät noin 800-900 tasolle. Mistähän tämä voisi kertoa?

        Comment


        • #5
          Tarkemmin tutkittuani huomasin, että hanttarinpuoleisen venttiilikopan kannen tiiviste vuotaa. Öljyäkin oli jo nyt kadonnut, ei vaan maahan asti ollut ehtinyt, joten vissiin kattiin on osunut. Harmi etten ole vielä lappeesta löytänyt TI-hallia, jossa löytyisi nosturi.

          Comment


          • #6
            Sama on "ongelma" löytyy täältä. Venttiilin tiivisteet vuotaa ja välillä pössäyttää kovan ajon jälkeä palaneen hajua. Kait se öljy palaa siellä jossain missä ei pitäis. Ainakaan ei oo muuta ongelmaa ollut tähän mennessä. Savua en oo kyllä nähny missää vaiheessa nousevan vaikka kone pellin aukassu. Pahin haju pölähtää kun nuuhkasee kuskin puoleisen etufillarin ja lokarin väliin :S.

            Meillä noi kierrokset kylmä käynnillä on ollut noin 1200 ja tavalla tallista lähdettäessä 800-900.
            Et kyl sulla taitaa olla ehkä vikaa.

            Comment

            Working...
            X