Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kardaanin huolto (tukilaakerin, nivelien ja kumien vaihto)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    No tuota alkuperäinen kumi on tämän näköinen:

    Click image for larger version

Name:	03062009074.jpg
Views:	1
Size:	164,3 Kt
ID:	1595616

    Tuo kumi ei oikein meinaa passata tuohon peltiseen osaan. Onko jollakin tietoa jos tuohon saisi jostain passelin suojakumin?

    Comment


      #62
      Availin tuon peltiläpyskän prässäykset ja yritän saada uuden kumin puristettua takaisin sinne väliin. Jotta se pysyisi niin laitoin vielä sikamassaa väliin yöksi kuivumaan.

      Eikö täällä muka kukaan ole vaihtanut noita kumeja?
      Attached Files

      Comment


      • #63
        Jostain on jäänyt semmonen muistikuva, että golf IV 4motionin kardaanin suojakumeista joku saattaisi passata tuohon. Ja että sitä sais marmorilta ihan irrallaan ostettuna.

        Muistikuva on sen verran hatara, että voin olla väärässä...

        Comment


        • #64
          Kyllä tuon sai paikalleen vaikka hieman liian pitkä olikin. Vaikka se ois paikallaan miten päin tahansa niin se on aina parempi ku tuo "hieman" räjähtänyt versio :)

          Comment


            #65
            Jostain on jäänyt semmonen muistikuva, että golf IV 4motionin kardaanin suojakumeista joku saattaisi passata tuohon.
            ETKAsta löytyy tällainen vm 2004 Golfista: 701 521 391, näyttää kuvan perusteella sopivalta, ensi kerralla tuota vois piruuttain kokeilla.

            Comment


            • #66
              Oliko tuossa Mikko jossain tuo suojakumikin? Ainakaan ETKAn kuvan perusteella olis vain tuo peltihärpäke.

              Comment


                #67
                Minun käsityksen mukaan se kumi sisältyy siihen.

                Comment


                • #68
                  Mulla on samanlaisia oireita kun viestiketjun aloittajalla eli vedätettäessä kuuluu kilinä.
                  Auto on 2004 vm a4:nen ja kone on 140kw 6vaihteisella laatikolla.

                  Viikonloppuna pääsin öljymontulla "hipelöimään kardaania"=) ja laatikonpuoleisessa nivelessä on hiukan klappia"noin parimilliä".
                  Vaihdelaatikon kannake kumi on myös erittäin löysän oleinen ja siihen vielä toi kardaanin välys niin ei sit yhtään hyvä ajettava.

                  Minkalainen revohka on nivelen irroitus ja rasvaaminen.?

                  Löytyykö tähän mitään korvaavaa niveltä jos uuden joutuu hankkimaan?Kannake kumin sain tilattua slamitilta.

                  Comment


                    #69
                    Kaivetaanpas vanha aihe esille, kun tuli toi kardaanin tukilaakerin vaihto eteen. Alkaa nimittäin vedätyksessä ravistamaan jo aikalailla ja pikaisesti kardaania kurkkiessa näytti tuo tukilaakeri/kannatinkumi tulleen tiensä päähän. Ja kilometrejä on takana vasta 450 000km;)

                    Selailin tossa eri ketjuja, mutta ei osunut silmiini suoraan A6 4b koriseen sopivia osia.

                    Eli onko tietoa minkä bemun tukilaakeri sopii parhaiten ts. vähiten muokkaamalla ko. autoon? (A6 Avant Quattro 2.5TDI -98)

                    Comment


                      #70
                      Muistasin että joku on löytäny jo sivun mistä saa suoraa kannatinlaakereita Audiin. Josko joku sen löytäs?

                      Comment


                        #71
                        Ainaki jhmotorsports myy B5:seen.. Hintaan 99,50 tollaria

                        Comment


                          #72
                          Myös 034 motorsport myy.

                          Comment


                            #73
                            No niin, nyt on sitten vaihdettu kardaanin tukilaakeri. Tukilaakeri josta sen modasin oli e34 518 bemarista. Alla olevasta linkistä löytyy muutama kuva osista. http://s757.photobucket.com/albums/xx211/jaolpi/audi/

                            Laitanpa tähän yhteyteen vielä noi kannattimen mitat, jos joku vaikka niiden avulla sattuisi löytämään vielä paremmin sopivan osan. Eli kiinnitysreikien väli on 240mm ja laakerin keskiö sijaitsee kiinnitys reijistä 105mm ylempänä keskilinjalla. Tukilaakerin sisähalkaisija on 30mm.

                            Noissa kuvissa mukanamyös remontin aikana pikaisesti muistiinpanoa varten piirretty kuva selventämään asiaa.

                            Tosin kun en ollut ostanut noista niveliä niin tietenkin niistä etummainen oli kuiva ja jo vähän väljä ja nyt joutuu uudestaan irroittamaan kardaanin noitten nivelien takia prkl. Piti taas vähän säästää...

                            Olihan ne scorpion nivelet jotka sinne käy?
                            Viimeksi muokannut jaolpi; 15.3.2010, 15:27. Perustelu: Lähti ennen aikojaan

                            Comment


                            • #74
                              joo skorpion on ok.

                              Comment


                              • #75
                                Kardaani alkaa paukuttamaan kun oikein polkee.

                                Ilmeisesti siis kardaanintukikumilaakeri hässäkkä alkaa menemään..
                                Marmorilta kyselin niin saa kuulemma kardaanin
                                kaupanpäälle :D

                                Ilmeisesti se tukikumi väljistyy ja alkaa "joustamaan" liikaa vai?

                                Onkos tuo oikea osa A4 b5 avant quattro vm98 2.8 30v?
                                034motorsport
                                Ei ainakaan hirveesti vaihtoehtoja ole..

                                Comment


                                  #76
                                  On oikea osa. Mulla on 1kpl hyllyssä noita laakereita.

                                  Comment


                                    #77
                                    käykö tuo laakeri suoraan myös tuohon c5 koriin?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Pientä risti riitaa tuossa motonetin tuote numerossa 18-4205. kyseisellä numerolla tulee










                                      18-4205


                                      Kard tukikumi+laak BMW-E36/39

                                      ja jutussa puhutaan e34 bimmeristä. Kai nuo samoja varmaan on on se malli sit mikä hyvänsä.

                                      Comment


                                        #79
                                        Te, joilla tuo kannatinlaakeri on pitänyt kahinaa, ulinaa, volinaa ja rohinaa niin kuuluuko se ääni ihan selvästi auton keskipaikkeilla vai heijastuuko se ääni auton takaosaan?

                                        Comment


                                          #80
                                          Minulla se kuuluu tulevan keskeltä, ja takana istuttaessa selvästi käsijarrun läheltä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Osaisko joku vahvistaa että nämä osat sopii -95 S6 2.2tq avanttiin?

                                            http://www.034motorsport.com/chassis...tro-p-579.html

                                            http://www.034motorsport.com/chassis...0a6-p-985.html

                                            Ostin reilu viikko sitten elämäni ensimmäisen audin ja on vähän opettelua ja tutkistelua vielä tämä homma. Ennen ollu pääasiassa etuvetojapseja et aika erilainen tällänen neliveto audi on. Pääsin nosturille eilen katsomaan auton alle ja sieltä löyty heti sanomista kun tuon kardaanin tukilaakerin kumi oli hävinnyt välistä pois (korinaa vedättäessä) ja vaihdelaatikon toinen kannatinkumi on lähteny halkeemaan. Lisäksi hammastangon toinen suojakumi näytti olevan halki. Näytti ihan mielenkiintoselta vaihtaa =). Hiukan ihmetyttää tuollaiset viat autossa missä mittarilukema on 137tkm. Liekkö aika sitten käyny kumien päälle tai sitten tehty mittarihuolto. No mutta asiaan...Eikös nuo 034motorsportin tavarat pitäs olla ihan laadukkaita osia? Eikä kai paljon ole muita vaihtoehtoja näissä osissa kuin soveltaa muiden autojen osia tai sitten laakkosen marmori missä saa kardaanin kaupan päälle ja laatikon kumeissa varmaan tulee sitten laatikko kylkiäisinä eikä maksa paljoo. Pitääkö toinen ristikko irrottaa tuon kannatinlaakerin vaihtamiseksi vai onnistuiko ilman ristikon irrotusta? Ei tullut katsottua niin tarkkaan vielä asiaa. Kiitokset avuista jo etukäteen.

                                            Comment


                                              #82
                                              Kyllä nuo 034motorsportin laatikon kumit ihan toimivat on. Saa niitä toki marmorilta ihan irto-osinakin.

                                              Kardaanin tukilaakeria ei tosiaan oikein löydy, vaan pitää hiukan soveltaa, 034 version on käsittääkseni "valmiiksi sovellettu", mutta lafkan tuntien en välttämättä mene takuuseen ;)

                                              Comment


                                              • #83
                                                OT: Mikäs noissa 034 motorsportin tuotteissa nyt niin mättää, tai firmassa? Itselläni on palvelu toiminut aina ja vastaukset maileihin tulevat ihan ok ajassa, eikä tuotteissakaan toistaiseksi ole ollut vikaa?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Sanotaan näin, että jenkkien ja minun käsitys "bolt-on" termistä on ilmeisesti aika erilainen.

                                                  Rumimpana esimerkkinä sanottakoon urssin putkisto, joka ei istunut edes sinne päin, mistään kohtaa. Euro ja jenkkimallissa ei ole eroja tuon putkiston reitin/kannatuksen suhteen. Ensin yritettiin päivän verran itse, sitten "ammattilaisten" toimesta, 16h oli joutunut asentaja tekemään hommia ennen kuin putkisto istahti urssiin...

                                                  Jokaisen lähetyksen olen joutunut tarkistamaan kammalla, että kaikki osat on varmasti mukana jne.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ok. Taidan kyllä koittaa tuolta 034:lta tilata kumminkin nuo osat. Aika paljon oon jenkkilästä tavaraa tilaillut ja pääasiassa homma toiminut hyvin. 034 ei tosin ole entuudestaan tuttu.

                                                    Tohon jos joku vielä osais vastata että pitääkö kardaanin ristikko irrottaa tukilaakerin vaihtamiseksi?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      gedu: olisko se putki mahdollisesti tehty tavan satkun/a6 kiinnikkeillä? Ässässä ne on erilaiset. Toki jos urssiin myydään niin virhehän se silloin on.

                                                      Pitää ristikko irroittaa, tai ei varisinaisesti ristikkoa mutta se laakerin puoleinen haarukka ruuvata irti kardaanista.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Terho, ihan ässään tarkoitettu putkisto, mutta edes putkiston muoto ei ollut kohdallaan, vaikka ei näkynyt klommoja/taipumia putkissa.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          No tuli tuo tukilaakeri laitettua. Vaihdoin pelkän laakerin vanhaan pesään. Kumi ym oli täysin ehjät. Mutta takapään vakionopeus nivel oli aika jäykkä etummaiseen verratuna. Purin, pesina jarasvasin sen. Nyt joku pitää takapäässä kylmänä liikkeelle lähdettäessä aika kovaa ulinaa. Kuluu myös vaimeasti kovemmassakin vaudissa. Ilmeisesti siit nivel rikki. Onks kellä heittää jotain varaosa numeroa tai tarkempia tietoja siitä skorppionin nivelestä. Vai käykö se ees a4:sen kardaaniin. Uskaltaako ostaa motonetistä?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            scorpion vetonivel

                                                            Itse ostin ihan motonetistä scorpion vetonivelen murteet. Ilmeisesti sama sisä ja ulkopäässä. Oli täysin samanlainen kuin alkuperäinen. Suojakumin jätin alkuperäisen kun se oli ihan hyväkuntoinen. oisko se tämä nyt ollut -->
                                                            http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-4165

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Auto rupes jyrisemään tuli mieleen että onkohan nivel on menny eri asentoon pooreilla ku vanha. Et nivelet ois niku vähä ristissä. Sitä en kattonu? Miten on niveliä vaihtaneet vaikuttaako?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X