Joo. Toinen juttu onmyös sopivuuden kanssa. Ainakin oman A4 B5:n laakerin kanssa istuvuus oli vähän niin ja näin. Kun alkuperäinen ja tarvikelaakeri olivat rinnan, oli raudoissa usean millin heittoja suuntaan ja toiseen. Ei missään tapauksessa voi sanoa laadukkaaksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kardaanin huolto (tukilaakerin, nivelien ja kumien vaihto)
Collapse
X
-
Jaa a.
Onkos tähän tullu selvyyttä että mistä saa ja mitä?
Oliko tuo työkalu suora ja tuossa ohjeessa olevien simmaus juttujen mukaan mittauksen ja taulukosta valitun oikean simmin mukaan tulee sitten se oikea kulma vai hä?
Potilaana audi a4q avant 1.9 tdi 1997 5v lootalla. Hakkaa kardaani kohtalaisesti varsinkin kovassa vauhdissa, takapenkkiläinen kuvaili tilannetta sillai et "kohta varmaan tulee kartaani penkistä läpi"
Pienellä tutkailulla kun käytin lämpökilven irti 240mm sre hilujen vaihdon yhteydessä niin kyllä se aika riettaan näkönen se tukikumi siellä on.
Comment
-
Audi avant a4 quatro 1997 Kardaanin korjaus
Onko kyseiseen malliin saatavana mistään kardaanin tukilaakeria ja kardanin ristikoita, suomesta ei saa kun koko paketin eli kardani tulis mukaan mutta on perkeleen kallis.
Kun nyt tärisyttää autoa tuolla 60-80 välissä vai olisiko mahdollisesti niin että olis toi vauhtipyörä paskana?
Itse en oikein noista audeista tiedä mitään kun tämä on ensimmäinen audi itsellä, jos joku tietää mistä tärinä tulis niin olisin kiitollinen, vaikuttas että vois olla vaihtipyörä mutta voisi olla ristikot/tukilaakerikin.Viimeksi muokannut arto s; 19.12.2016, 14:00.
Comment
-
Auto on pukeilla ja tilaa on tutkia just vaihdoin putken jousto osat eteen kun poli reiät niissä, mutta jos on tukilaakeri tai ristikot niin mistä ne vois sitten saada, suomesta ei saa kyllä sen tarkistin jo. huomenna tarkotus pyöritellä kardaania ja kattoo onko niissä väljyyttä.
Comment
-
-
http://www.034motorsport.com/chassis...tro-p-579.html
käykö tämä tukilaakeri myös audi avant a4 2.8 quatro 97 malliin?
Comment
-
Mites olisi tuollainen? http://www.ebay.co.uk/itm/271863858623
034 tukilaakerit ei kestä kauaa, eli sellaista ei kannata välttämättä asentaa.
Comment
-
-
Oliko kallistakin?
Voisiko toi tärinä mikä tulee 60-100 väillä johtua tukilaakerista ja ristikosta vai vauhtipyörästä?
Tosin tänään kun laitoin auton käyntiin niin noistin kierrokset tonne 150-200 niin tärisytti noilla paikkeilla ja kun nosti kierroksia niin loppu, olisko vauhtipyörässä vika, kun ei näyttäs olevan ainakaan moottorin kiinnityskumeissa kun moottori ei tarise.Viimeksi muokannut Dean; 19.12.2016, 14:48.
Comment
-
-
B7 Kardaanin katkaisu
Tarkoitus on vaihtaa tukilaakeri kardaaniin, mutta en meinaa millään löytää kardaanista lukitussokkaa, jotta saisin kardaanin katki.
Joku ohje sanoo, että kumin alla on piilotettuna jonkilainen sokka tms.
Osaako joku joka on tämän laakerin vaihtanut neuvoa?
Auto siis A4 3.0 TDI Quattro Avant 2005
Comment
-
Laitan tänne linkin FAQ:iin, lisäsin sinne tietoa keskilaakereista, nivelistä ja suojakumeista:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...92&postcount=5
Comment
-
Onko kukaan käyttäny kardaania jossain huollossa?
Siis sillai että menis kaikki vaihtoon.
Vai onko järkevämpää pistää joku alle 200tkm ajettu romikselta?
Itellä noin 500tkm ajettu ja ravistaa ikävästi väännöillä. Autona a4 avant quattro 1.9 tdi 5v lootalla, kun viimeksi laukes laatikko niin kattelin että ainakin kannatinlaakerin kumi on todella löysä ja murtumilla.
Comment
-
Onnea sen 200tkm ajetun kardaanin löytämiseen suomen purkaamoilta. Ulkomailta voisikin löytyä, mutta 50e kardaanille tulee 100e lisää postikuluja..
Ristikkonivel voi myös olla aika väljässä kunnossa ja sekin aiheuttaa tärinää. Muistelisin että jotain sitikan vetarin niveliä asenneltiin näihin tän konsernin kardaanien päätyihin, mutta uusista tai tarvikeristikosta en ole kuullut mitään vinkkejä.
Comment
-
Comment