Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ei pysy käynnissä ja kierrokset heittelee A4 1,8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei pysy käynnissä ja kierrokset heittelee A4 1,8

    Hei taas,

    Autoni kävi eilen öljyhuollossa ja nyt auto ei pysy käynnissä. Kun starttaan, se heittelee kierroksia miten sattuu ja sammuu jatkuvasti! Eli mitä ihmettä oikein on tapahtunut??

    Osaako joku selittää miksi se ei pysy käynnissä... ja onko korjaamolla voitu tehdä jotain, joka asiaan vaikutti.
    Olisi hyvä jos tietäisin jotain asiasta ennen kuin soitan korjaamolle....

    Mode: Otsikkoa korjattu

    #2
    Voi olla montakin syytä. Vikakoodien lukemisella pääsis helpommin jäljille tuossa ongelmassa. Voi olla että joku alipaineletku on irronnut huollossa tai sitten vain sattumalta kaasuläppä on ruennut juuri temppuilemaan tms.

    Kokeile myös ensihätään tuota Searchia, jos jollakin on ollut aikaisemmin samanlaisia ongelmia.

    Comment


      #3
      A4 Käynnistysongelmat

      Käytin autoani huollossa toistamiseen ja kerroin käynnistysongelmista. Vastaukseksi sain, ettei mitään vikaa ole. He olivat katsoneet vikakoodit tai jotain ja mitään vikakoodeja ei ole ilmaantunut.

      Silti autoni temppuilee, kun sen käynnistää ensimmäisen kerran päivällä (eli on seissyt kylmänä muutaman tunnin) - se ei pysy käynnissä. Missä siis vika???

      Jotain huollossa puhuivat jostain 'kaasuletkun' jäätymisestä, kun pakkaset tulivat ja auto oli hallin sisällä ekassa huollossa pari tuntia. Mutta tuskin sen pitäisi enää vaikuttaa, kun huollosta on kulunut jo viikko, vai?? Voiko vika olla sama kuin olen täältä lukenut eli ajonesto/avaimentunnistin ongelmat...? Vai onko vika moottorissa. :/

      Comment


        #4
        Eli huollon pojat ilmeisesti ajattelivat kondensoitumista: kun talvikylmä auto tuodaan lämpimään halliin, niin kosteutta tiivistyy vähän joka paikkaan. Jos se on suht lyhyen ajan lämpimässä, niin se kosteus ei ehdi haihtua. Pakkasessa ulkona sitten se vesi jäätyy - ja aiheuttaa ongelmia väärässä paikassa ollessaan.

        Teoriassa se vesi voi siellä pysyä, jos ajetaan vain lyhyttä pätkää ja auto on yöt ja päivät ulkosalla.

        Tuosta kierrosten heittelystä (tyhjäkäynti?) veikkaisin, että ei ole ajonestohäiriö.

        Comment


          #5
          Tuo kuulostaisi siltä että siellä on joku alipaineletku (tai muu vastaava) irti josta kone imee ilmaa ja käy sen takia huonosti.

          Mutta jos se ei käy jatkuvasti huonosti niin sitten se taas kumoaa tuon teorian...

          Comment


            #6
            Ei se koko ajan sitä tee... mutta tarpeeksi usein, että hermot menee. :(

            Mutta tänään esim. päivällä (eli oli jo aamulla ajettu) se heitti kierroslukemia ylös alas vuorotellen ja käy niin alhaalla, että koko auto ns. heiluu/tärisee ja meinas sammua.... vaikea selittää... ja sit se taas käy vähän ajan päästä ihan normaalisti ja pitää kierrokset kurissa...

            Comment

            Working...
            X