Ei se kovin kummoinen ole. Suodatin irti, jäähdytinletkut ja nesteet pois. Mutteri öljynjäähdyttimen päästä pois ja jäähdytin on irti. Uusi tiiviste tilalle ja loppu meneekin sitten ameriikaksi "reverse of removal".
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8T Öljyvuoto edit: Öljynjäähdyttimen tiiviste rikki
Collapse
X
-
Kävin öljyt vaihdattaa tuossa ja samalla sitten tuo tiivisteen. Tunti meni koko hommassa kaikkineen, vikakoodien nollauksineen ja ajovalotkin säädettiin. Tuossa ABC:ssa tuo paikka on vähän ahdas ja letkut jäähdyttimelle on lyhyet. Kuitenkin tuon tiivisteen sai vaihdettua ilman nesteiden poistoa, kun öljynjäähdytintä pitävän pinnapultin otti irti parin mutterin avulla. Tällöin jäähdytintä ei tarvitse yrittää venyttää pinnapultista ulos (letkut ei riitä). Homma tapahtui alakautta auto nosturilla samalla, kun suodatin vaihdettiin. Tietysti noiden vesiletkujen kunto voi olla mitä on ja lähteä vuotamaan liiasta vääntämisestä, joten huonomminkin voi mennä.
Comment
-
Itellänikin ollut jo jonkin aikaa tota öljynvuoto propleemaa ja useampi euro mennyt öljyihin. Lueskelin täältä ja vaihdoin ton öljynjäähdyttäjän tiivisteen ja hyvillä mielin lähdin matkaa jatkamaan kunnes tänään huomasin taas että valuttaa öljyä ... ja tuttuun tahtiin eli aika reippaasti! Konehan on ihan perus 1.8 20v ... rupee huumorintaju oleen aika vähissä.
Comment
-
Omassa ABC koneessa tuo öljypaineanturi roiski viime talvena ihan reilusti, meni vaihtoon. Tiedä sitten miten vanha oli, mutta kyllä se aika loppuun "ajetulta" näytti ja anturin sisäinen tiiviste pettänyt tai jotain, kun näytti jostain ihme välistä vuotavan.
Ei kai noissa vuodoissa ole muuta kuin pestä paikkoja ja auto ylhäällä koittaa tutkia mistä vuotaa, kun kone on käynnissä.
Comment
-
Itellänikin ollut jo jonkin aikaa tota öljynvuoto propleemaa ja useampi euro mennyt öljyihin. Lueskelin täältä ja vaihdoin ton öljynjäähdyttäjän tiivisteen ja hyvillä mielin lähdin matkaa jatkamaan kunnes tänään huomasin taas että valuttaa öljyä ... ja tuttuun tahtiin eli aika reippaasti! Konehan on ihan perus 1.8 20v ... rupee huumorintaju oleen aika vähissä.
Comment
-
Kuitenkin tuon tiivisteen sai vaihdettua ilman nesteiden poistoa, kun öljynjäähdytintä pitävän pinnapultin otti irti parin mutterin avulla.
Comment
-
Toi kierre taitaa tuossa tapissa olla M18x1,5. Eli ei ihan normaali, vaan hienokierre. Tuon kun hoksasin, ja kun marmorilta ei hyllystä löytynyt suoraan toista mutteria, niin piti sitten vaihtaa tuo tiiviste perinteisellä tavalla, eli nesteet valuttaen. Tulipahan nekin vaihdettua... Onneksi APR:ssä ne letkut on vähän paremmin käsillä kuin ACK:ssa.
Ehkä turha vaihto, kun ei se vanhakaan vuotanut, mutta kerrankin jotain ennaltaehkäisevää huoltoa :D ja tulipahan huomattua, että vanha oli ranetettu jollain tiivistemassalla tiiviiksi. Eipähän pitäis tuosta enää olla ongelmaa pitkään aikaan.
Comment
-
Menee aikalailla samalle kentälle joten laitetaanpa tänne:
Duunista lähdettyäni menin tankille ja ihmettelin koneen käyntiääntä (2,0T). Kuulosti siltä, että yläkerta rullaa aika hintsuilla öljyillä joten tsekkasin öljytikun. Noh.. sehän oli kuiva kun sahara, joten soittelin huoltoon jossa auto oli 2pv sitten juuri huollettu. Pyysivät ajamaan paikalle, koska matkaa oli about 500m. 250m sain ajettua ja öljynpainevalo syttyi. Sammutin koneen välittömästi ja soitin huoltokaverin paikalle öljypullon kanssa. Öljyt koneeseen ja huoltamolle jossa kävi ilmi, että asennetun öljynsuodattimen tiiviste oli paskana.
Voiko tuollainen painevalon "välähdys" aiheuttaa tuhoja koneessa? Tarvitsee seuraavaksi tsekata miksei oljymäärän varoitusvalo syttynyt ollenkaan.....
Comment
-
Tosiaan taitaa ratkaisevaa olla, kuinka paljon vajailla öljyillä on ajanut. Vaimo ajoi n.5km sen jälkeen kun valo oli syttynyt, koneessa suunnilleen 1/3 öljymäärästä. Vuodon korjauksen jälkeen ekalla kännistyksellä piti aika ikävää ääntä, mutta hiljeni kyllä heti, eikä muita oireita ainakaan heti ilmennyt. Tiedä sitten vaikuttaako pidemmällä aikavälillä mitään...
Comment
-
Nuo mahdolliset tuhot eivät varmasti selviä muuten kuin ottamalla venakoppa auki ja avaamalla jokin laakeri. Eipä käyntiääneen ole kyllä tullut muutoksia, mutta tuskin nostimet lyhytaikaisesta öljynpuutteesta vaurioituvat. Tuo öljymääräanturi ihmettää. Hienosti se anturiarvo elää kun 50Km edestä keräsin logifileä. Öljy on ilmeisesti vuotanut niin nopsaan, ettei anturi ole ehtinyt reagoimaan muutokseen??
Comment
-
Audi päätti aamulla laskea öljyt alleen. Öljynsuodatin näyttäis olevan öljyn peitossa, jalka on kuiva. Pari litraa lisäsin öljyä ja käyntiin, ei ainakaan näyttänyt enää vuotavan. Vaikea tarkkaan sanoa kun entiset vuodot valui vielä piitkin lohkoa.
Oliskohan suodattimen tiiviste vuotanut onko se o-rengas nyt vainaa? Rengas on aikatarkkaan kaksivuotta sitten vaihdettu.
-98 AEB siis kyseessä.
Comment
-
25km ajoa ja öljyä ei ollut hävinnyt. Oliskohan öljyt ollut niin jäässä kun ilman lämmitystä lähdin.
Edit: Illalla 25km lisää ajoa eikä öljyä hävinnyt, tosin auto oli lämmityksessä. Aamulla kun löi kylmiltään käymään niin välittömästi alkoi tirisemään ja taas on lätäkkö alla. Öljynsuodatinta yritin kiristää, eihän sinne nähnyt ja suodatin ihan öljyssä niin ei tiedä kiristyikö. Vuoto ainakin loppui ja pääsi hakemaan öljyt ja tiivisteen.
Nyt jos asentaja sais kotona putket sulamaan että uskaltaa lähteä hallille niin tää vois vielä onnistuakkin.
Comment
-
jahas, lainataan ketjua. Koneena 1.6 AHL B5-98 kopassa.Se suodatinjalan tiiviste korkkasi ja menee vaihtoon.Paljonko sillä mutterilla on kiristysarvo mikä pitää öljynsuodatinjalkaa kiinni ?Vedetäänkö ihan oikeasti kiinni kireälle ?Tässä tapauksessa se aukesi käsin pyörittämällä. Jäin miettimään että oliko muna ennen kanaa eli oliko tuo mutteri auennut ja löysyttänyt öljynsuodatinjalan vai oliko tiiviste hajonnut ja löysyttänyt mutteria ?Täytynee jatkossa aina öljynvaihdon yhteydessä kiristää/tarkistaa se mutteri.
Comment
-
Hieman vanha topic kyseessä, mutta kai on parempi nostella vanhaa, kuin tehdä uusi..
Olisiko kellään ideoita mistä lähteä 1.8T ANB moottorista öljyvuotoa hakemaan, kun jostain tiputtaa apukuskin puolelta, mutta en ole keksinyt vielä mistä. Olen vaihtanut mm. Ventiilinkopan tiivisteen jopa pariin kertaankin, jakoketjun kiristäjälle tiivisteet, tarkastellut öljypohjan pitävyyden sekä turbon paluuputken vaihtanut uuteen, sekä tiivistänyt moottorisilikonilla turbon paluuputken lähdön uusiksi.
Silti jostain tulee öljyä, pakosarjan alapuolelta kone on mähmäinen ja autossa pohjapanssarikin sotkeentuu aika reippaasti öljyyn, joten vaikea hahmottaa paikkaa mistä se voisi tulla. Muutamaan otteeseen olen kyllä panssarin irroittanut, pessyt koneen pohjan ja kyljet, mutta kun tarkistamaan olen mennyt, niin sitä on jo vähän jokapuolella koneen vasenta kylkeä & pohjaa. Onko jotain stefoja joita kannattaisi tarkistaa, esim voisiko olla kampuran stefa? Ei taida pakosarjan puolella muita öljyvuoto paikkoja olla kuin venakoppa ja turbon linjat. En kyllä vielä ole oivaltanut mistä se öljy tulee, jospa joku muu osaisi auttaa. Kovin tiheään öljyä ei tarvitse lisätä kuitenkaan eli ei varmaan ole suuri vuoto kyseessä
Comment
Comment