Öljyt ja suodin vaihdettu kaksi kertaa ja edelleen kenkkuilee eli matalissa nopeuksissa ja vähän yli 80 vauhdissa nakkaa parikin pykälää pienempää, ihan kuin joku painais kytkimen pohjaan, miettii tovin ja sitten kuuluva vaihde päälle , kun nopeus on yli 85 ei temppuile. Samoten lusikka pohjaan niin ei mitään ongelmaa, pelittää niin kuin pitääkin. vikakoodit on ajettu ja koodi oli kickdown swits ei pelitä intermittent eli toisinaan. Kertokaa nyt viisammat kun en löytänyt sietsilläkään oikeen pätevää juttua k.o viasta että mikä sielä lootassa ahistaa. Kaasuläpän asennontunnistimen aukaisin tänään ja mittailin yleismittarilla niin ei aainakaan katko välillä, annoin crc hoidonkin mutta ei auttanut asiaan, autolla ajettu 190tkm. Missähän päin ne sähköliitokset sijaitsee kun tuntuu että noi onkelmat alkoi kun asensin eberin autoon, ajattelin että oisinko ronkkassut niitä liitoksia ja joku liitos sähköttää aivolle vikaa???? Menee hermot!!!!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4:n automaattilaatikko tuittuilee
Collapse
X
-
Toihan vaikuttais oireena ja koodin perusteella siltä että kickdown välillä "aktivoituu" ihan itsestään vaikka siihen ei ole koskettu! Varmistuksena vielä, tekeekö tämän cruisella vai "jalalla" ajellessa? Jos cruisella, voi vikana olla myös volkkarista tuttu nopussignaalin hetkellinen katoaminen.
-
Tuo kick down on sellanen kytkin jolta automaatti saa tiedon että kaasu on polkastu pohjaan.
Eli ei muuta kun metsästämään se kytkin jostain. Vanhoissa autoissa se monesti on kaasupolkimen alla. Uudemmista ei tietoa.
Tuo vika tosiaan aika selvasti viittaa siihen että automaatti luulee että kaasu on pohjassa ja tiputtaa pykälää pienemmälle.
Epäilisin joko sitä kytkintä tai sen johdotusta.
Comment
-
S4:n automaattilaatikko tuittuilee
Samaa vikaa itsekin epäilen mutta sitä pirun kick switch kytkintä ei ainakaan sisätiloissa siellä kaasupolkimen ympäristössä näy, konttasin tänään pää pyörryksissä tuolla jalkatilassa... Eihän se vaan ole yhdistetty siihen kaasuäpän asennontunnistimeen? Ei kiinnostais mennä hakeen heti sitä potikkaa siltä Laakkosen marmoritiskin pulisonkimyyjältä joka tuntuu tietävän autoista yhtä paljon kuin sika merenkulusta!!! Ja saattaa maksaa taas karvan alta 200euroo. Siksi kyselenkin täältä viisaammilta, kun tuntuu että nyt loppuu tietotaito tästä päästä!
Comment
-
Noniin nyt olis laatikko päivitetty korjaussarjalla ja turbiini korjattu, mutta edelleen sama humppa jatkuu ja vikakoodi on 00296 kick-down switch (f8) 29-10 short to ground- intermittent. Josko joku viisaampi vois kertoa missä sijaitsee S4 vaihdelaatikon aivolaatikko kun kick down tuntuu olevan ehyt eli 1,2,3 pinneistä mitattuna 1. on tuleva jännite noin 5v ja 2.olis maa joka silloin tällöin ottais kontaktia, ja
3. lähtevä aivolle, näin ainakin tämän päivän mittailtuani. Korjatkaa jos olen väärässä kun ei ole tarkempaa sähkökaaviota. Vahvasti epäilykseni olisi aivolaatikon pään liitos tai sitten sisällä jonkun releen nasta ei ota kunnon kontaktia, liitoksia tuosta asennontunnistimelta lähtevissä piuhoissa näytä olevan ennen kuin ne katoaa repsikan jalkatilan kohdalta sisäosastoon. Rupee meneen käsi päähän ton vehkeen kanssa... Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
Comment
-
Lopuksi kannattaa tehdä pieni synkronointi, jotta laatikko toimisi parhaiten tuon tps:n vaihdon jälkeen.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/autotrans.html
Comment
Comment