Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmitin 200 20v/ 3B

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lohkolämmitin 200 20v/ 3B

    Olikos se nyt niin että tuohon Lohkolämmittimen asennukseen on vain kaksi mahdollista
    paikkaa edestäpäin katsottuna vasemalla 2 proppu ja Defan souosittelema 5 proppu ja vitosesta menee tuo motronikki sekaisin.

    Oliko näin ? Kokemuksia ?

    #2
    Vastaavassa käsityksessä olen minäkin ja omat kokemukset ovat tuosta 2 reiästä. Ei ongelmia.

    Comment


    • #3
      Defan sivut tarjoavat 2 erilaista lämmitys elementtiä
      380 tai 362 mitähän eroa noilla on ? muuta kuin erilainen kiinnitys jalka ,Lämmitys tehoissa eroa ?

      Kumpi on oikea ?

      Motonetista ilmeisesti saa tuota 380 -> 45-9380 .

      Comment


        #4
        Asiaa sivuten, ostin tänään lohkiksen piuhoineen ja haaroineen, taisi olla juurikin tuo 380. Ja kakkoseen kiinni.
        Onko kokemuksia AAN-koneen jäähdytysjärjestelmästä, tarviiko ilmata jotenkin? Tuon lämppärin asennuksessa kuitenkin joutuu vedet laskeen pois.

        Comment


        • #5
          hihnaremontin yhteydessä laitoin lohkolämppärin. Kai se järjestelmä pitäisi ilmata, sisälle ei meinaa heti lämpöä tulla. Mutta muutama kiihdytys niin kyllä sieltä ilmat lähtee kiertoon. Lisäilee vaan vettä reilusti.

          Comment


          • #6
            Minulla tuo on muistaakseni reiässä 5 ja viime talvena ei minkäänlaisia ongelmia.

            Comment


              #7
              20vt vaatii vähän kierroksia jäähdytysjärjestelmän täytössä eli sellainen 3000 tauluun hetkeksi niin johan alkaa kiertää.

              Comment


                #8
                Tuon kakkosreiän se Defan luettelo antoi S4:lle.

                Comment


                • #9
                  Voi se motronikki seota sen takia(jos 5.s reijässä), että se lämmittää suoraan yläpuolella kannessa olevan lämpöanturin, ja siten luulee konetta lämpimämmäksi kuin onkaan. Tämähän on suuri riesa muutamissa letkulämmitin malleissa(mm. 2.0 golf)
                  Tämäkin tosin silloin, kun konetta keretään lämmittää vain vähän aikaa.

                  Comment


                  • #10
                    Noin sen myös pähkäilin ja laitoin tuon Defan 380 mallisen elementin 2:s reikään.

                    Comment


                    • #11
                      Mitäs raati sanoo, mihin kohtaan tuuppaan ja millasen lohkarin, tuohon omaan lötkööni.
                      Kone on mallia MC1.

                      Comment


                      • #12
                        defa:

                        http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=

                        Comment


                        • #13
                          Lainaten suht vanhaa topikkia:

                          Monenteenko reikään keulasta katsottuna Defan lohkon tulisi asentaa S6 2.2 -95:ssa (AAN)?
                          Tästä jutusta (http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=4661) jäi pikkasen epäselväksi monenteenko reikään se Defan vastus nyt oikein tuli?
                          Defan sivuilta kun en löytänyt ko. koneeseen ohjeita/vastusta, mutta lienee sama vastus kuin S4:een (C4) siis 391:n vai kuinka?
                          Sisähaaroitus olisi myös tarkoitus vetää.

                          Onko muuten hankala asennettava ts. mitä kaikkea joutuu purkamaan edestä tms.?

                          Comment


                          • #14
                            Defan valintakone tarjoaa lohkolämmitin "kellertävä" 411391 tai "punertava" 411393. Mitä halutaan kertoa katalogin värikoodeilla ? Samat menee esim. 100 S4... S2 ym vajaapyttyiset.
                            http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=

                            kellertävä: http://www.defa.com/doc/300/391.pdf

                            punertava: http://www.defa.com/doc/300/393.pdf

                            Vanha lohkari oli tyyppiä 411380, joka (taas) kärähtänyt.
                            Varmaan senkin linkki toimii vaikka ei valikoissa, joten kas tässä: http://www.defa.com/doc/300/380.pdf
                            http://www.defa.com/doc/300/362.pdf

                            .,....ovat nostaneet momenttia 4 -> 6nm

                            Mikähän ero noissa mahtaa olla ? Ottaakko 391 vai 393 200:een?
                            Koodauslogiikan mukaan 393 olisi uusinta versiota.

                            Motonet:
                            200 5E/Turbo Defa-elementti vanha suositus. . . . . . . . . 45-9380 56.17 ???
                            200 5E/Turbo Defa-elementti uusi suositus. . . . . . . . . 45-9391 59.00
                            100-S4/Turbo Elementti vanha suositus. . . . . . . . . . . 45-9380 56.17 ???
                            100-S4/Turbo Elementti uusi suositus. . . . . . . . . . . 45-9391 59.00 ???

                            Comment


                            • #15
                              Motonetissa on vain saatavilla 391 mallia. Pettymys suuri kun näki taas tuon vanhan kiinteä T -kiinnitystavan.

                              391 mallissa on huono T-tyyppinen kiinteä kiristyvä jalka, jolla se kiristetään reikään. Kiinnitys on hutetera.

                              Onneksi Defalla on erillinen varaosaasennussarja 419 380, jossa kiristysmekanismi on toisenlainen. Kuva kertoisi idean. Setin hinta 25eur, joten sikahinta paremmasta asennuskitistä .

                              Syy miksi valitan on se, että 2 lohkaria sitten käytin viimeksi tuota kiinteäjalkaista T:tä ja se oli mahdoton saada vuotamattomaksi, mutta tuolla 419380 asennussarjalla kerrasta ongelmat pois.

                              EDIT:
                              vanha lohkari irti ja sen ylikuumenemisrikkoontumisen syynä kattilajäysteiden meneminen lohkarin lämmityselementin väleihin jolloin nestettä liian vähän ympärillä ja ylikuumenee. 419 380 asennussarjan lohkon sisällä olevat osat ovat rosteria ja kiinnityssarja on uudelleenkäytettävissä +uusi kiinnitysläpiviennin O-rengas uudesta lohkarista.

                              Comment


                              • #16
                                Asennukseen vinkit 3B-koneiseen 200:en kiinnostas. Eli joka on homman tehnyt/ teettänyt ja toimitusta seurannut niin kertoisi miten se hoituu helpoiten ja nopeiten.

                                Comment

                                Working...
                                X