Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajotietokoneella vilkkuu edelleen punainen öljykannun kuva

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Ajotietokoneella vilkkuu edelleen punainen öljykannun kuva

Mitä siis voin vielä tehdä?
    Öljykello on uusittu.
    Öljyä on koneessa ja paineet kohdallaan.
    Suodatin ja öljyt vaihdettu.
    Mitään vikakoodeja ei ole.
    Silti se vilkuttaa edelleen...
    Onko se vakavaa vai onko joku johto kenties poikki vai onko moottorissa lisää antureuta jotka kannattaa vaihtaa?
    Vaikuttaako kannun kuva vaihdelaatikkoon mitenkään tai perään?
    Toivottavasti joku osaa auttaa ettei tartte viiä autoa huoltoon.

Onko molemmat anturit vaihdettu? Syttyykö öljykannu heti kun laittaa virrat päälle vai vasta silloin, kun auto on käynnissä?

Comment

Itselläkin vilkkuu tuo valo välillä mutta paineet on hyvät joten oletan vian johtuvan ajotietokoneesta...

Siihen saattaisi auttaa ajotietokoneen tinailu jos alkaa hapettumia olemaan...

Comment

valo syttyy vasta kun auto on käynnissä. Nyt kun vaihdoin uuden kellon joka maksoi noin 15 euroa, niin valo sammuilee ja palaa miten sattuun. Olen vaihtanut vain yhden, ja luulen sen olevan se ylempi niistä. Toinen, eli se kalliimpi joka maksaa noin 150 euroa, vissiin pelaa, koska mittari toimii niinkuin pitää. (jos olen asian oikein ymmärtänyt, niin siellä on vain kaksi ja toiseen on kytköksissä mittari).
        Oikaiskaa jos olen väärässä.
        Voiko se alempi kello silti olla rikki, vaikka mittari pelaa?
        Jos nämä molemmat toimii, niin kait se sitten on ajotietokoneessa vika...

Comment

Jep se kalliimpi on kaksitoiminen eli siellä on myös painekytkin valolle sen mittaritoiminnon lisäksi.

Silti veikkaan että saattaisi kusta mittaristo. Ei mitenkään harvinaista että C4-korimallin autossa autocheck temppuilee.

Comment

selvähän se.
            Miten kannattaa huoltaa tuo koelaudan sisältö?
            Onko mitään päteviä ohjeita vai rupeanko vain irrottelemaan mittaristoa...?
            Ja voisikohan sitä kalliimpaa kelloa ruuvata yhtään?
            Käsittääkseni kellon painekytkin on jousitoiminen ja kun jousi "kuoleentuu", niin silloin se on sökö. Ajattelin voisiko jousta vaihtaa vai onko peli sillä selvä..

Comment

Mittaristo lähtee nopeasti irti, löytyy juttua varmaan searchilla.

Sit kun saat mittariston käteen, niin kolvilla vaan kaikki juotokset läpi. Pistä vähän (ei liikaa) tinaa lisää, niin uuden tinan juoksute auttaa vanhaakin tinaa juoksemaan nätisti ja poistaa paremmin mahdolliset kylmäjuotokset ja halkeamat.

Sitten liittimien liitospinnoille jotain contact sprayta hapettumien poistoon ja estoon.

Comment

oikein tuhannet kiitokset.
                Viikonloppuna vois olla aikaa tehä mittari remppa. Kait sen näkee onko ruuvattu.. Sinettejä ja sun muita..

Comment

Rupesko mittaristo pelaa?

Comment

joo kyllä rupesi. Tai ainakin luulen niin.
                    Virtapiirissä oli likaa ja johtoja oli mittariston ja kojelaudan välissä puristuksissa sekä tinakönttejä virtapiirissä kiinni joilla ei ollut mitään virkaa. On varmaan joku muukin räpelöiny tai sitten ruuvannu mittaria. Vakionopeudensäädin ei toimi edelleenkään.
                    Ei enää hälytä öljykannun kuvaa, mutta ei myöskään jarrun kuvaa, vaikka luulen että pitäisi. Joskus olen jostain lukenut, että jos on madallusjouset, niin se tahtoo hälyttää jarruja. Aikaisemmin se paloi lähes koko ajan. Enää ei. Kuitenkin kun auton käynnistän niin pitää painaa jarrua ja näytöllä lukee OK.
                    Eli en ole varma toimiiko.
                    Pitää testata vaikka jäähdytysnesteen avulla, eli laskee nesteen pinnan niin alas että pitäisi alkaa hälyttämään.
                    Bensamittari meni aika nollille eilen, ja siittä se osasi varoittaa.
                    Kävin tankilla ja se loppui siihen.
                    Mitä mieltä asiasta ollaan?

Comment

Kuitenkin kun auton käynnistän niin pitää painaa jarrua ja näytöllä lukee OK.
                      Näinhän se tietääkseni kuuluisi toimiakin vanhemmissa.

Comment

Oletko painanut sitä vas.puoleista tiittiä mittaristossa, silloin kun on virrat päällä? Jonkinlainen tarkistus moodi systeemin symboleille. Tällä pitäisi rullata valoshow:n muodossa kaikki autocheckin varoitusvalot läpi kertaalleen.

Kun auton käynnistää normaalisti, pitäisi jäädä palamaan se jarruvalopolttimoista kertova symboli, kunnes polkaisee jarrua, jolloin (jos polttimot kunnossa) syttyy näyttöön hetkeksi "OK"

Comment

olen joskus aikoinaan sitä kokeillu ja silloin toimi. Nyt siihen jää palamaan ympyrä minkä sisällä 100km/h tai jotain sellaista. Eli ei pyöritä, kun tuo äsken mainitsemani merkki jää palamaan. Sammuu hetken kulutta ja palaa taas. Sammutan auton ja ei pala ennenkuin painan sitä tiittiä. Tänään oli jarrut vähä jäässä ja huomautti punaista jarruvaroitus valoa. Kun jarru poljin hieman "löysty", niin valo sammui ja jarrut pelaa loistavasti.
                          Eli mittarihuollon jälkeen taulussa palaneet varoitukset:
                          Punainen jarruvalo, pensanmerkkivalo, OK-valo ja brems lihct valo(käynnistettäessä aina ennen kuin painan jarrupedaalia, jonka jälkeen OK).
                          Eli onko jotain vielä mittaristossa häikkää vai olisko jossain muualla?

Comment

Kyllä siinä enempi tavaraa pitäisi rullata!
                            Ainakin ajovalopolttimoherja (keltainen), pissapoikahäly (keltainen), akunkuva (punainen)
                            Olikohan vielä muita? Olikohan se niin, että sitä tiittiä piti painaa ainakin 3 sek. että lähti symbolit rullaamaan.

Se 100 ympyrässä on se nopeusvahti, jonka pystyy siis asettamaan jossakin nopeudessa "Päälle" ja joka siis hälyttää, kun ko. nopeus ylitetään ja joka kokemukseni mukaan löytyy ainakin C4/ S6-mittaristossa, mutta ei mulla C4/S4 mittaristossa. Taistelin tässä kerran S6 mittaristoa tohon omaan kulkineeseen ja vaihdoin sitte vanhan, orginaalin takaisin, kun tuli outoja vikoja mm. ABS -merkkivalon kanssa.

Comment

Vai niin. Enpä moista keksiny. Kyllä se sitten saattaa pelata ihan oikein. Pitää testata ku kohta lähden töihin. Illalla sitten ilmoittelen miten kävi.
                              Saankohan tietää kotikonstein onko tuota mittaria ruuvattu? Vai pitääkö viedä johonki liikkeeseen? Vai saako sitä ikinä tietää?

Comment

Katoitko ton vakionopeuden säätimen johdoitukset jotka kulkee viikseä pitkin että ei ole irti/poikki?

Mulla oli coupessa enää pari johtoa ehjänä.

Comment

Niin paljon alkoi asia vaivaamaan, että tarkistin äsken omasta mittaristosta sen varoitusvaloshown:
                                  Kun vas.puoleista tiittiä painaa virrat kytkettynä, niin seuraavanlaisessa järjestyksessä alkaa symboleita tulla esiin (minulla siis valittu sieltä mittariston takaa dippikytkimestä symbolit, eli ei tule tekstejä). Punaiset herjat vakavia, eli ei saisi ajella, keltaiset vaatii lähiaikoina jotain huomiota tai huoltoa.

Huutomerkki (punainen) hydrauliikkasysteemin herja. Jos tulee moottorin käydessä, niin tulee sitten vielä piipitys kaupan päälle, muistaakseni kolme piippiä.
                                  Vesimittarin kuva (punainen) moottorin jäähdytysveden lämpö
                                  Öljykannun kuva (punainen) öljynpaineherja

Pissapojan vesisäiliö (keltainen) pissapojan säiliössä veden pinta alhaalla
                                  Bensapumpun kuva (keltainen) soppa vähissä
                                  Akku (keltainen) latausvika, akku tohjona
                                  Ympyrä, jossa katkoviivat ulkokehällä (keltainen) etupään jarrupalat (lähes) finaalissa
                                  Polttimon kuva (keltainen) ajovaloherja
                                  Polttimon kuva ympyrän sisällä (keltainen) jarruvalopolttimoherja

OK (keltainen) jos kaikki kunnossa.

Tuon lisäksi on sitten uudemmissa mittaristoissa yksi tai kaksi niitä nopeusrajoitusmuistutuksia.
                                  100 ympyrän sisällä (keltainen) Ainakaan minulla ei siis ole tuota ominaisuutta -92 urässän orginaalimittaristossa.

Mittariston ruuvauksen voi kaiketi tehdä niin, ettei siitä juuri jälkiä jää ja mistäs sitä tietää, onko autossasi enää orginaalimittaristo paikoillaan? Tuon mittariston vaihtaa vajaassa 10 minuutissa. Mittariston takana olevat paperisinetit voi olla murrettu ihan "laillisesta" syystäkin esim. mittariston huollon takia, tai jos joku on koittanut piirilevyllä olevia katkeilevia tinauksia korjailla.

Comment

En ole tarkistanu noita piuhoja viiksestä. Täytyypä ne kattoa ensi tilassa. Jos vaikka saisin pelaamaan joskus tuon vakionopeudensäätimen. Se kyllä pelaa joskus. Eli hyvin harvoin. Ja saattaa yhtäkkiä kesken ajon sammua ja ei millään enää päälle. Joskus taas meinaa jäädä päälle, mutta tuntuu kuin ei olisi oikein vetoa. Eli ei jaksa pysyä päällä...

Mittariston valot pelaa kaikki niinkuin pitääkin. En vain tiennyt tuota 3 sekunnin painallusta. Aikasemmin olen painanut pikaisesti vasemman puoleista tiittiä ja se nopeusrajoitusmuistutus alkaa palamaan. Sekin pelaa nyt ihan oikein.
                                    Minun ässä on vm-93. Ajattelin oliskohan tässä ensimmäiset nopeusrajoitusmuistutukset. Ainakin -93:ssa on ratissa airbackit ja mielestäni -92:ssa ei ole, eli voisiko olla hieman uudempi mittaristokin...

Niin ja minusta tuntuu että tuota mittaria on joku yrittänyt korjailla, koska sain itse siivota rumimmat kolvaukset ja liat piireistä pois. Tina köntit oli irtonaisena pitkin mittaristoa ja osa könteistä oli kahden "virtalinjan" (vai mitä viivoja ne siinä virtapiirissä nyt onkaan) päällä aiheuttamassa jonkin sortin oikkaria.
                                    Mittaria saattaa olla ruuvattukin, mutta onko tuolla mitään väliä kun itse tietää auton kunnon suurinpiirtein.

Comment

Mulla lukee toi brems lihct-teksti ja kun polkee jarrupoljinta --> OK
                                      Tarkistuksen jälkeen jarruvalot oli kunnossa. Mitä se sit herjailee ??
                                      Huono kosketus?, jossain johdossa "kuorivika"?, ???

Comment

Järjestelmän tarvitsee kerran nähdä virtaa liikkuvan jarruvalon piuhoissa. Eli tarvii sen jarrupolkimen painon, että jarruvalot syttyvät, jos jää vielä sen jälkeenkin herjaamaan noista, niin sitten on jarruvaloissa häikkää.

Comment

Kiitti :)

Nämä Audin "hienoudet" on vielä aikas hepreaa ku edellisessä ei niitä pahemmin ollu (typ-89), Heh! Ja tämä A6 ollu vajaa viikon.

Comment

Sen kielen, eli Bremslich messun (myös muut messut tietenkin samalla) saa vaihdettu sitten myös englannin kielelle.

Tarvitsee vag-comin tms jonka avulla muutetaan kieli.
                                            Huollossa osannevat tehdä sen, ehkä.

Comment

Ja symboleiksi ne saa myös, mitkä on ehkä fiksuimpia ja parhaimpia.
                                              Urssissa ne ainakin muutetaan mittaristossa olevista dippikytkimistä, vaatii mittariston irroituksen.
                                              Liekö sama räpä tuossa kun on C4 koppeloa kuitenkin.

Comment

Working...
                                              X