Elikkäs auto on -99 A3 TDI AHF
Vitonen pelaa ihan ok - eli siis lähtee pois päältä - jos vauhtia on vähintään 50-60 km/h. Jos jarrutat risteykseen ja yrität laittaa vitoselta vapaalle esim 30km/h vauhdista, niin melkein aina vaihde jumittaa ja ei mene vapaalle. Jos nostaa kytkimen ja pikkasen esim kaasua ja sit uudestaan kytkin pohjaan, niin vaihde yleensä lähtee pois päältä.
Jos esim auto paikallaan ja laitat vitosen päälle, niin välistä jumittaa ja välistä saa nätisti takaisin vapaalle. Ei tunnu olevan vaikutusta, että onko auto käynnissä vai ei.
Auton sammuttaminen tai käynnistäminen auttaa, mutta kun kokeilin useammin tuota, niin aina ei yksi sammutus ja starttaus riittänyt vaan piti kaksi kertaa tehdä edestakaisin, että sai takas vapaalle.
Missähän voisi olla vika? Eihän nyt itse vaihdelaatikossa voi vikaa olla? Jotain vivustoissa? Voiko näissä olla jotain sähköstä kilkettä, mikä pelaisi epävarmasti. Autohan on tosiaan sisäänajettu, eli 359tkm mittarissa.
Vitonen pelaa ihan ok - eli siis lähtee pois päältä - jos vauhtia on vähintään 50-60 km/h. Jos jarrutat risteykseen ja yrität laittaa vitoselta vapaalle esim 30km/h vauhdista, niin melkein aina vaihde jumittaa ja ei mene vapaalle. Jos nostaa kytkimen ja pikkasen esim kaasua ja sit uudestaan kytkin pohjaan, niin vaihde yleensä lähtee pois päältä.
Jos esim auto paikallaan ja laitat vitosen päälle, niin välistä jumittaa ja välistä saa nätisti takaisin vapaalle. Ei tunnu olevan vaikutusta, että onko auto käynnissä vai ei.
Auton sammuttaminen tai käynnistäminen auttaa, mutta kun kokeilin useammin tuota, niin aina ei yksi sammutus ja starttaus riittänyt vaan piti kaksi kertaa tehdä edestakaisin, että sai takas vapaalle.
Missähän voisi olla vika? Eihän nyt itse vaihdelaatikossa voi vikaa olla? Jotain vivustoissa? Voiko näissä olla jotain sähköstä kilkettä, mikä pelaisi epävarmasti. Autohan on tosiaan sisäänajettu, eli 359tkm mittarissa.
Comment