Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paljonko tehoa/vääntöä kestää quattro ja manuaali 5vxl ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paljonko tehoa/vääntöä kestää quattro ja manuaali 5vxl ?

    Paljonkohan mahtaa kestää quattron vetolaitteisto ja manuaalivaihteisto vääntöä/tehoa ennen kuin antautuu?

    Onko kellään omakohtaisia kokemuksia ?
    Ei "musta tuntuu/luulen" tietoa.

    #2
    Musta tuntuu että se ei ole quottro. Musta tuntuu myös että coupe quattroja on eri sukupolvia.

    01a sarjalainen torsen ei paljon yli 500Nm siedä. 016 kestää sen mitä saat koneesta ulos. Loppu kestää molemmissa, eroja oikeastaan vai vetonivelien koossa.

    Comment


      #3
      Paljonkos kestää 012?

      Comment


        #4
        01a on 012:n quattro-versio. Itse vaihteisto-osassa ei ole muuta eroa kuin että quattrossa kakkosakseli on ontto, jonka sisällä kulkee voima torsenilta kakkosaselin takapäästä etutasauspyörästölle. 012:ssa etutasauspyörästöä siis pyöritetää luonnollisesti suoraan kakkosakselilla.

        Comment


          #5
          Mulla on tämmönen aski kuin AMX. Istuisikohan sen eteen hyvin joku tietty turbokone?

          Comment


            #6
            Kaikkihan siihen mekaanisesti sopii, kytkintä ja vauhtipyörää joutuu sitten katselmaan sopivaksi.

            Sitten se miten muutoskatsastus tehdään taiteen sääntöjen mukaan, löytyy foorumin vanhoista keskusteluista juttua useamman threadin edestä.

            Comment


            • #7
              porkkis, olet oikeassa: kieliopillisesti väärin tai huolimattomasti kirjoitettua tekstiä on ikävä lukea.

              Huomaa pilkut, oikeinkirjoitus ja kokonaisuus.

              Comment


                #8
                01a sarjalainen torsen ei paljon yli 500Nm siedä.
                Pystyykö tuosta ymmärtämään, että luovuttava kilke on juurikin torsen -tasauspyörästö, eikä esimerkiksi vaihteiden rattaat?

                Comment


                  #9
                  ainakaan 2:nen 3:nen ja 4:nen ei kestä mitään, ehkä ne muut vaihteet kestää paremmin ;)
                  BTDT.

                  Comment


                    #10
                    ainakaan 2:nen 3:nen ja 4:nen ei kestä mitään
                    Kysytään vielä sen verran, että oliko kyseessä pitkäkestoisemman kuormituksen (rata-ajo) aiheuttama väsyminen vai silkan väännön aiheuttama hampaiden lähtö?

                    Comment


                      #11
                      yks meni soralla leikkiessä, toinen meni rampissa ja kolmas alastaron kiihytyssuoralla, en kyllä muista mikä vaihde milloinkin.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä vaihteisto-osan rattaat antaa ensiksi periksi.

                        Comment


                        • #13
                          yks meni soralla leikkiessä, toinen meni rampissa ja kolmas alastaron kiihytyssuoralla, en kyllä muista mikä vaihde milloinkin
                          Sulla on näköjään laatikot paukkuneet. Paljonko on tehoa? Aika kiinnostava juttu, että laukeaa Alastaron kiihdytyssuoralla. Mitä tapahtui ja missä vaiheessa rataa?

                          Comment


                            #14
                            Itsellä antautui kakkosen ratas kytkinakselilta, vaikka vääntöä ei ollut edes 500 Nm:ä. :) Laatikkona 01A AKU. Kyllähän se tietysti vähän kipeää sai, kun joskus tuli tehtyä hieman rivakoita lähtöjä paikaltaan kuivalla ja märällä. :)

                            Comment


                              #15
                              Sulla on näköjään laatikot paukkuneet. Paljonko on tehoa? Aika kiinnostava juttu, että laukeaa Alastaron kiihdytyssuoralla. Mitä tapahtui ja missä vaiheessa rataa?
                              no siinä se taisi 100-200metrin kohilla olla.

                              Comment

                              Working...
                              X